Σε φάση επίλυσης μια σειράς ζητημάτων πρακτικής και συνάμα
ουσιαστικής σημασίας βρίσκεται ο ΔΕΔΔΗΕ, όπως επισήμανε, μεταξύ άλλων, ο
Διευθύνων Σύμβουλος του ΔΕΔΔΗΕ Αναστάσιος Μάνος, μιλώντας στην Επιτροπή
Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής, κατά την ενημέρωση των μελών της
Επιτροπής σχετικά με την κατακύρωση των απατελεσμάτων του Διαγωνισμού
για το «Πληροφοριακό Σύστημα Εξυπηρέτησης Χρηστών Δικτύου» της ΔΕΔΔΗΕ ΑΕ
στην Ένωση Εταιρειών «Intrasoft International SA – ΟΤΕ ΑΕ».
Η υπογραφή της σύμβασης συνιστά ένα σημαντικό βήμα για την ψηφιοποίηση του δικτύου, δεδομένου ότι το πληροφοριακό σύστημα του οργανισμού είναι ίδιο από το 1992, ανέφερε χαρακτηριστικά.
Ειδικότερα, απαντώντας σε σχετική ερώτηση βουλευτή, ο κύριος Μάνος επιβεβαίωσε το κρίσιμο πρόβλημα με την διαθεσιμότητα των στύλων, λέγοντας, ωστόσο, ότι εντός του 2020 ο Διαχειριστής βρίσκεται σε διαδικασία (σταδιακά) 100 χιλιάδων στύλων, γεγονός που θα του επιτρέψει τόσο την αντιμετώπιση των έκτακτων αναγκών όσο και την προώθηση των απαιτούμενων επενδύσεων.
Ειδικά, αν συνυπολογίσει κανείς ότι η εκπλήρωση των ανεκτέλεστων έργων απαιτεί περί τους σαράντα χιλιάδες στύλους.
Αναφερόμενος στις οικονομικές επιδόσεις του ΔΕΔΔΗΕ, ο κύριος Μάνος ανέφερε πως ο ΔΕΔΔΗΕ είναι η μόνη εταιρεία σε επίπεδο Ευρώπης που τα τελευταία πέντε χρόνια βλέπει το RAB (Regulated Asset Base/Ρυθμιζόμενη Περιουσιακή Βάση) να υποχωρεί σταθερά, ήτοι σταθερή μείωση της αξίας του οργανισμού.
Ερωτώμενος για το πλάνο του ΔΕΔΔΗΕ στο κομμάτι της ηλεκτροκίνησης και ειδικότερα στο κομμάτι της ανάπτυξης δικτύου σταθμών φόρτισης, υπογράμμισε ότι βάσει κοινοτικών οδηγιών, ο ΔΕΔΔΗΕ δεν έχει δικαίωμα να αναπτύσσει και να διατηρεί τέτοιες υποδομές παρά μόνο ως last resort και όταν πιο το ανταγωνιστικό μοντέλο ανάπτυξης δεν έχει επιφέρει κανένα αποτέλεσμα.
Θωμάς: Το πρόβλημα αδυναμίας δανεισμού τείνει να γίνει παρελθόν
Αναφερόμενος στην επικείμενη ιδιωτικοποίηση του ΔΕΔΔΗΕ στα πρότυπα μειοδοτικής ιδιωτικοποίησης (παραχώρηση 49%), ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Γεράσιμος Θωμάς υπογράμμισε ότι η απόφαση αυτή στόχο έχει να βελτιώσει την χρηματοοικονομική κατάσταση της εταιρείας. Βασικό πρόβλημα και εμπόδιο στην ανάπτυξη της εταιρείας είναι η αδυναμία δανεισμού όπως είπε, και ο οποίος δανεισμός γινόταν μόνο μέσω Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων με εγγύηση του Ελληνικού Δημοσίου
Τέλος, τόνισε πως ο ΔΕΔΔΗΕ έχει επιχειρησιακό σχέδιο σε βάθος οκταετίας και αντίστοιχη τιμολογιακή πολιτική, ζητήματα που είναι δεσμευτικά για τον υποψήφιο επενδυτή.
