Σε οριστικό αδιέξοδο οδηγήθηκαν χθες το απόγευμα οι
διαπραγματεύσεις μεταξύ του ΑΔΜΗΕ και του Euroasia, για την από κοινού
κατασκευή της μεγάλης διασύνδεσης της Κρήτης. Οι δύο πλευρές από τον
περασμένο Οκτώβριο συζητούν την συνένωση των δύο διαφορετικών project
που φιλοδοξούν να ενώσουν ηλεκτρικά την Κρήτη με το ηπειρωτικό σύστημα,
ωστόσο τον περασμένο Απρίλιο σημειώθηκε εμπλοκή.
Ενώ μετοχικά στο SPV που θα χρηματοδοτούσε το έργο, ο πρώτος λόγος είχε συμφωνηθεί να δοθεί στον ΑΔΜΗΕ με μερίδιο 51%, εντούτοις η πλευρά του Euroasia αξίωνε να έχει τον πρώτο λόγο στην κατασκευή του καλωδίου.
Έκτοτε μετά από πιέσεις που ασκήθηκαν από την πλευρά της ΡΑΕ, με την αιτιολογία ότι θα υπάρξει σοβαρό πρόβλημα επάρκειας στην Κρήτη και επομένως επείγει η προώθηση της κατασκευής της
διασύνδεσης, υπήρξε νέος γύρος επαφών, με την εμπλοκή και της ΕΕ, καθώς το έργο έχει ενταχθεί στη λίστα των PCIs.
Χθες ωστόσο στο καταληκτικό ραντεβού μεταξύ εκπροσώπων του ΑΔΜΗΕ, του Euroasia, της ΡΑΕ και του Ευρωπαίου ρυθμιστή ACER διαπιστώθηκε εκ νέου η αδυναμία συμφωνίας των δύο πλευρών και οι συζητήσεις κατέρρευσαν.
Σημειώνεται ότι στην ετήσια έκθεση του Ευρωπαίου ρυθμιστή που εκδόθηκε προ ημερών διαπιστώνεται διετής καθυστέρηση στο έργο και δίνεται δίμηνη καθυστέρηση στη ΡΑΕ για να αποφασίσει σε ποιον θα αναθέσει το έργο.
Υπό το πρίσμα των εξελίξεων το πιο πιθανό σενάριο είναι η διασύνδεση να ανατεθεί στον ΑΔΜΗΕ, ο οποίος και θα αναλάβει το πλήρες κόστος, ενώ κάποιες πληροφορίες μιλούν για επίσπευση των διαδικασιών από πλευράς ΡΑΕ, ίσως και την επόμενη εβδομάδα.
Ακόμη και έτσι πάντως εκφράζονται σοβαρές αμφιβολίες για το κατά πόσο το έργο μπορεί να κατασκευαστεί έγκαιρα ώστε να αποφευχθεί ο κίνδυνος για την ενεργειακή επάρκεια της Κρήτης, στο διάστημα κατά το οποίο προβλέπεται να αποσυρθούν παλιές και ρυπογόνες μονάδες παραγωγής ρεύματος στο νησί.
(capital.gr)
Ενώ μετοχικά στο SPV που θα χρηματοδοτούσε το έργο, ο πρώτος λόγος είχε συμφωνηθεί να δοθεί στον ΑΔΜΗΕ με μερίδιο 51%, εντούτοις η πλευρά του Euroasia αξίωνε να έχει τον πρώτο λόγο στην κατασκευή του καλωδίου.
Έκτοτε μετά από πιέσεις που ασκήθηκαν από την πλευρά της ΡΑΕ, με την αιτιολογία ότι θα υπάρξει σοβαρό πρόβλημα επάρκειας στην Κρήτη και επομένως επείγει η προώθηση της κατασκευής της
διασύνδεσης, υπήρξε νέος γύρος επαφών, με την εμπλοκή και της ΕΕ, καθώς το έργο έχει ενταχθεί στη λίστα των PCIs.
Χθες ωστόσο στο καταληκτικό ραντεβού μεταξύ εκπροσώπων του ΑΔΜΗΕ, του Euroasia, της ΡΑΕ και του Ευρωπαίου ρυθμιστή ACER διαπιστώθηκε εκ νέου η αδυναμία συμφωνίας των δύο πλευρών και οι συζητήσεις κατέρρευσαν.
Σημειώνεται ότι στην ετήσια έκθεση του Ευρωπαίου ρυθμιστή που εκδόθηκε προ ημερών διαπιστώνεται διετής καθυστέρηση στο έργο και δίνεται δίμηνη καθυστέρηση στη ΡΑΕ για να αποφασίσει σε ποιον θα αναθέσει το έργο.
Υπό το πρίσμα των εξελίξεων το πιο πιθανό σενάριο είναι η διασύνδεση να ανατεθεί στον ΑΔΜΗΕ, ο οποίος και θα αναλάβει το πλήρες κόστος, ενώ κάποιες πληροφορίες μιλούν για επίσπευση των διαδικασιών από πλευράς ΡΑΕ, ίσως και την επόμενη εβδομάδα.
Ακόμη και έτσι πάντως εκφράζονται σοβαρές αμφιβολίες για το κατά πόσο το έργο μπορεί να κατασκευαστεί έγκαιρα ώστε να αποφευχθεί ο κίνδυνος για την ενεργειακή επάρκεια της Κρήτης, στο διάστημα κατά το οποίο προβλέπεται να αποσυρθούν παλιές και ρυπογόνες μονάδες παραγωγής ρεύματος στο νησί.
(capital.gr)