Τις προηγούμενες ημέρες, το ΔΣ της ΔΕΗ αποφάσισε μια σειρά από
αλλαγές, όπως η χρέωση του 1 ευρώ στους έντυπους λογαριασμούς, αλλά και η
είσοδος στην αγορά του φυσικού αερίου, στο πλαίσιο του σχεδιασμού για
αύξηση των πωλήσεων σε νέες αγορές.
Οι κινήσεις αυτές στη λιανική αγορά, που αποτελεί την αιχμή του δόρατος για την εταιρεία, μόνο τυχαίες δεν πρέπει να θεωρούνται. Το αντίθετο μάλιστα καθώς αναμένεται να έχουν και συνέχεια, με αλλαγές που θα ξεκινούν από τα προϊόντα και τις υπηρεσίες και θα φτάνουν μέχρι το marketing, τα καταστήματα, τις συνεργασίες ακόμη και τη στοχευμένη τιμολογιακή πολιτική.
Αν και ακόμη δεν έχουν ληφθεί οριστικές αποφάσεις, οι βασικές εισηγήσεις για αλλαγές στον τομέα της εμπορίας εστιάζουν σε έξι βασικά θέματα: κατηγοριοποίηση πελατών, τοποθέτηση στην αγορά/ branding, εμπορικά κανάλια και συνεργασίες, εξυπηρέτηση πελατών/προσφορά προϊόντων/ τιμολόγηση και οργάνωση/αξιοποίηση δυναμικού/εισαγωγή νέων εργαλείων.
Οι κινήσεις που προτείνεται να προχωρήσουν το επόμενο διάστημα αφορούν:
- Μεγαλύτερη έμφαση σε πελάτες με καλή συμπεριφορά και ιστορικό, αλλά και σε κατηγορίες πελατών με μεγάλα περιθώρια έμφαση. Οριοθέτηση πελατών υψηλής προτεραιότητας και ανάπτυξη διαφορετικής προσέγγισης για κάθε κατηγορία
- Επανατοποθέτηση και εκσυγχρονισμός της εταιρικής ταυτότητας της ΔΕΗ, με έμφαση στα ισχυρά σημεία του brand, δηλαδή την αξιοπιστία και την κοινωνική υπευθυνότητα. Προτείνεται να εξεταστεί ακόμη και η αλλαγή – εκσυγχρονισμός του λογότυπου.
- Γρήγορες και χαμηλού κόστους αλλαγές στα υποκαταστήματα και επιδίωξη να μεταφερθούν όσο το δυνατόν περισσότερες λειτουργίες εξυπηρέτησης στο internet.
- Ενίσχυση της χρήσης του ψηφιακού λογαριασμού ebill, αλλά και η προσφορά προσωποποιημένων υπηρεσιών υψηλής ποιότητας σε συγκεκριμένο πελατολόγιο, με στόχο να αυξηθεί η ικανοποίησή τους και να περιοριστούν οι διαρροές.
- Θέσπιση συγκεκριμένων πολιτικών τιμολόγησης, μετά από εξέταση και αποτίμηση των πρόσφατων αλλαγών και αποφάσεων πχ για την έκπτωση συνέπειας. Μεταξύ άλλων εξετάζονται αλλαγές στα πάγια αλλά και πιθανή σύνδεση με την Οριακή Τιμή ή τις τιμές των ρύπων.
- Αναδιοργάνωση του τομέα της εμπορίας, με αλλαγές πάνω στην υφιστάμενη δομή της γενικής διεύθυνσης με αξιοποίηση νέων συστημάτων και εργαλείων.
Αν και ακόμη δεν έχουν ληφθεί οριστικές αποφάσεις για όλα τα θέματα, είναι σαφές ότι σημαντικό κομμάτι των κινήσεων αυτών, εάν όχι όλες, θα τεθούν υπόψη του Δ.Σ. προκειμένου να δοθεί το πράσινο φως. Τέλος να σημειωθεί ότι το επόμενο διάστημα θα ληφθούν αποφάσεις και για την ακίνητη περιουσία της ΔΕΗ, η οποία με βάση παλαιότερες εκτιμήσεις ξεπερνά σε λογιστική αξία το 1 δισ.
Μέσα στο 2019 θα γίνει επανεκτίμηση, καθώς κάποια ακίνητα μεταβιβάστηκαν στον ΑΔΜΗΕ και στη συνέχεια θα εξεταστούν προτάσεις για την καλύτερη αξιοποίησή τους, την αύξηση των εσόδων ή ακόμη και πιθανές πωλήσεις. Εκτιμάται ότι η εταιρεία μπορεί να εξασφαλίσει έκτακτα έσοδα της τάξης των 60 εκατ. ευρώ.
