"Ορόσημο για την βιωσιμότητα της επιχείρησης" χαρακτήρισε ο
υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Γιώργος Σταθάκης τη συμφωνία μεταξύ
της ΛΑΡΚΟ και της Δ.Ε.Η. για την μείωση της τιμής του ηλεκτρικού
ρεύματος. Ο κ. Σταθάκης κατά τη διάρκεια συνάντησης με τη διοίκηση της
εταιρείας σήμερα το πρωί στη Λάρυμνα όπου είναι και το εργοστάσιο της
ΛΑΡΚΟ ξεκαθάρισε ότι "η συγκεκριμένη συμφωνία έχει στρατηγική σημασία
για τη συνέχιση της λειτουργίας της ΛΑΡΚΟ αλλά και της Δ.Ε.Η." όπως είπε
χαρακτηριστικά, σύμφωνα με το ΑΠΕ-ΜΠΕ.
Προσδιόρισε ακόμη ότι η συγκεκριμένη συμφωνία θα αποτυπωθεί και στα οικονομικά στοιχεία και
των δύο πλευρών και διευκρίνισε ωστόσο ότι η ΛΑΡΚΟ θα πρέπει να πληρώνει κάθε μήνα ένα ποσό ενώ τα παλιά χρέη έχουν ρυθμιστεί για το μέλλον και όταν οι τιμές του νικελίου στην διεθνή αγορά αυξηθούν σοβαρά. Μάλιστα απηύθυνε έκκληση προς όλες τις πλευρές να συμβάλουν για να υλοποιηθεί η συγκεκριμένη συμφωνία. Από την πλευρά της η διοίκηση της ΛΑΡΚΟ χαρακτήρισε σημαντική τη συγκεκριμένη συμφωνία, ωστόσο προσδιόρισε ότι οι προσπάθειες της είναι στην κατεύθυνση μείωσης του κόστους παραγωγής. Τόνισαν μάλιστα ότι μέχρι τώρα έχει πέσει κάτω από τις 14.000 δολ. τον τόνο και ότι "χρειάζεται ακόμη μείωση του κόστους παραγωγής από το οποίο εξαρτάται και η βιωσιμότητα της επιχείρησης" όπως είπαν.
Η διοίκηση της ΛΑΡΚΟ επανέφερε το θέμα των κρατικών ενισχύσεων το οποίο έχει θέσει η Ευρωπαϊκή Ένωση τονίζοντας πως δίδεται μια μεγάλη μάχη αυτή την περίοδο αλλά κανείς δεν ξέρει ποια θα είναι η εξέλιξη παρά το γεγονός όπως σημείωσαν τα στελέχη της ΛΑΡΚΟ "οι εξελίξεις είναι πολύ καλές". Ο κ. Σταθάκης προσδιόρισε ότι ιδιαίτερα σε ό,τι αφορά τον τομέα των κρατικών ενισχύσεων "τα δεδομένα είναι πάρα πολύ σκληρά στην Ευρωπαϊκή Ένωση" και ακόμη ότι "δεν υπάρχει καμία δυνατότητα διαπραγμάτευσης". Έδειξε όμως να αποδέχεται τις προτάσεις της διοίκησης της ΛΑΡΚΟ που σημειώνει ότι "ήδη τα συγκεκριμένα δάνεια αποπληρώνονται στις τράπεζες" εκφράζοντας την φιλοδοξία ότι το ευμενές σενάριο να είναι εκείνο το οποίο θα κυριαρχήσει το επόμενο διάστημα.
Ωστόσο εκείνο που τέθηκε ως μείζον θέμα από την πλευρά της διοίκησης και προβλημάτισε τον ίδιο τον υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας είναι το θέμα της παλιάς ΛΑΡΚΟ. "Υπάρχουν απαιτήσεις από την παλιά ΛΑΡΚΟ η οποία εδώ και 26 χρόνια βρίσκεται σε εκκαθάριση τις όποιες απαιτήσεις της διεκδικεί από περιουσιακά στοιχεία της υφιστάμενης εταιρείας. Κάθε φορά που η νέα ΛΑΡΚΟ πάει να το πάρει πάνω της δεσμεύονται περιουσιακά στοιχεία για οφειλές στην παλιά ΛΑΡΚΟ" είπαν χαρακτηριστικά.