Σε ότι αφορά ειδικά την τιμολογιακή πολιτική, ο κύριος Θωμάς ενημέρωσε τα μέλη της Επιτροπής ότι η σχετική διαβούλευση έχει ολοκληρωθεί και η νέα Διοίκηση της ΡΑΕ θα καταπιαστεί με την οριστικοποίηση του ζητήματος μόλις αναλάβει τα καθήκοντά της, τον Σεπτέμβριο.
https://energypress.gr/news/manos-epilyoyme-ena-pros-ena-ta-provlimata-toy-deddie-100-hiliades-styloys-2020-kai-thetiko-rab
Η υπογραφή της σύμβασης συνιστά ένα σημαντικό βήμα για την ψηφιοποίηση του δικτύου, δεδομένου ότι το πληροφοριακό σύστημα του οργανισμού είναι ίδιο από το 1992, ανέφερε χαρακτηριστικά.
Ειδικότερα, απαντώντας σε σχετική ερώτηση βουλευτή, ο κύριος Μάνος επιβεβαίωσε το κρίσιμο πρόβλημα με την διαθεσιμότητα των στύλων, λέγοντας, ωστόσο, ότι εντός του 2020 ο Διαχειριστής βρίσκεται σε διαδικασία (σταδιακά) 100 χιλιάδων στύλων, γεγονός που θα του επιτρέψει τόσο την αντιμετώπιση των έκτακτων αναγκών όσο και την προώθηση των απαιτούμενων επενδύσεων.
Ειδικά, αν συνυπολογίσει κανείς ότι η εκπλήρωση των ανεκτέλεστων έργων απαιτεί περί τους σαράντα χιλιάδες στύλους.
Αναφερόμενος στις οικονομικές επιδόσεις του ΔΕΔΔΗΕ, ο κύριος Μάνος ανέφερε πως ο ΔΕΔΔΗΕ είναι η μόνη εταιρεία σε επίπεδο Ευρώπης που τα τελευταία πέντε χρόνια βλέπει το RAB (Regulated Asset Base/Ρυθμιζόμενη Περιουσιακή Βάση) να υποχωρεί σταθερά, ήτοι σταθερή μείωση της αξίας του οργανισμού.
Ερωτώμενος για το πλάνο του ΔΕΔΔΗΕ στο κομμάτι της ηλεκτροκίνησης και ειδικότερα στο κομμάτι της ανάπτυξης δικτύου σταθμών φόρτισης, υπογράμμισε ότι βάσει κοινοτικών οδηγιών, ο ΔΕΔΔΗΕ δεν έχει δικαίωμα να αναπτύσσει και να διατηρεί τέτοιες υποδομές παρά μόνο ως last resort και όταν πιο το ανταγωνιστικό μοντέλο ανάπτυξης δεν έχει επιφέρει κανένα αποτέλεσμα.
Θωμάς: Το πρόβλημα αδυναμίας δανεισμού τείνει να γίνει παρελθόν
Αναφερόμενος στην επικείμενη ιδιωτικοποίηση του ΔΕΔΔΗΕ στα πρότυπα μειοδοτικής ιδιωτικοποίησης (παραχώρηση 49%), ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Γεράσιμος Θωμάς υπογράμμισε ότι η απόφαση αυτή στόχο έχει να βελτιώσει την χρηματοοικονομική κατάσταση της εταιρείας. Βασικό πρόβλημα και εμπόδιο στην ανάπτυξη της εταιρείας είναι η αδυναμία δανεισμού όπως είπε, και ο οποίος δανεισμός γινόταν μόνο μέσω Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων με εγγύηση του Ελληνικού Δημοσίου
Τέλος, τόνισε πως ο ΔΕΔΔΗΕ έχει επιχειρησιακό σχέδιο σε βάθος οκταετίας και αντίστοιχη τιμολογιακή πολιτική, ζητήματα που είναι δεσμευτικά για τον υποψήφιο επενδυτή.
Σε ότι αφορά ειδικά την τιμολογιακή πολιτική, ο κύριος Θωμάς ενημέρωσε τα μέλη της Επιτροπής ότι η σχετική διαβούλευση έχει ολοκληρωθεί και η νέα Διοίκηση της ΡΑΕ θα καταπιαστεί με την οριστικοποίηση του ζητήματος μόλις αναλάβει τα καθήκοντά της, τον Σεπτέμβριο.
https://energypress.gr/news/manos-epilyoyme-ena-pros-ena-ta-provlimata-toy-deddie-100-hiliades-styloys-2020-kai-thetiko-rab