(capital.gr)
Οι κινήσεις αυτές στη λιανική αγορά, που αποτελεί την αιχμή του δόρατος για την εταιρεία, μόνο τυχαίες δεν πρέπει να θεωρούνται. Το αντίθετο μάλιστα καθώς αναμένεται να έχουν και συνέχεια, με αλλαγές που θα ξεκινούν από τα προϊόντα και τις υπηρεσίες και θα φτάνουν μέχρι το marketing, τα καταστήματα, τις συνεργασίες ακόμη και τη στοχευμένη τιμολογιακή πολιτική.
Αν και ακόμη δεν έχουν ληφθεί οριστικές αποφάσεις, οι βασικές εισηγήσεις για αλλαγές στον τομέα της εμπορίας εστιάζουν σε έξι βασικά θέματα: κατηγοριοποίηση πελατών, τοποθέτηση στην αγορά/ branding, εμπορικά κανάλια και συνεργασίες, εξυπηρέτηση πελατών/προσφορά προϊόντων/ τιμολόγηση και οργάνωση/αξιοποίηση δυναμικού/εισαγωγή νέων εργαλείων.
Οι κινήσεις που προτείνεται να προχωρήσουν το επόμενο διάστημα αφορούν:
- Μεγαλύτερη έμφαση σε πελάτες με καλή συμπεριφορά και ιστορικό, αλλά και σε κατηγορίες πελατών με μεγάλα περιθώρια έμφαση. Οριοθέτηση πελατών υψηλής προτεραιότητας και ανάπτυξη διαφορετικής προσέγγισης για κάθε κατηγορία
- Επανατοποθέτηση και εκσυγχρονισμός της εταιρικής ταυτότητας της ΔΕΗ, με έμφαση στα ισχυρά σημεία του brand, δηλαδή την αξιοπιστία και την κοινωνική υπευθυνότητα. Προτείνεται να εξεταστεί ακόμη και η αλλαγή – εκσυγχρονισμός του λογότυπου.
- Γρήγορες και χαμηλού κόστους αλλαγές στα υποκαταστήματα και επιδίωξη να μεταφερθούν όσο το δυνατόν περισσότερες λειτουργίες εξυπηρέτησης στο internet.
- Ενίσχυση της χρήσης του ψηφιακού λογαριασμού ebill, αλλά και η προσφορά προσωποποιημένων υπηρεσιών υψηλής ποιότητας σε συγκεκριμένο πελατολόγιο, με στόχο να αυξηθεί η ικανοποίησή τους και να περιοριστούν οι διαρροές.
- Θέσπιση συγκεκριμένων πολιτικών τιμολόγησης, μετά από εξέταση και αποτίμηση των πρόσφατων αλλαγών και αποφάσεων πχ για την έκπτωση συνέπειας. Μεταξύ άλλων εξετάζονται αλλαγές στα πάγια αλλά και πιθανή σύνδεση με την Οριακή Τιμή ή τις τιμές των ρύπων.
- Αναδιοργάνωση του τομέα της εμπορίας, με αλλαγές πάνω στην υφιστάμενη δομή της γενικής διεύθυνσης με αξιοποίηση νέων συστημάτων και εργαλείων.
Αν και ακόμη δεν έχουν ληφθεί οριστικές αποφάσεις για όλα τα θέματα, είναι σαφές ότι σημαντικό κομμάτι των κινήσεων αυτών, εάν όχι όλες, θα τεθούν υπόψη του Δ.Σ. προκειμένου να δοθεί το πράσινο φως. Τέλος να σημειωθεί ότι το επόμενο διάστημα θα ληφθούν αποφάσεις και για την ακίνητη περιουσία της ΔΕΗ, η οποία με βάση παλαιότερες εκτιμήσεις ξεπερνά σε λογιστική αξία το 1 δισ.
Μέσα στο 2019 θα γίνει επανεκτίμηση, καθώς κάποια ακίνητα μεταβιβάστηκαν στον ΑΔΜΗΕ και στη συνέχεια θα εξεταστούν προτάσεις για την καλύτερη αξιοποίησή τους, την αύξηση των εσόδων ή ακόμη και πιθανές πωλήσεις. Εκτιμάται ότι η εταιρεία μπορεί να εξασφαλίσει έκτακτα έσοδα της τάξης των 60 εκατ. ευρώ.
(capital.gr)