Το
πιο άμεσο και σοβαρό πρόβλημα της ΔΕΗ είναι η
εισπραξιμότητα των
οφειλών, όπως τόνισε ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Επιχείρησης,
κ. Μανώλης Παναγιωτάκης, σχολιάζοντας τη σημερινή ανακοίνωση των
αποτελεσμάτων 9μήνου. Επισήμανε, επίσης, ότι 250.000 πελάτες Χαμηλής
Τάσης, δηλ. μόλις το 11,9%, οφείλει περίπου το 45% της συνολικής
οφειλής. Αναφερόμενος, παράλληλα, στο θέμα της προβλεπόμενης μείωσης του
μεριδίου της ΔΕΗ στη λιανική, τόνισε ότι οι εμπλεκόμενοι στον τομέα, οφείλουν να κάνουν τις αναγκαίες επενδύσεις και.. να αναλάβουν το επιβαλλόμενο ρίσκο.
Ειδικότερα για την εισπραξιμότητα, ο κ. Παναγιωτάκης ανέφερε ότι η ΔΕΗ έχει εντείνει
τις
δράσεις της έναντι όλων των οφειλετών της, συμπεριλαμβανομένων των
φορέων του Δημοσίου και της Κεντρικής Κυβέρνησης. Όπως τόνισε, «ήδη ως
αποτέλεσμα της έντασης των προσπαθειών μας, σε συνδυασμό με τη χαλάρωση
των περιοριστικών μέτρων στις τραπεζικές συναλλαγές, έχει αυξηθεί
σημαντικά ο αριθμός των πελατών μας που κάνουν χρήση του συστήματος
διευκολύνσεων που έχει θεσπίσει η Εταιρεία από τον παρελθόντα Ιούνιο και
ιδιαίτερα το τελευταίο διάστημα ο ρυθμός των σχετικών διακανονισμών
έχει σχεδόν διπλασιαστεί.
Για
τη βελτίωση της εισπραξιμότητας διατηρούμε συγκρατημένη αισιοδοξία,
καθώς, κατά την εκτίμησή μας, ένα μεγάλο μέρος των οφειλετών μας είναι
σε θέση να ανταποκριθεί στις υποχρεώσεις του. Χαρακτηριστικά, από το
σύνολο των 2,1 εκατ. πελατών Χαμηλής Τάσης που έχουν ληξιπρόθεσμες
οφειλές, οι 250.000, δηλ. το 11,9% οφείλει περίπου το 45% της συνολικής
οφειλής».
Ο
Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Επιχείρης υπενθύμισε, εξάλλου, τα
μέτρα επιβράβευσης των συνεπών πελατών, τα οποία θεσπίστηκαν τον
Σεπτέμβριο και τα οποία αναμένεται να συμβάλουν θετικά στην
εισπραξιμότητα. Ακόμη, στο αμέσως προσεχές διάστημα θα δοθεί η
δυνατότητα εξόφλησης των λογαριασμών με πιστωτικές, χρεωστικές και
προπληρωμένες κάρτες μέσω της ιστοσελίδας της ΔΕΗ ή μέσω συσκευών POS.
«Ευελπιστώ ότι οι αρμόδιες αρχές σε ό, τι αφορά το ζήτημα της
δυνατότητας αλλαγής προμηθευτή, θα προβούν στις δέουσες ρυθμίσεις ώστε
αυτή να είναι δυνατή μόνο αφού έχουν τακτοποιηθεί οι υποχρεώσεις προς
τον προηγούμενο. Αυτό θα συμβάλει στην αύξηση της εισπραξιμότητας, αλλά
και στην εμπέδωση μιας συμπεριφοράς αρμόζουσας στον υγιή ανταγωνισμό»,
δήλωσε ο κ. Παναγιωτάκης.
Παράλληλα,
αναφέρθηκε στο θέμα του μεριδίου της ΔΕΗ στη λιανική αγορά, το οποίο,
όπως επισήμανε, τελευταία βρίσκεται έντονα στην επικαιρότητα. Σύμφωνα με
τον Πρόεδρο και Διευθύνοντα Σύμβουλο της ΔΕΗ, η επιβαλλόμενη, μέσω της
Συμφωνίας Χρηματοδότησης της Ελλάδας, μείωση στο 75% και προοπτικά,
μέχρι το 2020, στο 50% πρέπει να γίνει με τρόπο ομαλό, ώστε να
λειτουργήσει κατά το δυνατό σε όφελος των καταναλωτών και της εθνικής
οικονομίας, χωρίς παράλληλα να προκαλέσει αξεπέραστα προβλήματα στη ΔΕΗ.
«Επαναλαμβάνω
για πολλοστή φορά», υπογράμμισε ο κ. Παναγιωτάκης: «Η ηλεκτρική
ενέργεια δεν προσφέρεται για γρήγορο και εύκολο κέρδος. Οι εμπλεκόμενοι
στον τομέα, οφείλουν να κάνουν τις αναγκαίες επενδύσεις και να αναλάβουν
το επιβαλλόμενο ρίσκο. Η αγορά δεν έχει ανοίξει μέχρι σήμερα ακριβώς
γιατί οι ανταγωνιστές μας δεν έχουν ενεργήσει με αυτό το πνεύμα.
Ειδικότερα
στη χώρα μας, δεν μπορεί να αγνοηθεί το γεγονός ότι σήμερα το 30% των
καταναλωτών είναι υπερήμεροι έναντι της ΔΕΗ, ενώ καταναλωτές όπως
βιομηχανία, αγρότες, δικαιούχοι κοινωνικού τιμολογίου, Δημόσιοι φορείς,
κλπ., που αντιστοιχούν περίπου στο 50% της αγοράς, επιλέγουν προς το
παρόν αποκλειστικά τη ΔΕΗ».
Τέλος,
και με αφορμή τα μέτρα που προβλέπονται στη Συμφωνία Χρηματοδότησης για
την αγορά ηλεκτρικής ενέργειας, ο κ. Παναγιωτάκης τόνισε ότι η ΔΕΗ
υποστηρίζει τον όσο το δυνατό ταχύτερο συνολικό μετασχηματισμό της με τη
μετάβαση στο Target Model, ενώ επισήμανε ότι τα τυχόν μεταβατικά μέτρα
θα πρέπει να διέπονται από ορθολογισμό χωρίς να προσθέτουν καμία
επιβάρυνση στους καταναλωτές.