Το κτίριο που στεγάζεται σήμερα ο ΑΔΜΗΕ στη γέφυρα Ροσινιόλ, ήταν
παλαιότερα πριν την δημιουργία του ανεξάρτητου διαχειριστή του
ηλεκτρικού συστήματος, η έδρα της γενικής διεύθυνσης ορυχείων της ΔΕΗ.
Πλέον με τη νέα του μορφή ως ιδιοκτησιακά διαχωρισμένη εταιρεία που
ανήκει στο Δημόσιο και την State Grid of China, ο ΑΔΜΗΕ συνεχίζει να
έχει την έδρα του στην οδό Δυρραχίου και Κηφισού, ωστόσο οι ανάγκες του
αρχίζουν να μεγαλώνουν.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα, η ίδρυση της νέας εταιρείας ειδικού σκοπού, η οποία θα αναλάβει το μεγαλύτερο έργο που καλείται να κατασκευάσει ο ΑΔΜΗΕ στην ιστορία του, η κατασκευή της διασύνδεσης Αττικής Κρήτης. Σύμφωνα με πληροφορίες λοιπόν, μάλιστα, η στελέχωση της περίφημης "Αριάδνης” έχει ήδη ξεκινήσει και έχουν βολιδοσκοπηθεί τα στελέχη που θα μετακινηθούν σε αυτήν, ενώ εξετάζεται να γίνουν και επιπλέον προσλήψεις.
Στην κατεύθυνση αυτή, η διοίκηση του ΑΔΜΗΕ βρίσκεται σε αναζήτηση νέου κτιρίου, το οποίο κατά βάση θα στεγάσει την εταιρεία ειδικού σκοπού, για την κατασκευή της διασύνδεσης, η οποία δε θα είναι και η τελευταία, με δεδομένο ότι υπάρχει ένα pipeline και άλλων σημαντικών έργων.
Οι ίδιες πληροφορίες αναφέρουν ότι ο ΑΔΜΗΕ βρίσκεται σε συζητήσεις με την Τράπεζα Πειραιώς, στην οποία έχει περιέλθει η ιδιοκτησία του επαγγελματικού ακινήτου που κατασκευάστηκε στα τέλη της δεκαετίας του 90 και στέγαζε τα γραφεία των Κλωστηρίων Ναούσης και του ομίλου Κλωνατέξ.
Το κτίριο που είχε περιέλθει στην Τράπεζα μετά τα προβλήματα του πάλαι ποτέ κραταιού βιομηχανικού και τηλεπικοινωνιακού ομίλου, είχε επιχειρηθεί να βγει στην αγορά πολλές φορές με τελευταία το 2016. Βρίσκεται πλησίον της έδρας του ΑΔΜΗΕ στη λεωφόρο Κηφισού και Κωνσταντινουπόλεως, γεγονός που ευνοεί τη στέγαση της Αριάδνης. Αν και ακόμη οι συζητήσεις δεν έχουν καταλήξει, εξετάζεται σε πρώτη φάση η ενοικίαση του κτιρίου, για το οποίο η Πειραιώς Real Estate ζητούσε ελάχιστο τίμημα 19 εκατ. ευρώ.
Διαπραγματεύσεις
Βεβαίως για να καταλήξουν οι συζητήσεις με την Πειραιώς, θα πρέπει προηγουμένως να καταλήξουν και οι συζητήσεις που βρίσκονται σε εξέλιξη για το καθεστώς που θα διέπει τη διασύνδεση Αττικής - Κρήτης, θέμα για το οποίο έχει, ως γνωστόν καταγραφεί διάσταση απόψεων με τις αρχές της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Και αυτό διότι οι συζητήσεις για συνεργασία του ΑΔΜΗΕ με την εταιρεία Euroasia Interconnector που προωθεί τη διασύνδεση Ισραήλ, Κύπρου, Ελλάδας, έχουν καταλήξει σε αδιέξοδο, με αποτέλεσμα να είναι ορατό το ενδεχόμενο το έργο Αττική - Κρήτη να κατασκευαστεί ως εθνικό και όχι ως τμήμα έργου κοινού ευρωπαϊκού ενδιαφέροντος (PCI) με κοινοτικές χρηματοδοτήσεις.
Το τελευταίο διάστημα καταβάλλονται προσπάθειες προκειμένου να βρεθούν κοινά αποδεκτές λύσεις που θα οδηγήσουν σε απεμπλοκή, μετά την απόφαση του Σεπτεμβρίου της ελληνικής ΡΑΕ για απευθείας ανάθεση του έργου (ως PCI) στην Αριάδνη, απόφαση που έχει κριθεί από την Κομισιόν ως ασύμβατη με τον κανονισμό των έργων κοινού ενδιαφέροντος, ενώ παράλληλα αμφισβητείται η ορθότητά της νομικά και από το Euroasia. Πάντως για το θέμα συνεχίζουν να υπάρχουν επικοινωνίες Αθήνας - Βρυξελλών.
