Παρασκευή 15 Μαρτίου 2019

5+3 οι κοινοπραξίες που «κατεβαίνουν» στον ηλεκτρονικό διαγωνισμό του ΑΔΜΗΕ για τη γραμμή Μεγαλόπολη – Κόρινθος και το ΚΥΤ Κορίνθου

Θοδωρής Παναγούλης
Ισχυρό ενδιαφέρον προσέλκυσε, σύμφωνα με πληροφορίες του energypress, ο εν εξελίξει διαγωνισμός για την κατασκευή δύο βασικών υποέργων του λεγόμενου «Διαδρόμου Β», δηλαδή της γραμμής μεταφοράς 400 kV Μεγαλόπολη-Κόρινθος-Αττική.
Τα δύο υποέργα είναι η γραμμή Μεγαλόπολη – Κόρινθος και το Κέντρο Υπερυψηλής Τάσης (ΚΥΤ) Κορίνθου, προϋπολογισμού το καθένα 29 εκατ. ευρώ και με χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης το 1ο εξάμηνο του 2021.
Για το πρώτο έργο κατέθεσαν προσφορές 3 μεγάλοι «παίκτες» του χώρου, από την Ελλάδα και το εξωτερικό.

Για το δεύτερο (το ΚΥΤ Κορίνθου) κατέθεσαν προσφορές 6 κοινοπραξίες, στις οποίες συμμετέχουν επίσης μεγάλα ονόματα, εγχώρια και ξένα.
Από την αξιολόγηση που έχει ήδη ολοκληρωθεί «κόπηκε» η μία κοινοπραξία και συνεπώς στον ηλεκτρονικό μειοδοτικό διαγωνισμό που θα πραγματοποιηθεί εντός του μηνός (πιθανόν και την επόμενη εβδομάδα) θα συμμετάσχουν οι 3 εταιρείες για την εναέρια γραμμή και οι 5 κοινοπραξίες για το ΚΥΤ.
Την ίδια στιγμή σε φάση κατασκευής βρίσκονται τα έργα των υποβρυχίων και υπόγειων καλωδιακών διασυνδέσεων στην περιοχή Ρίου-Αντιρρίου, κομβικό τμήμα του λεγόμενου «Διαδρόμου Α»  που θα συνδέσει το Κέντρο Υπερυψηλής Τάσης της Μεγαλόπολης –μέσω Πάτρας- με την υφιστάμενη ΓΜ 400 kV Αχελώου-Διστόμου.

Ο «Διάδρομος Α», έργο συνολικού προϋπολογισμού 105 εκατ. ευρώ,  εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθεί εντός του 2019 και θα έχει άμεσα οφέλη, καθώς θα αυξήσει δραστικά την ικανότητα μεταφοράς ρεύματος από και προς την Πελοπόννησο, επιτρέποντας την αξιοποίηση του ενεργειακού παραγωγικού δυναμικού της περιοχής.
Τα οφέλη αυτά θα μεγιστοποιηθούν με τη δημιουργία του «Διαδρόμου Β» (εντός του 2021, όπως προαναφέρθηκε, θα ολοκληρωθεί η γραμμή Μεγαλόπολη – Κόρινθος και το ΚΥΤ Κορίνθου, ενώ το σκέλος Κόρινθος-Αττική προγραμματίζεται να περατωθεί το 2024).
Ήδη πάντως, με την ολοκλήρωση του «Διαδρόμου Α», θα αυξηθεί ο ηλεκτρικός  «χώρος» στο δίκτυο της Πελοποννήσου, και θα δοθεί η δυνατότητα αύξησης της εγκατεστημένη ισχύος μονάδων ΑΠΕ.
Από το 2012 με απόφασή της η ΡΑΕ χαρακτηρίζει το δίκτυο της Πελοποννήσου κορεσμένο και ως εκ τούτου πρακτικά απαγορεύεται έκτοτε η εγκατάσταση νέων σταθμών ΑΠΕ.

Την ίδια στιγμή ανοίγει ο δρόμος για να λειτουργήσει με πλήρη ισχύ η μονάδα φυσικού αερίου που κατασκεύασε η ΔΕΗ στη Μεγαλόπολη. Σύμφωνα με απάντηση που έδωσε πρόσφατα ο υπουργός Ενέργειας Γ. Σταθάκης σε σχετική ερώτηση στη Βουλή, η ολοκλήρωση του «Διαδρόμου Α» θα δώσει τη δυνατότητα να λειτουργήσει η μονάδα φυσικού αερίου της ΔΕΗ στη Μεγαλόπολη (Μεγαλόπολη 5) στην ονομαστική της ισχύ των 800 MW (μεγαβάτ), σε αντίθεση με την περιορισμένη ισχύ (500 MW) με την οποία εντάχθηκε και επίσημα στην αγορά ηλεκτρικής ενέργειας από τις 14 Αυγούστου του προηγούμενου έτους. 


 https://energypress.gr/news/53-oi-koinopraxies-poy-katevainoyn-ston-ilektroniko-diagonismo-toy-admie-gia-ti-grammi