Τρίτη 27 Φεβρουαρίου 2018

Μειώσεις οφειλών προς τη ΔΕΗ και ακυρώσεις λογαριασμών μετά από παρέμβαση του Συνηγόρου


Πολίτες ζήτησαν τη μεσολάβηση του Συνηγόρου του Πολίτη, διαμαρτυρόμενοι για την επιβολή από την ΔΕΗ ΑΕ αδικαιολόγητων χρεώσεων παροχής ηλεκτρικής ενέργειας. Ο Συνήγορος του Πολίτη ζήτησε εγγράφως από την ΔΕΗ ΑΕ την επανεξέταση των λογαριασμών, την αιτιολόγηση των χρεώσεων, την αναμόρφωση των οφειλών και την ακύρωση των λογαριασμών. Μετά την παρέμβαση του Συνηγόρου, η ΔΕΗ ΑΕ προέβη στις απαραίτητες διορθώσεις.
Πιο αναλυτικά, σύμφωνα με το Συνήγορο του Πολίτη, πολίτες ζήτησαν τη µεσολάβηση του Συνηγόρου του Πολίτη, διαµαρτυρόµενοι για την επιβολή από την ∆ΕΗ ΑΕ αδικαιολόγητων χρεώσεων παροχής ηλεκτρικής ενέργειας.
Οι πολίτες διαµαρτύρονταν:

-για χρεώσεις διαφοροποιηµένες από τις καταγεγραµµένες καταµετρήσεις,
-για αχρεωστήτως καταβληθείσα αναπροσαρµογή προκαταβολής έναντι κατανάλωσης σε δικαιούχο κοινωνικού οικιακού τιµολογίου και
-για εσφαλµένη χρέωση κατανάλωσης λόγω βλάβης σε µετρητή διπλής εγγραφής (νυχτερινό τιµολόγιο).
Ειδικότερα, στη µία περίπτωση, παρατηρήθηκε ότι η διαφοροποίηση ανάµεσα στις χρεώσεις που αναφέρονταν στους λογαριασµούς της ∆ΕΗ ΑΕ και στις πραγµατικές καταναλώσεις οφειλόταν στη µη λήψη µέτρησης επί ενάµισι έτος. Στην άλλη περίπτωση, η ∆ΕΗ ΑΕ επέβαλε σε πολίτη χρέωση αναπροσαρµογής προκαταβολής έναντι κατανάλωσης (εγγύηση διακοπής ρεύµατος), για διακοπή που όµως δεν είχε πραγµατοποιηθεί, λόγω του ότι ο πολίτης ήταν δικαιούχος κοινωνικού οικιακού τιµολογίου. Στην τρίτη περίπτωση, ο πολίτης χρεωνόταν µε τιµολόγιο ηµερήσιας χρέωσης (κανονικό) για κιλοβατώρες που καταναλώνονταν στο ωράριο χαµηλής χρέωσης (νυχτερινό), λόγω βλάβης του µετρητή.
Ο Συνήγορος του Πολίτη ζήτησε εγγράφως από την ∆ΕΗ ΑΕ την επανεξέταση των λογαριασµών, την αιτιολόγηση των χρεώσεων, την αναµόρφωση των οφειλών και την ακύρωση των λογαριασµών.
Μετά την παρέµβαση του Συνηγόρου, η ∆ΕΗ ΑΕ προέβη στις απαραίτητες διορθώσεις.
Στην πρώτη περίπτωση, η ∆ΕΗ ΑΕ έκανε νέα τιµολόγηση από την οποία προέκυψε πιστωτική διαφορά η οποία επεστράφη στον πολίτη. Στην δεύτερη περίπτωση, διαγράφηκε η οφειλή από το λογαριασµό του δικαιούχου κοινωνικού οικιακού τιµολογίου, καθώς αποδείχτηκε ότι το ποσό είχε εσφαλµένα χρεωθεί στον πολίτη αυτόµατα µέσω του µηχανογραφικού συστήµατος. Στην τρίτη περίπτωση, η βλάβη του διπλού µετρητή επιδιορθώθηκε, η οφειλή επαναϋπολογίστηκε και ο πολίτης έλαβε νέο διορθωτικό λογαριασµό. 
Δείτε τις απαντήσεις που έδωσε η ΔΕΗ στο Συνήγορο του Πολίτη εδώ.

 https://energypress.gr/news/meioseis-ofeilon-pros-ti-dei-kai-akyroseis-logariasmon-meta-apo-paremvasi-toy-synigoroy