Την τεράστια σημασία του έργου των νησιωτικών διασυνδέσεων για
την ελληνική οικονομία και κοινωνία ανέδειξε στην ομιλία του ο πρόεδρος
και διευθύνων σύμβουλος του ΑΔΜΗΕ, Μάνος Μανουσάκης, μιλώντας στα
εγκαίνια της ηλεκτρικής διασύνδεσης της Μυκόνου. "Ο ΑΔΜΗΕ διαθέτει όλα
τα εχέγγυα για να μπορέσει να φέρει εις πέρας το μεγάλο έργο των
νησιωτικών διασυνδέσεων, ένα έργο που καταλαμβάνει ξεχωριστή θέση στο
επενδυτικό και επιχειρηματικό σχέδιο της εταιρείας", όπως σημείωσε ο κ.
Μανουσάκης.
Ειδικότερα, στην αρχή της ομιλίας του υπογράμμισε πως η ολοκλήρωση της
διασύνδεσης της Μυκόνου αποδεικνύει ότι μια εταιρεία υπό δημόσιο έλεγχο μπορεί να λειτουργήσει αποδοτικά και να αποφέρει μεγάλο κοινωνικό και οικονομικό όφελος για την ελληνική οικονομία και κοινωνία.
Αποκτά πρόσβαση σε φθηνότερη και πιο αξιόπιστη ηλεκτροδότηση. Ο νέος ΑΔΜΗΕ έχει θέσει ως πρωταρχικό στρατηγικό του στόχο την ταχεία διασύνδεση της νησιωτικής Ελλάδας με το ηπειρωτικό σύστημα. Ένα στοίχημα που ξεκίνησε με τις Κυκλάδες και συνεχίζεται με την σύνδεση της Κρήτης και των Δωδεκανήσων.
Αν και δεν έλλειψαν τα εμπόδια και οι καθυστερήσεις λόγω μια σειράς παραγόντων (ανακάλυψη αρχαιοτήτων στα έργα), ο κ. Μανουσάκης χαρακτήρισε την ολοκλήρωση του έργου σημαντικό επίτευγμα για την εταιρεία καθώς το έργο διένυσε μια μεγάλη απόσταση ως την ολοκλήρωση του μέσα σε μερικούς μήνες, πράγμα που μαρτυρά με τον καλύτερο τρόπο την αποτελεσματικότητα και την αξιοπιστία της εταιρείας.
«Με το επίτευγμα αυτό αποδεικνύεται και στην πράξη ότι γίνεται και αλλιώς. Ότι δηλαδή μια εταιρεία υπό δημόσιο έλεγχο, μπορεί να λειτουργήσει αποδοτικά και ότι δεν είναι απαραίτητη η ιδιωτικοποίηση των πάντων για να υπάρχει αποτέλεσμα για την οικονομία και την κοινωνία», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Τεχνικά χαρακτηριστικά του έργου
Συνολικά έχουν κατασκευαστεί τέσσερις νέοι υποσταθμοί, φεύγουν 3 υποβρύχια καλώδια που συνδέουν την Τήνο με την Σύρο, την Πάρο και τη Μύκονο.
Οι μόνιμοι κάτοικοι που επωφελούνται από αυτό το έργο είναι 87 χιλιάδες και η μέγιστη ισχύς που μπορεί να διακινηθεί από το σύστημα υπολογίζεται σε 170 MW, ισχύς που ο ΑΔΜΗΕ εκτιμά ότι θα καλύψει πλήρως τις ανάγκες των διασυνδεδεμένων – πλέον – νησιών, όχι μόνο για τους μόνιμους κατοίκους αλλά και για τους επισκέπτες καθώς τους καλοκαιρινούς μήνες αυξάνεται η ζήτηση για ηλεκτρική ενέργεια καθώς πολλαπλασιάζεται, ως γνωστόν, ο πληθυσμός του νησιού.
Η Διασύνδεση του υποσταθμού της Σύρου με τον υποσταθμό της Μυκόνου έχει ικανότητα μεταφοράς ισχύος 140MVA και αποτελείται από καλώδια εναλλασσόμενου ρεύματος 150 KW για τάση και μήκους 34,7 χιλιόμετρα. Το μέγιστο βάθος κατά μήκος της όδευσης ανέρχεται στα 114 μέτρα και το καλώδιο έχει προστατευθεί και από τις δύο πλευρές του.