Τόσο η διοίκηση της εταιρείας όσο και ο υπουργός σημείωσε ότι είναι ένα από τα θέματα τα οποία θα πρέπει σιγά-σιγά να ξεκαθαρίσουν "καθώς ένα καθαρό τοπίο θα βελτιώσει τους οικονομικούς όρους της επιχείρησης και θα της δώσει δυνατότητα διεκδίκησης πόρων από το τραπεζικό σύστημα". Η διοίκηση της εταιρείας ζήτησε από το υπουργείο την αρωγή του στην εξέλιξη αυτών των κρίσιμων υποθέσεων, ενώ σημείωσε πως οι οικονομικοί δείκτες βελτιώνονται για την επιχείρηση παρά το γεγονός ότι η τιμή του νικελίου διεθνώς παραμένει καθηλωμένη".
Ενστάσεις από τους εργαζόμενους
Απέρριψε οποιαδήποτε σκέψη για ιδιωτικοποίηση ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας κ. Σταθάκης στη συνάντηση που είχε με το σωματείο των εργαζομένων. Ο υπουργός απέρριψε το ενδεχόμενο διχοτόμησης ή τριχοτόμησης της εταιρείας που υπήρχε ως σενάριο στο παρελθόν και υπογράμμισε ότι καταβάλλεται προσπάθεια νοικοκυρέματος της επιχείρησης από την ίδια τη διοίκηση τονίζοντας ένα προς ένα τα θέματα που έχουν τεθεί σε προτεραιότητα.
Επανέλαβε και προς την πλευρά του σωματείου των εργαζομένων την προσπάθεια που γίνεται "να απαλλαγεί η ΛΑΡΚΟ από αγκάθια που έχουν σχέση με το παρελθόν" και μάλιστα προσπάθησε να διασκεδάσει τους φόβους των εργαζομένων οι οποίοι σημείωσαν κατά τη διάρκεια της συνάντησης ότι "όταν απαλλαγεί ΛΑΡΚΟ από τέτοια βαρίδια όπως είναι το θέμα της παλιάς εταιρείας τότε ετοιμάζετε μια "νυφούλα" έτοιμη για ιδιωτικοποίηση" όπως είπε ο πρόεδρος τυ σωματείου Ανδρέας Κορέντζελος για να επαναλάβει ο κ. Σταθάκης πολλές φορές ότι "η κυβερνητική πολιτική θέλει τη ΛΑΡΚΟ στο δημόσιο, εκσυγχρονισμένη και παραγωγική".
Οι εργαζόμενοι από την πλευρά τους θεώρησαν ότι η συμφωνία με τη Δ.Ε.Η. είναι ετεροβαρής καθώς η ΛΑΡΚΟ θα πρέπει να πληρώνει περίπου 3 εκ. ευρώ το μήνα και όπως μάλιστα σημείωσε ο πρόεδρος των εργαζομένων Ανδρέας Κορέντζελος "υπάρχει περίπτωση σε κάποιους μήνες να μην υπάρχουν χρήματα να πληρωθούμε τους μισθούς". Ο κ. Σταθάκης απαντώντας στους φόβους των εργαζομένων σημείωσε ότι "η συγκεκριμένη συμφωνία που έχει επιτευχθεί θα βελτιώσει το οικονομικό προφίλ της ΛΑΡΚΟ και σιγά-σιγά θα την απαλλάξει από βαρίδια του παρελθόντος".
