Ετοιμη είναι η ΔΕΗ για την τιτλοποίηση και διάθεση σε ξένους
επενδυτές πακέτου ληξιπρόθεσμων οφειλών ηλεκτρικού ρεύματος, κίνηση που
θα της επιτρέψει να δανειστεί ποσό εύρους 200 έως 300 εκατ. ευρώ.
Σύμφωνα με πληροφορίες του Euro2day.gr, διοργανωτές είναι η Deutsche Bank και η Finacity, ενώ δεν αποκλείεται σύντομα να υπάρχουν σχετικές ανακοινώσεις.
Οι ίδιες πηγές αναφέρουν ότι υπάρχει εκδηλωμένο ενδιαφέρον από ξένους επενδυτές, οι οποίοι επί της ουσίας θα λάβουν ως εγγύηση τις ληξιπρόθεσμες απαιτήσεις για να χρηματοδοτήσουν τη δημόσια εταιρεία με το παραπάνω ποσό. Οι επενδυτές θα έχουν κέρδος από το επιτόκιο, όπως αυτό θα διαμορφωθεί, ενώ η επιχείρηση θα αποκτήσει πολύτιμη ρευστότητα αξιοποιώντας τμήμα από το βουνό των απλήρωτων λογαριασμών ρεύματος ύψους 2,5 δισ. ευρώ.
Να σημειωθεί ότι για πρώτη φορά δίνονται ληξιπρόθεσμες και όχι τρέχουσες απαιτήσεις, όπως περιγράφουν στο Euro2day.gr, αρμόδιοι παράγοντες.
Σε ό,τι αφορά τους πελάτες της δημόσιας εταιρείας, η διάθεση «πακέτου» ληξιπρόθεσμων οφειλών δεν αλλάζει κάτι ως προς την καθημερινότητά τους. Η ΔΕH είναι εκείνη που θα προσπαθεί να εξασφαλίσει την εξόφληση των οφειλών.
Η τιτλοποίηση των ληξιπρόθεσμων απαιτήσεων είχε προαναγγελθεί από τον ίδιο τον πρόεδρο της εταιρίας Μανόλη Παναγιωτάκη, πριν από περίπου 1,5 χρόνο, όταν είχε ρωτηθεί σε επιτροπή της Βουλής.
Η είσπραξη 330 εκατ. ευρώ
Ωστόσο, για να έχει επιτυχία το εγχείρημα και να ανταποκριθούν ξένοι επενδυτές θα έπρεπε πρώτα να αποδείξει ότι μπορεί να εισπράξει ποσά από απλήρωτους λογαριασμούς ρεύματος. Έτσι η δημόσια επιχείρηση προχώρησε κατόπιν διεθνούς διαγωνισμού στην ανάθεση του έργου διαχείρισης και είσπραξης ληξιπρόθεσμων οφειλών στην κοινοπραξία εξειδικευμένων συμβούλων με επικεφαλής την Qualco.
Σύμφωνα με πληροφορίες του Euro2day.gr, η Qualco πέτυχε νωρίτερα από τη σχετική πρόβλεψη της σύμβασης να εισπράξει οφειλές και μάλιστα υψηλότερα ποσά έναντι των συμφωνηθέντων.
Ανέλαβε να διαχειριστεί ληξιπρόθεσμες οφειλές ύψους 1 δισ. ευρώ και η σύμβαση που είχε υπογράψει με τη ΔΕΗ όριζε ότι θα έφερνε στα ταμεία 240 εκατ. ευρώ σε 24 μήνες. Ωστόσο η κοινοπραξία σε διάστημα 12 μηνών εισέπραξε περίπου 330 εκατ. ευρώ (σε μετρητά) και επιπλέον έκανε διακανονισμούς της τάξης των 50 εκατ. ευρώ.
Η Qualco είχε προετοιμάσει το σχετικό έργο χάρη στην τεχνολογία που διαθέτει. Με ειδικό πρόγραμμα που ανέπτυξε διαχειρίστηκε το πελατολόγιο που αντιστοιχούσε σε οφειλές 1 δισ. ευρώ (χωρίς πρόσβαση σε ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα) και έκανε ομαδοποίηση των οφειλετών ανάλογα με το προφίλ και το ιστορικό της συμπεριφοράς του έναντι της ΔΕH.
Όπως αναφέρουν πληροφορίες δημιούργησε 100 ομάδες οφειλετών, και για την κάθε μία αντιστοιχούσε ουσιαστικά ένας διαφορετικός τρόπος πληρωμής. Ανέθεσε την προσέγγιση των πελατών σε εταιρείες απαιτήσεων τις οποίες επόπτευε η ίδια η Qualco. Έγιναν περίπου 900.000 τηλεφωνήματα σε 750.000 καταναλωτές με μόλις 150 παράπονα, λένε οι ίδιες πηγές.
Οπως υποστηρίζεται η προσέγγιση ήταν προσεκτική έναντι των οφειλετών κι όταν διαπιστωνόταν πως κάποιοι από αυτούς αδυνατούσαν να ανταποκριθούν στο συμφωνηθέντα νέο τρόπο αποπληρωμής, επιδιώκονταν νέα τηλεφωνική επικοινωνία και νέος διακανονισμός.
