Μια λεπτή ισορροπία που θα επιτρέπει, αφενός μεν να αποζημιωθεί η
ΔΕΗ για το 51% του ΑΔΜΗΕ που θα περάσει στο Δημόσιο και θα μείνει στην
κατοχή του και αφετέρου να μην υπάρξει, στη διαδικασία αποζημίωσης της
ΔΕΗ, επιβάρυνση του κρατικού προϋπολογισμού ή αύξηση του κρατικού
χρέους, επιχειρεί η πρόταση που υπέβαλαν οι ανεξάρτητοι σύμβουλοι προς
τους θεσμούς για την «υπόθεση ΑΔΜΗΕ».
Πρόκειται στην πραγματικότητα για μια πολύ δύσκολη εξίσωση που κλήθηκαν να λύσουν η LAZARD, το ΣΟΛ και η Norton Rose Fulbright και απαιτήθηκε μια ιδιαίτερα σύνθετη «κατασκευή» όσον αφορά τα οικονομικά θέματα αλλά και τα θέματα εταιρικής..
διακυβέρνησης.
Σύμφωνα με πληροφορίες του energypress, η αποζημίωση της ΔΕΗ προτείνεται να περιλαμβάνει πέρα από το τίμημα που θα καταβάλει ο πλειοδότης στρατηγικός επενδυτής (για σημαντικό μειοψηφικό ποσοστό του ΑΔΜΗΕ) και τα ποσά που θα εισπραχθούν από τη διάθεση του υπόλοιπου ποσοστού μέχρι το 49%, και τίμημα για το ποσοστό που θα κρατήσει το Δημόσιο, το οποίο τίμημα δεν θα βγεί φυσικά από τα κρατικά ταμεία, θα είναι όμως μετρητά ή και «ισοδύναμα μετρητών».
Σε αυτή την κατηγορία τρόπων αποζημίωσης της ΔΕΗ περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων:
· Ποσοστό των κερδών του ΑΔΜΗΕ (μερίσματα), όχι όμως σε μακροπρόθεσμο επίπεδο.
· Άμεσες απαιτήσεις του ΑΔΜΗΕ προς τη ΔΕΗ που θα συμψηφιστούν ως αποζημίωση. Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι δεν πρόκειται για ποσά που χρωστάει, με τη σειρά του, ο ΑΔΜΗΕ σε ηλεκτροπαραγωγούς ή σε άλλους φορείς της αγοράς και συνεπώς δεν πρόκειται να επέλθει με αυτόν τον τρόπο «κραχ ρευστότητας» στην αγορά ηλεκτρισμού.
· Η κεφαλαιοποίηση αποθεματικών του ΑΔΜΗΕ, πριν την απόσχιση, και η καταβολή των κεφαλαίων στη μητρική ΔΕΗ.
· Δανειακά κεφάλαια που μπορεί να «σηκώσει» ο ΑΔΜΗΕ μέχρι ποσού που δεν θα οδηγεί σε υπονόμευση της χρηματοοικονομικής του κατάστασης ή σε επενδυτικό παροπλισμό.
Η τελική πρόταση των συμβούλων εστάλη ήδη από την Παρασκευή στους θεσμούς, οι οποίοι βρίσκονται τώρα στη φάση της μεταξύ τους διαβούλευσης για να αποφασίσουν την εισήγηση που θα κάνουν στο euroworking group.
Αξιόπιστοι παρατηρητές εκτιμούν ότι οι θεσμοί «δεν θα θελήσουν να φέρουν τεχνικά εμπόδια» και θα εισηγηθούν θετικά στο euroworking group, θα βεβαιώσουν δηλαδή ότι η λύση βρίσκεται μέσα στο θεσμικό πλαίσιο της Ε.Ε. χωρίς να δημιουργούνται θέματα αύξησης του κρατικού χρέους.
Σε αυτή την περίπτωση, το επόμενο βήμα θα είναι η έγκριση από το euroworking group και η έναρξη της διαδικασίας κατάρτισης τελικού κειμένου συμφωνίας της Ελληνικής Δημοκρατίας με τους δανειστές, το οποίο θα περιλαμβάνει και χρονοδιαγράμματα.
