Στις πολύμηνες καθυστερήσεις ρευματοδότησης που ταλαιπωρούν
πλήθος οικιακών χρηστών και επαγγελματιών του Ηρακλείου, αναφέρεται ο
Γραμματέας ΠΕ ΝΔ-Βουλευτής Ηρακλείου κ. Λευτέρης Αυγενάκης, με
κοινοβουλευτική του παρέμβαση προς τον Υπουργό Περιβάλλοντος και
Ενέργειας κο Γιώργο Σταθάκη.
Στην Ερώτηση επισημαίνεται ότι: «Απίστευτη ταλαιπωρία και πολύμηνες καθυστερήσεις αντιμετωπίζουν οι πολίτες του Ηρακλείου, που έχουν κάνει αίτηση για νέα ρευματοδότηση. Οι γραφειοκρατικές διαδικασίες μπορεί να οδηγήσουν σε αναμονή ενός και πλέον έτους, από την κατάθεση της σχετικής αίτησης, για την νέα παροχή ρεύματος. Ιδίως, η διαδικασία της διενέργειας
αυτοψίας για τον έλεγχο των τετραγωνικών μέτρων του χώρου και τυχόν παραβιάσεων, μέσω του τμήματος Τέλους Ακίνητης Περιουσίας του Δήμου Ηρακλείου, μπορεί να διαρκέσει αρκετούς μήνες, λόγω του φόρτου εργασίας αλλά και των συνεχών αλλαγών στο νομοθετικό πλαίσιο.
Η κατάσταση δυσχεραίνεται ακόμη περισσότερο από το γεγονός ότι το τοπικό υποκατάστημα της ΔΕΔΔΗΕ στο Ηράκλειο δεν είχε μετρητές κατανάλωσης ρεύματος και αντιμετώπιζε και ελλείψεις σε καλώδια, με αποτέλεσμα να καθίσταται αδύνατη οιαδήποτε νέα παροχή. Μάλιστα, όπως παραδέχεται και η ίδια η ΔΕΔΔΗΕ στην Κρήτη «όντως υπήρξε μια καθυστέρηση στις νέες ρευματοδοτήσεις, αλλά τώρα δίνεται αγώνας για να εξομαλυνθεί η κατάσταση. Δεν υπήρχαν μετρητές και περιμένουμε προμήθεια και σε ότι αφορά τις ελλείψεις σε καλώδια η κατάσταση έχει εξομαλυνθεί».
Οι πολύμηνες αυτές καθυστερήσεις έχουν προκαλέσει θύελλα αντιδράσεων, ενώ οι καταναλωτές, είτε πρόκειται για οικιακούς χρήστες, είτε για επαγγελματίες όχι μόνο ταλαιπωρούνται, αλλά αναγκάζονται να προσαρμόσουν τον προγραμματισμό τους για το σπίτι τους ή την επιχείρησή τους, εν αναμονή της νέας παροχής ρεύματος, με σημαντικές οικονομικές και όχι μόνο επιπτώσεις.
Παράλληλα, τίθεται σημαντικό ζήτημα ισονομίας και χρηστής διοίκησης, αφού οι αιτούντες νέας παροχής ρεύματος, έχουν καταβάλλει το απαιτούμενο χρηματικό ποσό, έχουν καταθέσει όλα τα απαραίτητα δικαιολογητικά, αλλά εξακολουθούν να περιμένουν για τη νέα παροχή, γιατί η ΔΕΔΔΗΕ δεν διαθέτει πλέον μετρητές ρεύματος. Η κατάσταση θα ήταν απλά τραγελαφική, αν δεν επηρέαζε καθοριστικά τον οικογενειακό και επαγγελματικό προγραμματισμό δεκάδων συμπολιτών μας».
