Σκληραίνουν τη στάση τους απέναντι στους συστηματικούς οφειλέτες λογαριασμών ρεύματος οι προμηθευτές ηλεκτρικής ενέργειας.
Τα στοιχεία που δημοσιεύει η ΡΑΕ στην έκθεση πεπραγμένων
για το 2019 είναι αποκαλυπτικά αναφορικά με την τακτική που ακολουθούν
οι εταιρίες απέναντι κατά κύριο λόγο σε μπαταξήδες.
Έτσι, όπως φανερώνει η έκθεση της Αρχής για την περασμένη
χρονιά οι πάροχοι έδωσαν στον ΔΕΔΔΗΕ 360.644 εντολές αποσύνδεσης των
ρολογιών πελατών τους. Ο Διαχειριστής από αυτό το σύνολο εκτέλεσε τις
227.418. Εξ αυτών οι 111.298 έσπευσαν και πλήρωσαν ή ρύθμισαν τις
οφειλές τους με αποτέλεσμα να ξαναδούν το φως… Δηλαδή ο ΔΕΔΔΗΕ τους
επανασύνδεσε με το δίκτυο. Είναι όμως αξιοσημείωτο το γεγονός πως
116.120 πελάτες έμειναν χωρίς ηλεκτρικό ρεύμα.
Αξίζει να σημειωθεί πως στην έκθεση της ΡΑΕ δεν
διευκρινίζεται πόσες από τις εντολές αποσύνδεσης είναι για λόγους
οφειλών ή άλλους λόγους, όπως για παράδειγμα η εντολή διακοπής να
ζητήθηκε από τον ίδιο τον πελάτη. Η τελευταία περίπτωση αφορά κυρίως
όσους δεν θέλουν να επιβαρύνονται οικονομικά από ακίνητα που δεν
χρησιμοποιούν, όπως ξενοίκιαστα καταστήματα, εξοχικές κατοικίες.
Εντύπωση προκαλεί επίσης και το γεγονός του μεγάλου αριθμού
εντολών που δόθηκαν από τους προμηθευτές για παύση εκπροσώπησης πελατών
τους. Με βάση την έκθεση της ΡΑΕ, για το 2019 οι εντολές παύσης
εκπροσώπησης που δόθηκαν από τους προμηθευτές στον Διαχειριστή ανήλθαν
σε 310.333 και εκτελέστηκαν οι 280.962.
Πηγές της αγοράς σημειώνουν ότι οι εταιρίες προμήθειας
ρεύματος εφάρμοσαν κι αυτό το μέτρο σε συνέχεια των εντολών αποσύνδεσης
καθώς δεν ήταν λίγες οι περιπτώσεις κατά τις οποίες ο Διαχειριστής
καθυστερούσε τις αποκοπές.
Έτσι με τον τρόπο αυτό οι πάροχοι έστελναν τους οφειλέτες
στην καθολική υπηρεσία προσπαθώντας με τον τρόπο αυτό να περιορίσουν το
κόστος της επί ζημία παροχής ρεύματος.