Εδώ λοιπόν, στο πολύ κρίσιμο θέμα του χρονοδιαγράμματος, αναμένεται να υπάρξει μια νέα σκληρή διαπραγμάτευση αφού οι θεσμοί εκτιμάται ότι θα πιέσουν για "σφιχτές" προθεσμίες, δηλαδή να γίνουν κατά το δυνατόν περισσότερα, ή ακόμη και να ολοκληρωθεί η πώληση μέσα στο 2016. Όπως φάνηκε άλλωστε από τα mail που διέρρευσαν, οι θεσμοί ζήτησαν ήδη η προκήρυξη να γίνει μέσα στον Ιούνιο. Το "σφιχτό" χρονοδιάγραμμα, ήταν εν γένει το πνεύμα όσων περιλάμβανε το mail των δανειστών που είδε το φως της δημοσιότητας τις προηγούμενες ημέρες. Η ελληνική πλευρά στον αντίποδα θέλει ένα πιο χαλαρό χρονοδιάγραμμα, που κατά την άποψή της είναι και πιο ρεαλιστικό. Αυτό σημαίνει ότι ο διαγωνισμός θα μπορούσε να ξεκινήσει μέσα στο 2016 αλλά οι δεσμευτικές προσφορές να μην κατατεθούν εντός του έτους.
Εδώ υπάρχει πάντα ο κίνδυνος σε περίπτωση που πέσει έξω το χρονοδιάγραμμα να επανέλθει πιο πιεστικά το πλάνο για την πλήρη ιδιωτικοποίηση σε ποσοστό 100%. Υπό αυτήν την έννοια το χρονοδιάγραμμα θεωρείται καθοριστικής σημασίας.
Ακόμα πιο καθοριστικό είναι βεβαίως το κλίμα που θα δημιουργηθεί τις επόμενες ημέρες στο σύνολο των σχέσεων της κυβέρνησης με τους θεσμούς, πράγμα για το οποίο σήμερα δεν μπορεί κανείς να είναι σίγουρος. Αν δηλαδή προχωρήσει η αξιολόγηση, συνολικά, εκτιμάται ότι θα κλείσουν και τα θέματα του ΑΔΜΗΕ (όπως και τα υπόλοιπα ενεργειακά). Αντίθετα, τίποτα από τα μέχρι σήμερα συμφωνηθέντα για ΑΔΜΗΕ, NOME κ.λπ. δεν θα συνεχίσει να βρίσκεται στο τραπέζι εάν υπάρξει ναυάγιο στη διαπραγμάτευση της κυβέρνησης με τους θεσμούς.
http://energypress.gr/news/admie-metrita-kai-isodynama-metriton-provlepei-i-periploki-protasi-ton-symvoylon-gia-tin
Πρόκειται στην πραγματικότητα για μια πολύ δύσκολη εξίσωση που κλήθηκαν να λύσουν η LAZARD, το ΣΟΛ και η Norton Rose Fulbright και απαιτήθηκε μια ιδιαίτερα σύνθετη «κατασκευή» όσον αφορά τα οικονομικά θέματα αλλά και τα θέματα εταιρικής..
διακυβέρνησης.
Σύμφωνα με πληροφορίες του energypress, η αποζημίωση της ΔΕΗ προτείνεται να περιλαμβάνει πέρα από το τίμημα που θα καταβάλει ο πλειοδότης στρατηγικός επενδυτής (για σημαντικό μειοψηφικό ποσοστό του ΑΔΜΗΕ) και τα ποσά που θα εισπραχθούν από τη διάθεση του υπόλοιπου ποσοστού μέχρι το 49%, και τίμημα για το ποσοστό που θα κρατήσει το Δημόσιο, το οποίο τίμημα δεν θα βγεί φυσικά από τα κρατικά ταμεία, θα είναι όμως μετρητά ή και «ισοδύναμα μετρητών».
Σε αυτή την κατηγορία τρόπων αποζημίωσης της ΔΕΗ περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων:
· Ποσοστό των κερδών του ΑΔΜΗΕ (μερίσματα), όχι όμως σε μακροπρόθεσμο επίπεδο.
· Άμεσες απαιτήσεις του ΑΔΜΗΕ προς τη ΔΕΗ που θα συμψηφιστούν ως αποζημίωση. Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι δεν πρόκειται για ποσά που χρωστάει, με τη σειρά του, ο ΑΔΜΗΕ σε ηλεκτροπαραγωγούς ή σε άλλους φορείς της αγοράς και συνεπώς δεν πρόκειται να επέλθει με αυτόν τον τρόπο «κραχ ρευστότητας» στην αγορά ηλεκτρισμού.
