Πέρα από το κόστος αυτό όμως έχουμε και τις πολύωρες διακοπές στα σημεία -
αυτά με όλες τις συνέπειες που ακολουθούν (περιττές εργατοώρες για τους τεχνίτες, εύλογες διαμαρτυρίες καταναλωτών ,απώλειες χρημάτων από τους πελάτες, διακοπές επιχειρήσεων με ζημιές σε ευπαθή προϊόντα, αξίωση αποζημιώσεων κλπ). Τεχνικά τα καλής ποιότητας αλεξικέραυνα που το κόστος τους δεν ξεπερνά τα 50 ευρώ λειτουργούν σαν βαλβίδες εκτόνωσης με αποτέλεσμα να μην αχρηστεύονται ακόμα και σε διαδοχικούς κεραυνούς.
Αυτό σημαίνει ότι αν ο ΔΕΔΔΗΕ τα προμηθευόταν και τα τοποθετούσε θα είχαμε σώσει σχεδόν το 100% των καμένων ΜΣ που έχουμε χάσει από κεραυνούς!!!
Είναι μια μεγάλη οικονομική αιμορραγία που σε συνδυασμό με τους κλεμμένους ΜΣ (το βράδυ της 29/11/17 έκλεψαν 9 στα αρδευτικά της Τανάγρας) επιβαρύνει με τεράστια ποσά τους καταναλωτές. Εδώ πρέπει η πολιτεία να θεσπίσει αυστηρότερους Νόμους για κλοπές και κλεπταποδοχές υλικών Δημόσιας περιουσίας όπως έγινε πριν χρόνια στην Ιταλία με συνέπεια να μειωθούν θεαματικά οι κλοπές ΜΣ εκεί. Θα πρέπει και ο ΔΕΔΔΗΕ να εξετάσει τεχνικά και οικονομικά την δυνατότητα τοποθέτησης μικροτσίπ σε όλες τις νέες παραγγελίες μέσα στα πηνία των ΜΣ ώστε να εντοπίζουμε για ώρες ή μέρες μετά το στίγμα των κλεμμένων.
Ταυτόχρονα θα πρέπει να ευχηθούμε και η Αστυνομία να κάνει τα αυτονόητα. Το φαινόμενο της έλλειψης υλικών παρατηρείται και στους μετρητές (μονοφασικούς-τριφασικούς –νυχτερινής καταγραφής) σε όλη την Ελλάδα.
Εδώ συμβαίνει το εξής παράδοξο: Τα προηγούμενα χρόνια που οι μετρητές κόστιζαν από 80€-200€ υπήρχαν ατέλειωτοι στις αποθήκες μας, ενώ τα δύο τελευταία χρόνια που οι τιμές κατρακύλησαν στα 19€-80€ εξαφανίστηκαν!!! Υπάρχουν λοιπόν πελάτες που έχουν πληρώσει νυχτερινούς μετρητές και περιμένουν πάνω από ένα χρόνο για την τοποθέτησή τους !!! Μεγάλη αναμονή υπάρχει και στις νέες παροχές. Δεν είναι δυνατόν να βάζουμε σε λίστες αναμονής πελάτες που έχουν πληρώσει για την παροχή τους και εν έτη 2017 να περιμένουν ακόμα και μήνες όπως γινόταν το 1960 που έβαζαν «μέσον» για ρεύμα και τηλέφωνο.
Είναι πρωτάκουστο ο ΔΕΔΔΗΕ να εισπράττει προκαταβολικά χρήματα για υλικά που δεν έχει. Έχουμε καταργήσει εντελώς τους εγγυημένους χρόνους που είναι 20 μέρες για κατασκευή παροχής χωρίς έργο και 40 με επέκταση δικτύου, όταν υπάρχουν περιπτώσεις αναμονής 4 μηνών σε απλή παροχή. Τι θα έκανε ο Διευθύνων Σύμβουλος αν είχε πληρώσει για να του βάλουν πετρέλαιο σπίτι του και ο πρατηριούχος, του το πήγαινε 4 μήνες μετά;
Δεν είναι δυνατόν να γνωρίζουμε εκατοντάδες περιπτώσεις ρευματοκλοπών και να μην επεμβαίνουμε γιατί δεν έχουμε να αλλάξουμε μετρητή, συσσωρεύοντας έτσι ζημιές στους προμηθευτές και κυρίως στον δεσπόζοντα (ΔΕΗ). Δημιουργούμε με αυτή την τακτική ακόμα και στρεβλώσεις στην αγορά όταν μια επιχείρηση κλέβει ρεύμα και πουλάει το προϊόν της ή την υπηρεσία της φτηνά, σε σχέση με άλλη νόμιμη ομοειδή που δεν κλέβει και πουλάει ακριβότερα. Μεγάλη έλλειψη υπάρχει και σε καλώδια παροχών, βάσεων ασφαλειών, συνεστραμμένων καλωδίων Χαμηλής- Μέσης Τάσης κλπ. Υπάρχει έργο βελτίωσης στο χωριό Κουρκουλοί Εύβοιας που ενώ έχουμε βάλει από το 2013 τους στύλους δεν υπάρχει το καλώδιο (συνεστραμμένο ΜΤ 3Χ50) για να ολοκληρωθεί. Έτσι στέκουν 5 χρόνια όρθιοι οι 86 στύλοι και οι κάτοικοι γονατιστοί κάνουν προσευχή να μην πέσει πολύ χιόνι (και μαζί το παλιό δίκτυο) μένοντας πάλι για μέρες χωρίς ρεύμα… Οι δικαιολογίες μπλέκονται και χάνονται μέσα στους διαδρόμους της γραφειοκρατίας, μεταξύ ΔΕΔΔΗΕ- ΡΑΕ - Ελεγκτικού Συνεδρίου για τάχα άγονους διαγωνισμούς ή ματαιώσεις προμηθειών από προσφυγές στην Δικαιοσύνη λες και προσφυγές γίνονται επιλεκτικά μόνο στα φτηνά υλικά.