Με την κοινοβουλευτική παρέμβαση, τίθενται τα ακόλουθα ερωτήματα:
«1. Σε ποιες ενέργειες θα προβείτε άμεσα για την αντιμετώπιση του προβλήματος των ελλείψεων σε μετρητές και, γενικότερα, τη μείωση του χρόνου αναμονής για την παροχή νέας ρευματοδότησης;
2. Ποιος ο σχεδιασμός για την απλούστευση των διοικητικών διαδικασιών που θα μειώσουν τα διοικητικά βάρη, αλλά προπάντων θα δώσουν ένα οριστικό τέλος στις πολύμηνες καθυστερήσεις και την αναίτια ταλαιπωρία των πολιτών;».
https://energypress.gr/news/aygenakis-apisteyti-talaiporia-ton-katanaloton-tis-deddie-sto-irakleio
Στην Ερώτηση επισημαίνεται ότι: «Απίστευτη ταλαιπωρία και πολύμηνες καθυστερήσεις αντιμετωπίζουν οι πολίτες του Ηρακλείου, που έχουν κάνει αίτηση για νέα ρευματοδότηση. Οι γραφειοκρατικές διαδικασίες μπορεί να οδηγήσουν σε αναμονή ενός και πλέον έτους, από την κατάθεση της σχετικής αίτησης, για την νέα παροχή ρεύματος. Ιδίως, η διαδικασία της διενέργειας
αυτοψίας για τον έλεγχο των τετραγωνικών μέτρων του χώρου και τυχόν παραβιάσεων, μέσω του τμήματος Τέλους Ακίνητης Περιουσίας του Δήμου Ηρακλείου, μπορεί να διαρκέσει αρκετούς μήνες, λόγω του φόρτου εργασίας αλλά και των συνεχών αλλαγών στο νομοθετικό πλαίσιο.
Η κατάσταση δυσχεραίνεται ακόμη περισσότερο από το γεγονός ότι το τοπικό υποκατάστημα της ΔΕΔΔΗΕ στο Ηράκλειο δεν είχε μετρητές κατανάλωσης ρεύματος και αντιμετώπιζε και ελλείψεις σε καλώδια, με αποτέλεσμα να καθίσταται αδύνατη οιαδήποτε νέα παροχή. Μάλιστα, όπως παραδέχεται και η ίδια η ΔΕΔΔΗΕ στην Κρήτη «όντως υπήρξε μια καθυστέρηση στις νέες ρευματοδοτήσεις, αλλά τώρα δίνεται αγώνας για να εξομαλυνθεί η κατάσταση. Δεν υπήρχαν μετρητές και περιμένουμε προμήθεια και σε ότι αφορά τις ελλείψεις σε καλώδια η κατάσταση έχει εξομαλυνθεί».
Οι πολύμηνες αυτές καθυστερήσεις έχουν προκαλέσει θύελλα αντιδράσεων, ενώ οι καταναλωτές, είτε πρόκειται για οικιακούς χρήστες, είτε για επαγγελματίες όχι μόνο ταλαιπωρούνται, αλλά αναγκάζονται να προσαρμόσουν τον προγραμματισμό τους για το σπίτι τους ή την επιχείρησή τους, εν αναμονή της νέας παροχής ρεύματος, με σημαντικές οικονομικές και όχι μόνο επιπτώσεις.
Παράλληλα, τίθεται σημαντικό ζήτημα ισονομίας και χρηστής διοίκησης, αφού οι αιτούντες νέας παροχής ρεύματος, έχουν καταβάλλει το απαιτούμενο χρηματικό ποσό, έχουν καταθέσει όλα τα απαραίτητα δικαιολογητικά, αλλά εξακολουθούν να περιμένουν για τη νέα παροχή, γιατί η ΔΕΔΔΗΕ δεν διαθέτει πλέον μετρητές ρεύματος. Η κατάσταση θα ήταν απλά τραγελαφική, αν δεν επηρέαζε καθοριστικά τον οικογενειακό και επαγγελματικό προγραμματισμό δεκάδων συμπολιτών μας».
Με την κοινοβουλευτική παρέμβαση, τίθενται τα ακόλουθα ερωτήματα:
«1. Σε ποιες ενέργειες θα προβείτε άμεσα για την αντιμετώπιση του προβλήματος των ελλείψεων σε μετρητές και, γενικότερα, τη μείωση του χρόνου αναμονής για την παροχή νέας ρευματοδότησης;
2. Ποιος ο σχεδιασμός για την απλούστευση των διοικητικών διαδικασιών που θα μειώσουν τα διοικητικά βάρη, αλλά προπάντων θα δώσουν ένα οριστικό τέλος στις πολύμηνες καθυστερήσεις και την αναίτια ταλαιπωρία των πολιτών;».
https://energypress.gr/news/aygenakis-apisteyti-talaiporia-ton-katanaloton-tis-deddie-sto-irakleio