Είναι χαρακτηριστικό ότι οι εργαζόμενοι από την πλευρά τους εξέφρασαν ενστάσεις για το business plan το οποίο προετοιμάζει η διοίκηση της επιχείρησης καθώς όπως είπαν "προβλέπονται μειώσεις του μισθολογικού κόστους σε ετήσια βάση που φτάνουν τα 16 εκατομμύρια ευρώ". Μάλιστα ο κ. Κορέντζελος σημείωσε με νόημα ότι κάτι τέτοιο δεν μπορεί να γίνει αφού άλλωστε εμείς πληρώσαμε και μάλιστα αρκετά" είπε ο πρόεδρος του σωματείου κ. Ανδρέας Κορέντζελος ανακοινώνοντας έμμεσα και την στάση του σωματείου για τις επικείμενες διαπραγματεύσεις για τη συλλογική σύμβαση.
Ο κ. Σταθάκης κάλεσε όλες τις πλευρές "να ανταποκριθούν με υπευθυνότητα στη βιωσιμότητα της επιχείρησης" τονίζοντας ότι "το κρίσιμο σημείο είναι η συγκεκριμένη επιχείρηση να ανταποκριθεί στο ρόλο της". Τέλος, τόσο από σωματείο των εργαζομένων στη ΛΑΡΚΟ όσο και το σωματείο μετάλλου έθεσαν θέμα στον κ. υπουργό να πιέσει τη διοίκηση έτσι ώστε να ενσωματώσει στο μόνιμο δυναμικό της ΛΑΡΚΟ τους εργαζόμενους για 10 και 15 χρόνια σε εργολαβίες οι οποίες λειτουργούν μέσα στην επιχείρηση.
Ο κ. Σταθάκης σημείωσε ότι "ήδη η διοίκηση έχει δώσει τέτοια δείγματα αφού έχει κινηθεί προς αυτή την κατεύθυνση έστω και με αργά βήματα". Επανέλαβε για μια ακόμη φορά την πολιτική βούληση της κυβέρνησης να παραμείνει σε δημόσιο χαρακτήρα της ΛΑΡΚΟ και απέρριψε τις αιτιάσεις των εργαζομένων για οποιοδήποτε ενδεχόμενο ιδιωτικοποίησης. "Η ΛΑΡΚΟ έχει μέλλον μπροστά της καθώς όπως μας λένε οι ειδικοί τα υπάρχοντα μεταλλεύματα επαρκούν για 25 ή 30 χρόνια ακόμη" σημείωσε χαρακτηριστικά ο Γιώργος Σταθάκης τονίζοντας συγχρόνως την ανάγκη για συναίνεση από όλες τις πλευρές.
Στο σχετικό δελτίο τύπου του ΥΠΕΝ σημειώνονται τα εξής:
Ο Υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Γιώργος Σταθάκης, πραγματοποίησε σήμερα το πρωί επίσκεψη στο εργοστάσιο της ΛΑΡΚΟ, στη Λάρυμνα, στο πλαίσιο της περιοδείας του στην Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδος.
Κατά τη συνάντηση που είχε με τη Διοίκηση της εταιρίας και τους εργαζομένους, ο Υπουργός τόνισε ότι θέση της κυβέρνησης είναι η προστασία του δημόσιου χαρακτήρα της ΛΑΡΚΟ, με ενιαία μορφή και ως εκ τούτου δεν υφίστανται σενάρια ιδιωτικοποίησης της.
Ο κ. Σταθάκης αναφέρθηκε στην πρόσφατη συμφωνία-πλαίσιο που επιτεύχθηκε, ύστερα από πρωτοβουλία του ΥΠΕΝ, μεταξύ ΔΕΗ και ΛΑΡΚΟ, χαρακτηρίζοντας την «καθοριστικής σημασίας για την ευρωστία της εταιρίας». Η συμφωνία αυτή περιλαμβάνει τρεις άξονες:
«Η ΛΑΡΚΟ έχει μέλλον», κατέληξε ο Υπουργός. «Λύνοντας τα προβλήματα του παρελθόντος, θα αναβαθμισθεί η αξία της και θα καταστεί βιώσιμη».