· Η κεφαλαιοποίηση αποθεματικών του ΑΔΜΗΕ, πριν την απόσχιση, και η καταβολή των κεφαλαίων στη μητρική ΔΕΗ.
· Δανειακά κεφάλαια που μπορεί να «σηκώσει» ο ΑΔΜΗΕ μέχρι ποσού που δεν θα οδηγεί σε υπονόμευση της χρηματοοικονομικής του κατάστασης ή σε επενδυτικό παροπλισμό.
Η τελική πρόταση των συμβούλων εστάλη ήδη από την Παρασκευή στους θεσμούς, οι οποίοι βρίσκονται τώρα στη φάση της μεταξύ τους διαβούλευσης για να αποφασίσουν την εισήγηση που θα κάνουν στο euroworking group.
Αξιόπιστοι παρατηρητές εκτιμούν ότι οι θεσμοί «δεν θα θελήσουν να φέρουν τεχνικά εμπόδια» και θα εισηγηθούν θετικά στο euroworking group, θα βεβαιώσουν δηλαδή ότι η λύση βρίσκεται μέσα στο θεσμικό πλαίσιο της Ε.Ε. χωρίς να δημιουργούνται θέματα αύξησης του κρατικού χρέους.
Σε αυτή την περίπτωση, το επόμενο βήμα θα είναι η έγκριση από το euroworking group και η έναρξη της διαδικασίας κατάρτισης τελικού κειμένου συμφωνίας της Ελληνικής Δημοκρατίας με τους δανειστές, το οποίο θα περιλαμβάνει και χρονοδιαγράμματα.
Εδώ λοιπόν, στο πολύ κρίσιμο θέμα του χρονοδιαγράμματος, αναμένεται να υπάρξει μια νέα σκληρή διαπραγμάτευση αφού οι θεσμοί εκτιμάται ότι θα πιέσουν για "σφιχτές" προθεσμίες, δηλαδή να γίνουν κατά το δυνατόν περισσότερα, ή ακόμη και να ολοκληρωθεί η πώληση μέσα στο 2016. Όπως φάνηκε άλλωστε από τα mail που διέρρευσαν, οι θεσμοί ζήτησαν ήδη η προκήρυξη να γίνει μέσα στον Ιούνιο. Το "σφιχτό" χρονοδιάγραμμα, ήταν εν γένει το πνεύμα όσων περιλάμβανε το mail των δανειστών που είδε το φως της δημοσιότητας τις προηγούμενες ημέρες. Η ελληνική πλευρά στον αντίποδα θέλει ένα πιο χαλαρό χρονοδιάγραμμα, που κατά την άποψή της είναι και πιο ρεαλιστικό. Αυτό σημαίνει ότι ο διαγωνισμός θα μπορούσε να ξεκινήσει μέσα στο 2016 αλλά οι δεσμευτικές προσφορές να μην κατατεθούν εντός του έτους.
Εδώ υπάρχει πάντα ο κίνδυνος σε περίπτωση που πέσει έξω το χρονοδιάγραμμα να επανέλθει πιο πιεστικά το πλάνο για την πλήρη ιδιωτικοποίηση σε ποσοστό 100%. Υπό αυτήν την έννοια το χρονοδιάγραμμα θεωρείται καθοριστικής σημασίας.
Ακόμα πιο καθοριστικό είναι βεβαίως το κλίμα που θα δημιουργηθεί τις επόμενες ημέρες στο σύνολο των σχέσεων της κυβέρνησης με τους θεσμούς, πράγμα για το οποίο σήμερα δεν μπορεί κανείς να είναι σίγουρος. Αν δηλαδή προχωρήσει η αξιολόγηση, συνολικά, εκτιμάται ότι θα κλείσουν και τα θέματα του ΑΔΜΗΕ (όπως και τα υπόλοιπα ενεργειακά). Αντίθετα, τίποτα από τα μέχρι σήμερα συμφωνηθέντα για ΑΔΜΗΕ, NOME κ.λπ. δεν θα συνεχίσει να βρίσκεται στο τραπέζι εάν υπάρξει ναυάγιο στη διαπραγμάτευση της κυβέρνησης με τους θεσμούς.
http://energypress.gr/news/admie-metrita-kai-isodynama-metriton-provlepei-i-periploki-protasi-ton-symvoylon-gia-tin