Πέμπτη 7 Ιανουαρίου 2021

Ευοίωνο το μέλλον της ηλεκτροκίνησης


Fast Company: Ευοίωνο το μέλλον της ηλεκτροκίνησης
Περαιτέρω μείωση στην τιμή μπαταρίας ιόντων λιθίου προβλέπεται τα επόμενα χρόνια

Κατά 89% έχει μειωθεί η τιμή της μπαταρίας ιόντων λιθίου που χρησιμοποιείται για την τροφοδοσία ενός ηλεκτρικού οχήματος την τελευταία δεκαετία, υπογραμμίζει το zerohedge.com

Σημειώνει μεταξύ άλλων ότι θα μπορούσε να μειωθεί ακόμη περισσότερο τα επόμενα δύο χρόνια, επιτρέποντας στις αυτοκινητοβιομηχανίες να κατασκευάζουν ηλεκτρικά οχήματα μαζικής αγοράς με το ίδιο κόστος με αυτά που λειτουργούν με βενζίνη.

Συγκρίσεις

Πριν από περίπου μια δεκαετία, το κόστος μιας μπαταρίας ιόντων λιθίου ήταν περίπου 1.110 $ ανά κιλοβατώρα. Ο αριθμός αυτός ανέρχεται πλέον στα 137 $ ανά κιλοβατώρα και πιθανότατα θα υποχωρήσει στα 100 $ περίπου ανά κιλοβατώρα τα επόμενα δύο χρόνια, δήλωσε η Fast Company, επικαλούμενη μια νέα έκθεση καθαρής ενέργειας από το Bloomberg.

«Αν ρίξουμε μια γρήγορη ματιά σε αυτά που έχουν συμβεί τα τελευταία δέκα χρόνια αλλά και αυτά που αναμένεται να γίνουν, συνειδητοποιούμε ότι θα υποστηριχθεί σημαντικά ο τομέας της ηλεκτροκίνησης» τόνισε ο επικεφαλής καθαρής ενέργειας στο Bloomberg New Energy Finance, Logan Goldie-Scot.

«Μέσα σε τέσσερα χρόνια, οι μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες θα πρέπει να μπορούν να παράγουν και να πωλούν ηλεκτρικά οχήματα μαζικής αγοράς στην ίδια τιμή και με το ίδιο περιθώριο με τα αντίστοιχα κινητήρων εσωτερικής καύσης», πρόσθεσε.

Ανταγωνισμός Tesla – Volkswagen

Η ελβετική επενδυτική τράπεζα της UBS τόνισε νωρίτερα αυτό το έτος ότι Volkswagen θα μπορούσε να είναι η πρώτη παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία που θα κερδίσει χρήματα από την πώληση ηλεκτρικών οχημάτων με κέρδη που θα φανούν ήδη από το 2022.

Παρόλο που η Tesla είναι το πιο επιθυμητό ηλεκτρικό όχημα αυτή τη στιγμή, θα μπορούσε να υποστεί πίεση από τον γερμανικό κολοσσό.

www.worldenergynews.gr