http://energiakoiergazomenoidei.blogspot.gr/2017/02/blog-post_69.html
Προσδιόρισε ακόμη ότι η συγκεκριμένη συμφωνία θα αποτυπωθεί και στα οικονομικά στοιχεία και
των δύο πλευρών και διευκρίνισε ωστόσο ότι η ΛΑΡΚΟ θα πρέπει να πληρώνει κάθε μήνα ένα ποσό ενώ τα παλιά χρέη έχουν ρυθμιστεί για το μέλλον και όταν οι τιμές του νικελίου στην διεθνή αγορά αυξηθούν σοβαρά. Μάλιστα απηύθυνε έκκληση προς όλες τις πλευρές να συμβάλουν για να υλοποιηθεί η συγκεκριμένη συμφωνία. Από την πλευρά της η διοίκηση της ΛΑΡΚΟ χαρακτήρισε σημαντική τη συγκεκριμένη συμφωνία, ωστόσο προσδιόρισε ότι οι προσπάθειες της είναι στην κατεύθυνση μείωσης του κόστους παραγωγής. Τόνισαν μάλιστα ότι μέχρι τώρα έχει πέσει κάτω από τις 14.000 δολ. τον τόνο και ότι "χρειάζεται ακόμη μείωση του κόστους παραγωγής από το οποίο εξαρτάται και η βιωσιμότητα της επιχείρησης" όπως είπαν.
Η διοίκηση της ΛΑΡΚΟ επανέφερε το θέμα των κρατικών ενισχύσεων το οποίο έχει θέσει η Ευρωπαϊκή Ένωση τονίζοντας πως δίδεται μια μεγάλη μάχη αυτή την περίοδο αλλά κανείς δεν ξέρει ποια θα είναι η εξέλιξη παρά το γεγονός όπως σημείωσαν τα στελέχη της ΛΑΡΚΟ "οι εξελίξεις είναι πολύ καλές". Ο κ. Σταθάκης προσδιόρισε ότι ιδιαίτερα σε ό,τι αφορά τον τομέα των κρατικών ενισχύσεων "τα δεδομένα είναι πάρα πολύ σκληρά στην Ευρωπαϊκή Ένωση" και ακόμη ότι "δεν υπάρχει καμία δυνατότητα διαπραγμάτευσης". Έδειξε όμως να αποδέχεται τις προτάσεις της διοίκησης της ΛΑΡΚΟ που σημειώνει ότι "ήδη τα συγκεκριμένα δάνεια αποπληρώνονται στις τράπεζες" εκφράζοντας την φιλοδοξία ότι το ευμενές σενάριο να είναι εκείνο το οποίο θα κυριαρχήσει το επόμενο διάστημα.
Ωστόσο εκείνο που τέθηκε ως μείζον θέμα από την πλευρά της διοίκησης και προβλημάτισε τον ίδιο τον υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας είναι το θέμα της παλιάς ΛΑΡΚΟ. "Υπάρχουν απαιτήσεις από την παλιά ΛΑΡΚΟ η οποία εδώ και 26 χρόνια βρίσκεται σε εκκαθάριση τις όποιες απαιτήσεις της διεκδικεί από περιουσιακά στοιχεία της υφιστάμενης εταιρείας. Κάθε φορά που η νέα ΛΑΡΚΟ πάει να το πάρει πάνω της δεσμεύονται περιουσιακά στοιχεία για οφειλές στην παλιά ΛΑΡΚΟ" είπαν χαρακτηριστικά.
Τόσο η διοίκηση της εταιρείας όσο και ο υπουργός σημείωσε ότι είναι ένα από τα θέματα τα οποία θα πρέπει σιγά-σιγά να ξεκαθαρίσουν "καθώς ένα καθαρό τοπίο θα βελτιώσει τους οικονομικούς όρους της επιχείρησης και θα της δώσει δυνατότητα διεκδίκησης πόρων από το τραπεζικό σύστημα". Η διοίκηση της εταιρείας ζήτησε από το υπουργείο την αρωγή του στην εξέλιξη αυτών των κρίσιμων υποθέσεων, ενώ σημείωσε πως οι οικονομικοί δείκτες βελτιώνονται για την επιχείρηση παρά το γεγονός ότι η τιμή του νικελίου διεθνώς παραμένει καθηλωμένη".