Να σημειώσουμε ότι η εξάρτηση από τους ρυπογόνους θερμικούς σταθμούς εκτιμάται ότι θα μηδενιστεί περί το 2020 όταν και θα ολοκληρωθεί η 3η φάση της Διασύνδεσης των Κυκλάδων με την πόντιση του 2ου καλωδίου μεταξύ της Σύρου και του Λαυρίου. Πρόκειται για ένα έργο που προϋπολογίζεται στα 100 εκατομμύρια ευρώ και αναμένεται να πέσουν οι υπογραφές για την ανάθεση του έργου μέχρι τα τέλη του 2018.
Ο κύκλος συνολικά της διασύνδεσης του νησιωτικού συμπλέγματος θα κλείσει με την τέταρτη φάση που θα προσθέσει τα διασυνδεδεμένα νησιά, τη Σέριφο, τη Μήλο, την Φολέγανδρο και τη Σαντορίνη.
Παράλληλα με όλα αυτά ο ΑΔΜΗΕ έχει ανοίξει τον κύκλο διασύνδεσης της Κρήτης που είναι εξαιρετικής σημασίας όχι μόνο για το νησί αλλά και για την ελληνική οικονομία γενικότερα.
«Ο νέος ΑΔΜΗΕ διαθέτει όλα τα εχέγγυα για να υλοποιήσει αυτό το πρότζεκτ με τον ταχύτερο και αποδοτικότερο τρόπο καθώς ήδη έχει καταθέσει διαπιστευτήρια επιτάχυνσης των έργων του και έχει αποκτήσει προϋπηρεσία στις νησιωτικές διασυνδέσεις με τα υποθαλάσσια καλώδια που μόλις προαναφέραμε», τόνισε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΑΔΜΗΕ.
Κλείνοντας είπε πως «οι διασυνδέσεις αυτές σηματοδοτούν την νέα εποχή στα δίκτυα ηλεκτρικής ενέργειας της χώρας και ενεργοποιούν σημαντικά κοινωνικά, οικονομικά και περιβαλλοντικά οφέλη».
https://energypress.gr/news/manoysakis-ginetai-kai-allios-mia-etaireia-ypo-dimosio-elegho-mporei-na-leitoyrgisei-apodotika
Ειδικότερα, στην αρχή της ομιλίας του υπογράμμισε πως η ολοκλήρωση της
διασύνδεσης της Μυκόνου αποδεικνύει ότι μια εταιρεία υπό δημόσιο έλεγχο μπορεί να λειτουργήσει αποδοτικά και να αποφέρει μεγάλο κοινωνικό και οικονομικό όφελος για την ελληνική οικονομία και κοινωνία.
Αποκτά πρόσβαση σε φθηνότερη και πιο αξιόπιστη ηλεκτροδότηση. Ο νέος ΑΔΜΗΕ έχει θέσει ως πρωταρχικό στρατηγικό του στόχο την ταχεία διασύνδεση της νησιωτικής Ελλάδας με το ηπειρωτικό σύστημα. Ένα στοίχημα που ξεκίνησε με τις Κυκλάδες και συνεχίζεται με την σύνδεση της Κρήτης και των Δωδεκανήσων.
Αν και δεν έλλειψαν τα εμπόδια και οι καθυστερήσεις λόγω μια σειράς παραγόντων (ανακάλυψη αρχαιοτήτων στα έργα), ο κ. Μανουσάκης χαρακτήρισε την ολοκλήρωση του έργου σημαντικό επίτευγμα για την εταιρεία καθώς το έργο διένυσε μια μεγάλη απόσταση ως την ολοκλήρωση του μέσα σε μερικούς μήνες, πράγμα που μαρτυρά με τον καλύτερο τρόπο την αποτελεσματικότητα και την αξιοπιστία της εταιρείας.
