Έχουμε δει
αρκετές φορές σ' αυτό το ιστολόγιο πως τα αιολικά "συναχώνονται" με
τις μεγάλες παγωνιές, το μεγάλο κρύο συνοδεύεται από έλλειψη ανέμων και οι
ανεμογεννήτριες ακινητοποιούνται ακριβώς τη χρονική στιγμή που οι καταναλωτές
αναζητούν απεγνωσμένα ενέργεια.
Μια τέτοια
κατάσταση βλέπουμε στη σημερινή φωτογραφία, που μας έρχεται απ' τη βόρεια
Σουηδία και αφορά ένα αιολικό πάρκο μεταξύ Storuman και Sorsele. Οι
χειμερινές συνθήκες που επικρατούν σε γεωγραφικό πλάτος 65,5 μοιρών έχουν ως
αποτέλεσμα να συσσωρεύεται πάγος στα πτερύγια. Η "σωτηρία" έρχεται
απ' τα ορυκτά καύσιμα, καθώς μια εταιρεία ανέπτυξε σύστημα ...
ψεκασμού ζεστού
νερού στα πτερύγια: ένα ελικόπτερο, που λειτουργεί με πετρέλαιο
βεβαίως-βεβαίως, μεταφέρει ζεστό νερό και το ψεκάζει στα πτερύγια για να λιώσει
τον πάγο. Το νερό θερμαίνεται όλη τη νύχτα στους 60oC, σε μια δεξαμενή
χωρητικότητας 44 κυβικών μέτρων, από ένα καυστήρα πετρελαίου ισχύος 260kW. Ο
κάδος που μεταφέρει.. το ελικόπτερο έχει χωρητικότητα 850 λίτρα, το νερό
ψεκάζεται σε περίπου δυο λεπτά και κάθε απόψυξη διαρκεί περίπου 1,5 ώρα.
Απασχολούνται τρία άτομα: ο χειριστής του ελικοπτέρου, ο χειριστής του
ψεκαστήρα κι ένα άτομο στο έδαφος για την απαγκίστρωση του κενού κάδου και την
αγκίστρωση νέου γεμάτου.
Οι αναρτήσεις μας δημοσιεύονται στο greeklignite.blogspot.gr και στο Facebook, στη διεύθυνση Greeklignite!
Πατήστε "Μου αρέσει" (Like) στη σελίδα μας, για να έχετε πιο άμεση
ενημέρωση! Και ανοίγετε τις αναρτήσεις, καθώς το Facebook δεν θα σας τις
εμφανίζει καθόλου στη ροή αν δει πως δεν τις ανοίγετε.
Μπορούμε
βεβαίως να δούμε το θέμα καταρχήν απ' τη θετική του πλευρά: νέες
"πράσινες" θέσεις εργασίας δημιουργούνται, για να φροντίζουν την
αποκατάσταση της ετοιμότητας των ανεμογεννητριών και μάλιστα θέσεις εργασίας
εργαζόμενων σε αναμονή για τη βελτίωση των καιρικών συνθηκών, που θα επιτρέψει
την πτήση του ελικοπτέρου και τον ψεκασμό νερού. Αν μάλιστα μετά την απόψυξη η
ανεμογεννήτρια αρχίσει να περιστρέφεται υπό την επίδραση του ρεύματος αέρα που
δημιουργεί το ελικόπτερο, ακόμα καλύτερα, θα έχουμε και παραγωγή ηλεκτρισμού,
καθώς η ετοιμότητα από μόνη της δεν αρκεί, πρέπει να υπάρχει και άνεμος με μια
ελάχιστη ταχύτητα 3,5m/s για να περιστραφούν τα πτερύγια.
Αν
ωστόσο
δούμε το θέμα απ' την πλευρά της κοινής λογικής, θα μπορούσε το
πετρέλαιο που
καταναλώνεται για το ελικόπτερο και για τον καυστήρα να καταναλωθεί
απευθείας
σε παραγωγή ηλεκτρισμού, με απείρως μεγαλύτερο βαθμό απόδοσης απ' την
όποια
ενέργεια παράγει η αποψυγμένη ανεμογεννήτρια και μάλιστα παρακολουθώντας
πολύ
πιστά τη μεταβολή της ζήτησης φορτίου, κάτι που αδυνατεί πλήρως να κάνει
η
οποιαδήποτε ανεμογεννήτρια. Απ' την ανοησία των αιολικών, της πιο
αναξιόπιστης στην παροχή ισχύος απ' όλες τις τεχνολογίες παραγωγής
ηλεκτρισμού, δυστυχώς δεν μας σώζει
πια τίποτα, ούτε καν η εκλογή Ρεπουμπλικανού Προέδρου στις ΗΠΑ τον
ερχόμενο
Νοέμβριο.