Ενστάσεις από τους εργαζόμενους
Απέρριψε οποιαδήποτε σκέψη για ιδιωτικοποίηση ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας κ. Σταθάκης στη συνάντηση που είχε με το σωματείο των εργαζομένων. Ο υπουργός απέρριψε το ενδεχόμενο διχοτόμησης ή τριχοτόμησης της εταιρείας που υπήρχε ως σενάριο στο παρελθόν και υπογράμμισε ότι καταβάλλεται προσπάθεια νοικοκυρέματος της επιχείρησης από την ίδια τη διοίκηση τονίζοντας ένα προς ένα τα θέματα που έχουν τεθεί σε προτεραιότητα.
Επανέλαβε και προς την πλευρά του σωματείου των εργαζομένων την προσπάθεια που γίνεται "να απαλλαγεί η ΛΑΡΚΟ από αγκάθια που έχουν σχέση με το παρελθόν" και μάλιστα προσπάθησε να διασκεδάσει τους φόβους των εργαζομένων οι οποίοι σημείωσαν κατά τη διάρκεια της συνάντησης ότι "όταν απαλλαγεί ΛΑΡΚΟ από τέτοια βαρίδια όπως είναι το θέμα της παλιάς εταιρείας τότε ετοιμάζετε μια "νυφούλα" έτοιμη για ιδιωτικοποίηση" όπως είπε ο πρόεδρος τυ σωματείου Ανδρέας Κορέντζελος για να επαναλάβει ο κ. Σταθάκης πολλές φορές ότι "η κυβερνητική πολιτική θέλει τη ΛΑΡΚΟ στο δημόσιο, εκσυγχρονισμένη και παραγωγική".
Οι εργαζόμενοι από την πλευρά τους θεώρησαν ότι η συμφωνία με τη Δ.Ε.Η. είναι ετεροβαρής καθώς η ΛΑΡΚΟ θα πρέπει να πληρώνει περίπου 3 εκ. ευρώ το μήνα και όπως μάλιστα σημείωσε ο πρόεδρος των εργαζομένων Ανδρέας Κορέντζελος "υπάρχει περίπτωση σε κάποιους μήνες να μην υπάρχουν χρήματα να πληρωθούμε τους μισθούς". Ο κ. Σταθάκης απαντώντας στους φόβους των εργαζομένων σημείωσε ότι "η συγκεκριμένη συμφωνία που έχει επιτευχθεί θα βελτιώσει το οικονομικό προφίλ της ΛΑΡΚΟ και σιγά-σιγά θα την απαλλάξει από βαρίδια του παρελθόντος".
Είναι χαρακτηριστικό ότι οι εργαζόμενοι από την πλευρά τους εξέφρασαν ενστάσεις για το business plan το οποίο προετοιμάζει η διοίκηση της επιχείρησης καθώς όπως είπαν "προβλέπονται μειώσεις του μισθολογικού κόστους σε ετήσια βάση που φτάνουν τα 16 εκατομμύρια ευρώ". Μάλιστα ο κ. Κορέντζελος σημείωσε με νόημα ότι κάτι τέτοιο δεν μπορεί να γίνει αφού άλλωστε εμείς πληρώσαμε και μάλιστα αρκετά" είπε ο πρόεδρος του σωματείου κ. Ανδρέας Κορέντζελος ανακοινώνοντας έμμεσα και την στάση του σωματείου για τις επικείμενες διαπραγματεύσεις για τη συλλογική σύμβαση.
Ο κ. Σταθάκης κάλεσε όλες τις πλευρές "να ανταποκριθούν με υπευθυνότητα στη βιωσιμότητα της επιχείρησης" τονίζοντας ότι "το κρίσιμο σημείο είναι η συγκεκριμένη επιχείρηση να ανταποκριθεί στο ρόλο της". Τέλος, τόσο από σωματείο των εργαζομένων στη ΛΑΡΚΟ όσο και το σωματείο μετάλλου έθεσαν θέμα στον κ. υπουργό να πιέσει τη διοίκηση έτσι ώστε να ενσωματώσει στο μόνιμο δυναμικό της ΛΑΡΚΟ τους εργαζόμενους για 10 και 15 χρόνια σε εργολαβίες οι οποίες λειτουργούν μέσα στην επιχείρηση.
