Πέμπτη 14 Απριλίου 2016

Αντίθετος με το outsourcing της καταμέτρησης, από εργολάβους, ο Πανελλαδικός Σύλλογος Καταμετρητών

Με αφορμή το πρόσφατο περιστατικό της σύλληψης από τη Διεύθυνση Οικονομικής Αστυνομίας της ΕΛ.ΑΣ., ενός υπάλληλου, εργαζόμενου στην εργολαβία της καταμέτρησης του ΔΕΔΔΗΕ, για απόπειρα εκβίασης και υπεξαίρεσης καταναλωτή ηλεκτρικής ενέργειας, ο Πανελλαδικός Σύλλογος Καταμετρητών ομίλου ΔΕΗ επισημαίνει τα εξής:
Ο ΔΕΔΔΗΕ, ως καθολικός διάδοχος της πρώην Γενικής Διεύθυνσης Διανομής της ΔΕΗ, εδώ και καιρό έχει επιλέξει να αντικαθιστά τους αποχωρούντες έμπειρους και καταρτισμένους καταμετρητές υπαλλήλους της, με αποδεδειγμένα πλέον, ελεγχόμενης ποιότητας και απόδοσης εξωτερικούς συνεργάτες, με..
δυσμενέστατες οικονομικές και άλλες συνέπειες.
Η εξωτερική ανάθεση (outsourcing), σε τρίτους, μιας εξαιρετικά νευραλγικής δραστηριότητας, ανέκαθεν μας εύρισκε κάθετα αντίθετους, καθώς δεν αποτελεί ούτε σώφρονα, ούτε ασφαλή, ούτε, εν τέλει, οικονομικά συμφέρουσα λύση.
Η απώλεια τεχνογνωσίας με τις αποχωρήσεις τακτικού προσωπικού και τις συνεχείς περιπτώσεις ετεροπασχόλησης των έμπειρων και εκπαιδευμένων από τις σχολές του Δ.Ε.Δ.Δ.Η.Ε., καταμετρητών, οδηγεί με μαθηματική ακρίβεια σε πλήρη εξάρτιση από τους ιδιώτες εργολάβους, με ότι αυτό συνεπάγεται.
Ο καταμετρητής υπήρξε ανέκαθεν το «το μάτι και το αυτί» της υπηρεσίας, υπάλληλος πρώτης γραμμής, είναι αυτός που στην ουσία ελέγχει το «σημείο πώλησης του προϊόντος» (ηλεκτρικό ρεύμα-μετρητής), έχει άμεση επαφή με τον πελάτη-καταναλωτή, λαμβάνοντας τις ορθές ενδείξεις, πραγματοποιώντας πλήρη έλεγχο των μετρητικών διατάξεων, καταγράφει και πιστοποιεί, ώστε να επέμβει ο επόμενος κρίκος της αλυσίδας, ο τεχνικός, για αποκατάσταση παρανομίας ή βλάβης, κατά περίπτωση, σε μια εποχή που οι παράνομες παρεμβάσεις και ρευματοκλοπές, από «ειδήμονες» και μη, έχουν εκτοξευθεί σε δυσθεώρητα ύψη.
Ο Σύλλογος Καταμετρητών δεν είναι σε καμιά περίπτωση αντίθετος στην εφαρμογή νέων τεχνολογιών, όπως η τηλεμέτρηση, καθώς και σ’ αυτή την περίπτωση ο ρόλος του είναι σημαντικότατος (περιοδικός έλεγχος, ενημέρωση πελατών κλπ), όμως, καθώς στην παρούσα φάση δεν είναι εφικτή η ευρεία χρήση του συστήματος, επιβάλλεται η βελτίωση της υφιστάμενης κατάστασης, με άμεσες προσλήψεις τακτικού προσωπικού καταμετρητών και τεχνικών και μετατάξεις, αλλά και αξιοποίηση του υπάρχοντος ανθρώπινου δυναμικού με την ειδικότητα του καταμετρητή.
Η διοίκηση του ΔΕΔΔΗΕ έτεινε «ευήκοα ώτα» προς τις προτάσεις του Συλλόγου μας και προχώρησε στην εκπαίδευση των καταμετρητών, με πραγματικά εντυπωσιακά αποτελέσματα, ενώ έχουμε είδη καταθέσει νέες προτάσεις και αναμένουμε την ανάλογη συνέχεια, προς όφελος του Έλληνα καταναλωτή ηλεκτρικής ενέργειας, των προμηθευτών και παραγωγών Η/Ε και της επιχείρησης.