Όσον αφορά στους μετρητές, δεν ευσταθεί το επιχείρημα της μελλοντικής τοποθέτησης των «έξυπνων μετρητών» (μία «μπίζνα» αντικατάστασης 7,5 εκατομμυρίων μετρητών που σέρνεται εδώ και 10 χρόνια) γιατί και αυτοί που τοποθετούνται τώρα είναι ηλεκτρονικοί και εν πολλοίς «έξυπνοι» αφού με ένα μόντεμ ευτελούς αξίας και μία κάρτα θα μπορούν να στέλνουν πληροφορίες και να είναι τηλεχειριζόμενοι. Θα είχε ενδιαφέρον μια εισαγγελική έρευνα με συνολικά στοιχεία από όλη την Ελλάδα για να καταδείξει αν υπάρχουν οικονομικά ή άλλα συμφέροντα και για να μάθουμε επιτέλους εκτός απ’ τη ζημιά που έχουν πληρώσει οι καταναλωτές, σε ποια γρανάζια μπλέκεται όλο αυτό το αλισβερίσι. Οι εργαζόμενοι με το φιλότιμο, τον επαγγελματισμό και την τεχνογνωσία τους, σώζουν μερικώς την εικόνα και το κύρος της Επιχείρησης δεχόμενοι όμως καθημερινά τις διαμαρτυρίες, τις πιέσεις, την αγανάκτηση, τους προπηλακισμούς ακόμα και τις χειροδικίες από πελάτες.
Θα μπορούσαν έστω για μία μέρα τα μέλη του ΔΣ του ΔΕΔΔΗΕ να διασκορπιστούν σε διάφορες Περιοχές και να αναλάβουν την ευθύνη να αντιμετωπίσουν και να απαντούν στους αγανακτισμένους καταναλωτές;;; Γιατί πολύ φοβάμαι πως οι φωνές τους δεν διαπερνούν την ηχομόνωση των γραφείων της Περραιβού!!!
Η Διοίκηση του ΔΕΔΔΗΕ μετά από 2,5 χρόνια θητείας και με προηγούμενη πλούσια εμπειρία στο χώρο της ενέργειας είναι υπόλογη γιατί δεν αντέδρασε έγκαιρα ώστε να εξαλείψει το πρόβλημα που την εκθέτει ανεπανόρθωτα. Ο ΔΕΔΔΗΕ είναι μια από τις μεγαλύτερες επιχειρήσεις των Βαλκανίων και σε καμία περίπτωση δεν δικαιολογείται να μην έχει μονοφασικούς μετρητές των 19€ η αλεξικέραυνα των 50€.
Η Διοίκηση εκτός από τις θεωρίες για τα έξυπνα δίκτυα (τα οποία είναι χρήσιμα μόνο αν έχουμε απαραβίαστους μετρητές και πουλάμε ρεύμα), τις ημερίδες και τις παρουσιάσεις σχεδίων, καλό είναι να ασχοληθεί σοβαρά και με προβλήματα που δημιουργούν πρόσθετες επιβαρύνσεις στους καταναλωτές σε μία δύσκολη εποχή, υποβαθμίζοντας την ποιότητα των υπηρεσιών που προσφέρει η Επιχείρηση. Εκτός και αν απαξιώνεται συνειδητά, έτσι ώστε και ο ΔΕΔΔΗΕ να γίνει εύκολη βορά στα νύχια των αρπαχτικών που παραμονεύουν. Ο κόσμος, οι οικονομίες και οι επιχειρήσεις εξελίσσονται και κινούνται πλέον με υψηλότατες ταχύτητες, αλλά ο ΔΕΔΔΗΕ βαδίζει με ρυθμούς Βεδουίνων στη Σαχάρα !!!
----- Ο κ. Γιάννης Κεμανές είναι υπάλληλος στον ΔΕΔΔΗΕ Χαλκίδας και μέλος του Δ.Σ. της ΕΤΕ/ΔΕΗ-ΚΗΕ