Ο κ. Σταθάκης σημείωσε ότι "ήδη η διοίκηση έχει δώσει τέτοια δείγματα αφού έχει κινηθεί προς αυτή την κατεύθυνση έστω και με αργά βήματα". Επανέλαβε για μια ακόμη φορά την πολιτική βούληση της κυβέρνησης να παραμείνει σε δημόσιο χαρακτήρα της ΛΑΡΚΟ και απέρριψε τις αιτιάσεις των εργαζομένων για οποιοδήποτε ενδεχόμενο ιδιωτικοποίησης. "Η ΛΑΡΚΟ έχει μέλλον μπροστά της καθώς όπως μας λένε οι ειδικοί τα υπάρχοντα μεταλλεύματα επαρκούν για 25 ή 30 χρόνια ακόμη" σημείωσε χαρακτηριστικά ο Γιώργος Σταθάκης τονίζοντας συγχρόνως την ανάγκη για συναίνεση από όλες τις πλευρές.
Στο σχετικό δελτίο τύπου του ΥΠΕΝ σημειώνονται τα εξής:
Ο Υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Γιώργος Σταθάκης, πραγματοποίησε σήμερα το πρωί επίσκεψη στο εργοστάσιο της ΛΑΡΚΟ, στη Λάρυμνα, στο πλαίσιο της περιοδείας του στην Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδος.
Κατά τη συνάντηση που είχε με τη Διοίκηση της εταιρίας και τους εργαζομένους, ο Υπουργός τόνισε ότι θέση της κυβέρνησης είναι η προστασία του δημόσιου χαρακτήρα της ΛΑΡΚΟ, με ενιαία μορφή και ως εκ τούτου δεν υφίστανται σενάρια ιδιωτικοποίησης της.
Ο κ. Σταθάκης αναφέρθηκε στην πρόσφατη συμφωνία-πλαίσιο που επιτεύχθηκε, ύστερα από πρωτοβουλία του ΥΠΕΝ, μεταξύ ΔΕΗ και ΛΑΡΚΟ, χαρακτηρίζοντας την «καθοριστικής σημασίας για την ευρωστία της εταιρίας». Η συμφωνία αυτή περιλαμβάνει τρεις άξονες:
- Τη διασφάλιση της καλύτερης δυνατής τιμής για την προμήθεια ηλεκτρικής ενέργειας από τη ΔΕΗ στη ΛΑΡΚΟ.
- Τη διαμόρφωση πλαισίου αποπληρωμής των οφειλών της ΛΑΡΚΟ προς τη ΔΕΗ, που θα συναρτάται αποκλειστικά από πολύ υψηλές τιμές του νικελίου διεθνώς.
- Τη γρήγορη ολοκλήρωση της Διαιτησίας, για την περίοδο Ιούλιος 2010-Δεκέμβριος 2013, με βάση τη συμφωνηθείσα, πρόσφατα, τιμή. Η συμφωνία αυτή, σε συνδυασμό με πρωτοβουλίες που έχει αναλάβει το ΥΠΕΝ, για την επίλυση των ιδιοκτησιακών ζητημάτων της ΛΑΡΚΟ, θα δώσει, όπως υπογράμμισε ο Υπουργός, νέα πνοή στην εταιρία. Προς την κατεύθυνση αυτή θα συμβάλει και το στρατηγικό πλάνο ανάπτυξης, που εκπονεί σε αυτή τη φάση η Διοίκηση της ΛΑΡΚΟ.
«Η ΛΑΡΚΟ έχει μέλλον», κατέληξε ο Υπουργός. «Λύνοντας τα προβλήματα του παρελθόντος, θα αναβαθμισθεί η αξία της και θα καταστεί βιώσιμη».
http://energiakoiergazomenoidei.blogspot.gr/2017/02/blog-post_69.html