(του Χάρη Φλουδόπουλου, capital.gr)
Χαρακτηριστικό παράδειγμα, η ίδρυση της νέας εταιρείας ειδικού σκοπού, η οποία θα αναλάβει το μεγαλύτερο έργο που καλείται να κατασκευάσει ο ΑΔΜΗΕ στην ιστορία του, η κατασκευή της διασύνδεσης Αττικής Κρήτης. Σύμφωνα με πληροφορίες λοιπόν, μάλιστα, η στελέχωση της περίφημης "Αριάδνης” έχει ήδη ξεκινήσει και έχουν βολιδοσκοπηθεί τα στελέχη που θα μετακινηθούν σε αυτήν, ενώ εξετάζεται να γίνουν και επιπλέον προσλήψεις.
Στην κατεύθυνση αυτή, η διοίκηση του ΑΔΜΗΕ βρίσκεται σε αναζήτηση νέου κτιρίου, το οποίο κατά βάση θα στεγάσει την εταιρεία ειδικού σκοπού, για την κατασκευή της διασύνδεσης, η οποία δε θα είναι και η τελευταία, με δεδομένο ότι υπάρχει ένα pipeline και άλλων σημαντικών έργων.
Οι ίδιες πληροφορίες αναφέρουν ότι ο ΑΔΜΗΕ βρίσκεται σε συζητήσεις με την Τράπεζα Πειραιώς, στην οποία έχει περιέλθει η ιδιοκτησία του επαγγελματικού ακινήτου που κατασκευάστηκε στα τέλη της δεκαετίας του 90 και στέγαζε τα γραφεία των Κλωστηρίων Ναούσης και του ομίλου Κλωνατέξ.
Το κτίριο που είχε περιέλθει στην Τράπεζα μετά τα προβλήματα του πάλαι ποτέ κραταιού βιομηχανικού και τηλεπικοινωνιακού ομίλου, είχε επιχειρηθεί να βγει στην αγορά πολλές φορές με τελευταία το 2016. Βρίσκεται πλησίον της έδρας του ΑΔΜΗΕ στη λεωφόρο Κηφισού και Κωνσταντινουπόλεως, γεγονός που ευνοεί τη στέγαση της Αριάδνης. Αν και ακόμη οι συζητήσεις δεν έχουν καταλήξει, εξετάζεται σε πρώτη φάση η ενοικίαση του κτιρίου, για το οποίο η Πειραιώς Real Estate ζητούσε ελάχιστο τίμημα 19 εκατ. ευρώ.
Διαπραγματεύσεις
Βεβαίως για να καταλήξουν οι συζητήσεις με την Πειραιώς, θα πρέπει προηγουμένως να καταλήξουν και οι συζητήσεις που βρίσκονται σε εξέλιξη για το καθεστώς που θα διέπει τη διασύνδεση Αττικής - Κρήτης, θέμα για το οποίο έχει, ως γνωστόν καταγραφεί διάσταση απόψεων με τις αρχές της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Και αυτό διότι οι συζητήσεις για συνεργασία του ΑΔΜΗΕ με την εταιρεία Euroasia Interconnector που προωθεί τη διασύνδεση Ισραήλ, Κύπρου, Ελλάδας, έχουν καταλήξει σε αδιέξοδο, με αποτέλεσμα να είναι ορατό το ενδεχόμενο το έργο Αττική - Κρήτη να κατασκευαστεί ως εθνικό και όχι ως τμήμα έργου κοινού ευρωπαϊκού ενδιαφέροντος (PCI) με κοινοτικές χρηματοδοτήσεις.
Το τελευταίο διάστημα καταβάλλονται προσπάθειες προκειμένου να βρεθούν κοινά αποδεκτές λύσεις που θα οδηγήσουν σε απεμπλοκή, μετά την απόφαση του Σεπτεμβρίου της ελληνικής ΡΑΕ για απευθείας ανάθεση του έργου (ως PCI) στην Αριάδνη, απόφαση που έχει κριθεί από την Κομισιόν ως ασύμβατη με τον κανονισμό των έργων κοινού ενδιαφέροντος, ενώ παράλληλα αμφισβητείται η ορθότητά της νομικά και από το Euroasia. Πάντως για το θέμα συνεχίζουν να υπάρχουν επικοινωνίες Αθήνας - Βρυξελλών.
(του Χάρη Φλουδόπουλου, capital.gr)