Τετάρτη 13 Μαΐου 2015

Αποχωρίζονται τους εναλλακτικούς παρόχους οι Βολιώτες

Αποτέλεσμα εικόνας για πολλες πριζες
Οι καταναλωτές επιστρέφουν στα «πάτρια εδάφη» λόγω κρίσης και διακανονισμών
Επιστρέφουν… «μετανιωμένοι» στη ΔΕΗ και ζητούν να εγγραφούν ξανά στα «μητρώα πελατών». 
 Δεκάδες Βολιώτες καταναλωτές το τελευταίο διάστημα προσέρχονται στην αρμόδια υπηρεσία εμπορίου για να επανενταχθούν στη ΔΕΗ, «μεταφέροντας πολλά παράπονα» για τον τρόπο με τον οποίο αντιμετωπίζονται κυρίως όσον αφορά την καθυστέρηση στην πληρωμή των λογαριασμών.
Η πληρωμή για την κατανάλωση ηλεκτρικού ρεύματος γίνεται ανά μήνα, το πρόβλημα ωστόσο που υποστηρίζουν οι ίδιοι οι πελάτες ότι τους ωθεί τελικά να.. επιστρέψουν στα «πάτρια εδάφη» είναι η πίεση προκειμένου να πληρωθεί εκπρόθεσμα ο λογαριασμός.
«Δεν υπάρχει κανένα περιθώριο καθυστέρησης. Λειτουργώντας με καθαρά ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια, οι λογαριασμοί παραπέμπονται σε ιδιωτικές εταιρείες που όπως με τις Τράπεζες επικοινωνούν με τους πελάτες, ζητώντας άμεση αποπληρωμή των οφειλών» σημείωσε στον ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ ο Μ.Β., ιδιώτης που μετά από μία «περιπλάνηση» ενός χρόνου, επέστρεψε στη ΔΕΗ μετά όμως από ολόκληρη διαδικασία αφού πρέπει να κατατεθούν νέα ηλεκτρολογικά σχέδια στην επιχείρηση για να ενταχθεί ο καταναλωτής και πάλι στο μητρώο υπογράφοντας τη σχετική σύμβαση.
Στο Βόλο αρκετοί καταναλωτές τα τελευταία δύο χρόνια «τσίμπησαν» όπως λένε άνθρωποι που γνωρίζουν καλά την αγορά των εναλλακτικών παρόχων ηλεκτρικής ενέργειας και έκαναν «μεταγραφή» από τη ΔΕΗ σε ιδιωτικές εταιρείες.
 Το επιχείρημα αρχικά ήταν φτηνότερες τιμές, στην πορεία όμως όπως παραδέχονται αρκετοί από εκείνους που ήδη έχουν επιστρέψει στη ΔΕΗ, το όλο μοτίβο άλλαξε. Πολλοί βρέθηκαν προ δυσάρεστων εκπλήξεων όταν εταιρείες ιδιωτικές τους άφησαν στα κρύα του λουτρού… επειδή ξαφνικά βρέθηκαν εκτός αγοράς ηλεκτρισμού. Εμειναν κυριολεκτικά επί ξύλου κρεμάμενοι να αναζητούν πάροχο.
Εκτός αγοράς ηλεκτρισμού έχουν τεθεί αρκετές εταιρείες καθώς ο ΛΑΓΗΕ προχωρά στην καταγγελία της σύμβασης συναλλαγών ημερήσιου ενεργειακού προγραμματισμού (ΗΕΠ) μετά από συσσωρευμένες οφειλές προς τους διαχειριστές (ΑΔΜΗΕ και ΛΑΓΗΕ).
Σε αυτές τις περιπτώσεις οι πελάτες - καταναλωτές της εταιρείας εξυπηρετούνται προσωρινά από τον προμηθευτή τελευταίου καταφυγίου που είναι η ΔΕΗ, η οποία και είναι η μοναδική που εγγυάται την αδιάλειπτη ηλεκτροδότηση.
Παράλληλα σύμφωνα με τις προβλέψεις του Ν. 4001/2011, παρέχεται χρονικό διάστημα μέχρι τρεις μήνες, προκειμένου οι καταναλωτές αυτοί να επιλέξουν τον Προμηθευτή της αρεσκείας τους, συμπεριλαμβανομένης και της ΔΕΗ, και να προβούν σε σύναψη σχετικής σύμβασης. Για το διάστημα, αυτό οι υπόψη καταναλωτές τιμολογούνται, όπως ορίζει ο Νόμος, με βάση τα αντίστοιχα δημοσιευμένα τιμολόγια της ΔΕΗ.
Στο Μητρώο Προμηθευτών ηλεκτρικής ενέργειας, υπάρχουν αρκετοί εναλλακτικοί πάροχοι ρεύματος ωστόσο σύμφωνα με απόφαση της ΡΑΕ οι διοικήσεις των ΛΑΓΗΕ και ΑΔΜΗΕ, μέσα σε 8 ημέρες από τη στιγμή που θα καταστεί ληξιπρόθεσμο το χρέος μιας εταιρείας ή από τη στιγμή που θα περάσει η προθεσμία καταβολής των απαιτούμενων εγγυήσεων, ολοκληρώνεται η καταγγελία της Σύμβασης Συναλλαγών και έτσι πρακτικά η εταιρεία βρίσκεται εκτός αγοράς.
Η μηδενική ανοχή και η ταχύτητα με την οποία κινούνται πλέον, τόσο η ΡΑΕ όσο και ο ΛΑΓΗΕ και ΑΔΜΗΕ, θεωρείται ότι είναι αποτέλεσμα των όσων προηγήθηκαν με την «περιπέτεια» των πρώτων δύο μεγάλων εταιρειών λιανικής, η οποία, μεταξύ άλλων οδήγησε σε εισαγγελικές παρεμβάσεις και διώξεις.
Πρέπει δε να σημειωθεί ότι τα πράγματα έχουν γίνει πλέον ακόμα πιο αυστηρά, καθώς η ΡΑΕ έχει ζητήσει από τους ΛΑΓΗΕ και ΔΕΣΜΗΕ να στέλνουν στο τέλος κάθε μήνα ενημερωμένους πίνακες με τα ληξιπρόθεσμα χρέη ή την μη καταβολή εγγυήσεων όλων των εταιρειών της αγοράς.

ΒΑΣΩ ΚΥΡΙΑΖΗ