«Με το επίτευγμα αυτό αποδεικνύεται και στην πράξη ότι γίνεται και αλλιώς. Ότι δηλαδή μια εταιρεία υπό δημόσιο έλεγχο, μπορεί να λειτουργήσει αποδοτικά και ότι δεν είναι απαραίτητη η ιδιωτικοποίηση των πάντων για να υπάρχει αποτέλεσμα για την οικονομία και την κοινωνία», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Τεχνικά χαρακτηριστικά του έργου
Συνολικά έχουν κατασκευαστεί τέσσερις νέοι υποσταθμοί, φεύγουν 3 υποβρύχια καλώδια που συνδέουν την Τήνο με την Σύρο, την Πάρο και τη Μύκονο.
Οι μόνιμοι κάτοικοι που επωφελούνται από αυτό το έργο είναι 87 χιλιάδες και η μέγιστη ισχύς που μπορεί να διακινηθεί από το σύστημα υπολογίζεται σε 170 MW, ισχύς που ο ΑΔΜΗΕ εκτιμά ότι θα καλύψει πλήρως τις ανάγκες των διασυνδεδεμένων – πλέον – νησιών, όχι μόνο για τους μόνιμους κατοίκους αλλά και για τους επισκέπτες καθώς τους καλοκαιρινούς μήνες αυξάνεται η ζήτηση για ηλεκτρική ενέργεια καθώς πολλαπλασιάζεται, ως γνωστόν, ο πληθυσμός του νησιού.
Η Διασύνδεση του υποσταθμού της Σύρου με τον υποσταθμό της Μυκόνου έχει ικανότητα μεταφοράς ισχύος 140MVA και αποτελείται από καλώδια εναλλασσόμενου ρεύματος 150 KW για τάση και μήκους 34,7 χιλιόμετρα. Το μέγιστο βάθος κατά μήκος της όδευσης ανέρχεται στα 114 μέτρα και το καλώδιο έχει προστατευθεί και από τις δύο πλευρές του.
Να σημειώσουμε ότι η εξάρτηση από τους ρυπογόνους θερμικούς σταθμούς εκτιμάται ότι θα μηδενιστεί περί το 2020 όταν και θα ολοκληρωθεί η 3η φάση της Διασύνδεσης των Κυκλάδων με την πόντιση του 2ου καλωδίου μεταξύ της Σύρου και του Λαυρίου. Πρόκειται για ένα έργο που προϋπολογίζεται στα 100 εκατομμύρια ευρώ και αναμένεται να πέσουν οι υπογραφές για την ανάθεση του έργου μέχρι τα τέλη του 2018.
Ο κύκλος συνολικά της διασύνδεσης του νησιωτικού συμπλέγματος θα κλείσει με την τέταρτη φάση που θα προσθέσει τα διασυνδεδεμένα νησιά, τη Σέριφο, τη Μήλο, την Φολέγανδρο και τη Σαντορίνη.
Παράλληλα με όλα αυτά ο ΑΔΜΗΕ έχει ανοίξει τον κύκλο διασύνδεσης της Κρήτης που είναι εξαιρετικής σημασίας όχι μόνο για το νησί αλλά και για την ελληνική οικονομία γενικότερα.
«Ο νέος ΑΔΜΗΕ διαθέτει όλα τα εχέγγυα για να υλοποιήσει αυτό το πρότζεκτ με τον ταχύτερο και αποδοτικότερο τρόπο καθώς ήδη έχει καταθέσει διαπιστευτήρια επιτάχυνσης των έργων του και έχει αποκτήσει προϋπηρεσία στις νησιωτικές διασυνδέσεις με τα υποθαλάσσια καλώδια που μόλις προαναφέραμε», τόνισε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΑΔΜΗΕ.
Κλείνοντας είπε πως «οι διασυνδέσεις αυτές σηματοδοτούν την νέα εποχή στα δίκτυα ηλεκτρικής ενέργειας της χώρας και ενεργοποιούν σημαντικά κοινωνικά, οικονομικά και περιβαλλοντικά οφέλη».
https://energypress.gr/news/manoysakis-ginetai-kai-allios-mia-etaireia-ypo-dimosio-elegho-mporei-na-leitoyrgisei-apodotika