Ένα βασικό κριτήριο, το πρώτο στη σειρά, από το οποίο θα
εξαρτάται αν θα εξεταστεί η δυνατότητα ένταξης κάποιου πολίτη στο
Κοινωνικό Οικιακό Τιμολόγιο ρεύματος, θα είναι η αξία του αυτοκινήτου
που έχει στην κατοχή του ο ενδιαφερόμενος καταναλωτής.
Σύμφωνα με πληροφορίες του energypress, στις αλλαγές που προετοιμάζονται σχετικά με την ένταξη καταναλωτών στο ΚΟΤ και οι οποίες θα υποβληθούν από τη ΡΑΕ στο ΥΠΕΝ ως γνωμοδότηση, περιλαμβάνεται και κατάλογος με την μέγιστη αξία που μπορεί να έχει το αυτοκίνητο του ενδιαφερόμενου (ανάλογα μάλιστα με τα μέλη της οικογένειάς του) προκειμένου να παίρνει το… εισιτήριο
για την επόμενη φάση του ΚΟΤ.
Στην επόμενη φάση θα εξετάζονται τα λοιπά περιουσιακά και εισοδηματικά κριτήρια που ισχύουν και σήμερα, πιθανόν με κάποιες αλλαγές. Αυτό γίνεται για να μην αξιοποιούν το μέτρο καταναλωτές που έχουν (ή εμφανίζουν) χαμηλό εισόδημα αλλά διαθέτουν σημαντικά περιουσιακά στοιχεία.
Με βάση τα εισοδηματικά όρια θα υπάρχουν ανάλογες εκπτώσεις στο λογαριασμό ρεύματος, αλλά επιπλέον στις χαμηλότερες κατηγορίες θα υπάρχει προστασία από τη διακοπές ηλεκτροδότησης, απαλλαγή από τις χρεώσεις ΥΚΩ, ενώ όσο θα ανεβαίνουν τα εισοδηματικά κριτήρια θα περιορίζονται οι ελαφρύνσεις και τα προνόμια.
Όπως έχει γράψει παλιότερα το energypress, η κυβέρνηση σκοπεύει να λάβει πρωτοβουλίες για την ανακούφιση των ασθενέστερων ενεργειακών στρωμάτων. Μεταξύ αυτών θα περιλαμβάνονται η δημιουργία της ενεργειακής κάρτας φτώχειας μέσω της οποίας θα επιδοτείται η ενεργειακή κατανάλωση για συγκεκριμένες κατηγορίες ευάλωτων κοινωνικών ομάδων που είναι δικαιούχοι του ελάχιστου εγγυημένου εισοδήματος.
Για τους συγκεκριμένους δικαιούχους το σχέδιο προβλέπει εκπτώσεις που φτάνουν μέχρι και το 90% του συνολικού λογαριασμού ρεύματος, για συγκεκριμένο όμως αριθμό κιλοβατωρών που να καλύπτουν τις βασικές ανάγκες.
Σύμφωνα με πληροφορίες η ΡΑΕ εισηγείται η κοινωνική αυτή παροχή κατά κύριο λόγο να καλύπτεται από τον προϋπολογισμό και όχι από τους πολίτες μέσω των ΥΚΩ που πληρώνουν με τους λογαριασμούς.
https://energypress.gr/news/kritirio-gia-tin-entaxi-sto-kot-tha-einai-i-axia-toy-aytokinitoy-toy-katanaloti
Σύμφωνα με πληροφορίες του energypress, στις αλλαγές που προετοιμάζονται σχετικά με την ένταξη καταναλωτών στο ΚΟΤ και οι οποίες θα υποβληθούν από τη ΡΑΕ στο ΥΠΕΝ ως γνωμοδότηση, περιλαμβάνεται και κατάλογος με την μέγιστη αξία που μπορεί να έχει το αυτοκίνητο του ενδιαφερόμενου (ανάλογα μάλιστα με τα μέλη της οικογένειάς του) προκειμένου να παίρνει το… εισιτήριο
για την επόμενη φάση του ΚΟΤ.
Στην επόμενη φάση θα εξετάζονται τα λοιπά περιουσιακά και εισοδηματικά κριτήρια που ισχύουν και σήμερα, πιθανόν με κάποιες αλλαγές. Αυτό γίνεται για να μην αξιοποιούν το μέτρο καταναλωτές που έχουν (ή εμφανίζουν) χαμηλό εισόδημα αλλά διαθέτουν σημαντικά περιουσιακά στοιχεία.
Με βάση τα εισοδηματικά όρια θα υπάρχουν ανάλογες εκπτώσεις στο λογαριασμό ρεύματος, αλλά επιπλέον στις χαμηλότερες κατηγορίες θα υπάρχει προστασία από τη διακοπές ηλεκτροδότησης, απαλλαγή από τις χρεώσεις ΥΚΩ, ενώ όσο θα ανεβαίνουν τα εισοδηματικά κριτήρια θα περιορίζονται οι ελαφρύνσεις και τα προνόμια.
Όπως έχει γράψει παλιότερα το energypress, η κυβέρνηση σκοπεύει να λάβει πρωτοβουλίες για την ανακούφιση των ασθενέστερων ενεργειακών στρωμάτων. Μεταξύ αυτών θα περιλαμβάνονται η δημιουργία της ενεργειακής κάρτας φτώχειας μέσω της οποίας θα επιδοτείται η ενεργειακή κατανάλωση για συγκεκριμένες κατηγορίες ευάλωτων κοινωνικών ομάδων που είναι δικαιούχοι του ελάχιστου εγγυημένου εισοδήματος.
Για τους συγκεκριμένους δικαιούχους το σχέδιο προβλέπει εκπτώσεις που φτάνουν μέχρι και το 90% του συνολικού λογαριασμού ρεύματος, για συγκεκριμένο όμως αριθμό κιλοβατωρών που να καλύπτουν τις βασικές ανάγκες.
Σύμφωνα με πληροφορίες η ΡΑΕ εισηγείται η κοινωνική αυτή παροχή κατά κύριο λόγο να καλύπτεται από τον προϋπολογισμό και όχι από τους πολίτες μέσω των ΥΚΩ που πληρώνουν με τους λογαριασμούς.
https://energypress.gr/news/kritirio-gia-tin-entaxi-sto-kot-tha-einai-i-axia-toy-aytokinitoy-toy-katanaloti