Κατόπιν των προαναφερόμενων αποτελεσμάτων, η ΔΕΗ προχώρησε στην προετοιμασία της τιτλοποίησης των ληξιπρόθεσμων απαιτήσεων της.
(του Χρήστου Κολώνα, euro2day.gr)
Σύμφωνα με πληροφορίες του Euro2day.gr, διοργανωτές είναι η Deutsche Bank και η Finacity, ενώ δεν αποκλείεται σύντομα να υπάρχουν σχετικές ανακοινώσεις.
Οι ίδιες πηγές αναφέρουν ότι υπάρχει εκδηλωμένο ενδιαφέρον από ξένους επενδυτές, οι οποίοι επί της ουσίας θα λάβουν ως εγγύηση τις ληξιπρόθεσμες απαιτήσεις για να χρηματοδοτήσουν τη δημόσια εταιρεία με το παραπάνω ποσό. Οι επενδυτές θα έχουν κέρδος από το επιτόκιο, όπως αυτό θα διαμορφωθεί, ενώ η επιχείρηση θα αποκτήσει πολύτιμη ρευστότητα αξιοποιώντας τμήμα από το βουνό των απλήρωτων λογαριασμών ρεύματος ύψους 2,5 δισ. ευρώ.
Να σημειωθεί ότι για πρώτη φορά δίνονται ληξιπρόθεσμες και όχι τρέχουσες απαιτήσεις, όπως περιγράφουν στο Euro2day.gr, αρμόδιοι παράγοντες.
Σε ό,τι αφορά τους πελάτες της δημόσιας εταιρείας, η διάθεση «πακέτου» ληξιπρόθεσμων οφειλών δεν αλλάζει κάτι ως προς την καθημερινότητά τους. Η ΔΕH είναι εκείνη που θα προσπαθεί να εξασφαλίσει την εξόφληση των οφειλών.
Η τιτλοποίηση των ληξιπρόθεσμων απαιτήσεων είχε προαναγγελθεί από τον ίδιο τον πρόεδρο της εταιρίας Μανόλη Παναγιωτάκη, πριν από περίπου 1,5 χρόνο, όταν είχε ρωτηθεί σε επιτροπή της Βουλής.
Η είσπραξη 330 εκατ. ευρώ
Ωστόσο, για να έχει επιτυχία το εγχείρημα και να ανταποκριθούν ξένοι επενδυτές θα έπρεπε πρώτα να αποδείξει ότι μπορεί να εισπράξει ποσά από απλήρωτους λογαριασμούς ρεύματος. Έτσι η δημόσια επιχείρηση προχώρησε κατόπιν διεθνούς διαγωνισμού στην ανάθεση του έργου διαχείρισης και είσπραξης ληξιπρόθεσμων οφειλών στην κοινοπραξία εξειδικευμένων συμβούλων με επικεφαλής την Qualco.
Σύμφωνα με πληροφορίες του Euro2day.gr, η Qualco πέτυχε νωρίτερα από τη σχετική πρόβλεψη της σύμβασης να εισπράξει οφειλές και μάλιστα υψηλότερα ποσά έναντι των συμφωνηθέντων.
Ανέλαβε να διαχειριστεί ληξιπρόθεσμες οφειλές ύψους 1 δισ. ευρώ και η σύμβαση που είχε υπογράψει με τη ΔΕΗ όριζε ότι θα έφερνε στα ταμεία 240 εκατ. ευρώ σε 24 μήνες. Ωστόσο η κοινοπραξία σε διάστημα 12 μηνών εισέπραξε περίπου 330 εκατ. ευρώ (σε μετρητά) και επιπλέον έκανε διακανονισμούς της τάξης των 50 εκατ. ευρώ.
Η Qualco είχε προετοιμάσει το σχετικό έργο χάρη στην τεχνολογία που διαθέτει. Με ειδικό πρόγραμμα που ανέπτυξε διαχειρίστηκε το πελατολόγιο που αντιστοιχούσε σε οφειλές 1 δισ. ευρώ (χωρίς πρόσβαση σε ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα) και έκανε ομαδοποίηση των οφειλετών ανάλογα με το προφίλ και το ιστορικό της συμπεριφοράς του έναντι της ΔΕH.
Όπως αναφέρουν πληροφορίες δημιούργησε 100 ομάδες οφειλετών, και για την κάθε μία αντιστοιχούσε ουσιαστικά ένας διαφορετικός τρόπος πληρωμής. Ανέθεσε την προσέγγιση των πελατών σε εταιρείες απαιτήσεων τις οποίες επόπτευε η ίδια η Qualco. Έγιναν περίπου 900.000 τηλεφωνήματα σε 750.000 καταναλωτές με μόλις 150 παράπονα, λένε οι ίδιες πηγές.
Οπως υποστηρίζεται η προσέγγιση ήταν προσεκτική έναντι των οφειλετών κι όταν διαπιστωνόταν πως κάποιοι από αυτούς αδυνατούσαν να ανταποκριθούν στο συμφωνηθέντα νέο τρόπο αποπληρωμής, επιδιώκονταν νέα τηλεφωνική επικοινωνία και νέος διακανονισμός.
Κατόπιν των προαναφερόμενων αποτελεσμάτων, η ΔΕΗ προχώρησε στην προετοιμασία της τιτλοποίησης των ληξιπρόθεσμων απαιτήσεων της.
(του Χρήστου Κολώνα, euro2day.gr)