Τρίτη 6 Ιουλίου 2021

Συνήγορος του Καταναλωτή: Αθέμιτη πρακτική η αξίωση μη νόμιμης οφειλής με την απειλή διακοπής ηλεκτροδότησης

 energypress.gr

Γιάννα Παπαδημητρίου

Η αξίωση μη νόμιμης οφειλής με την απειλή της διακοπής της ηλεκτροδότησης, συνιστά αθέμιτη εμπορική πρακτική και ιδίως επιθετική εμπορική πρακτική, επισημαίνει ο Συνήγορος του Καταναλωτή σε πρόσφατο πόρισμά του.

Όπως εξηγείται στο πόρισμα, πρόκειται για κατάχρηση επιρροής, εμποδίζοντας τη συναλλακτική ελευθερία του καταναλωτή ως προς την καταβολή του τιμήματος. Τέτοιες πρακτικές, όπως υπογραμμίζει ο ΣτΚ αντιτίθενται στις επιταγές της καλής πίστης και τις συναλλακτικές υποχρεώσεις ασφάλειας και πρόνοιας. Επίσης, ο ΣτΚ σημειώνει ότι σε τέτοιες περιπτώσεις προκαλούνται κίνδυνοι καθώς διαταράσσεται η σωματική, ψυχική, ηθική, κοινωνική και οικονομική υπόσταση του καταναλωτή.

Για όλους τους παραπάνω λόγους, τέτοιες πρακτικές αποτελούν αφενός αθέμιτες εμπορικές πρακτικές και αφετέρου αδικοπραξίες.

Η υπόθεση επί της οποίας απεφάνθη ο Συνήγορος του Καταναλωτή αφορά τη διόρθωση και τη χρέωση αναδρομικής κατανάλωσης μεγέθους 13.549 kwh για το χρονικό διάστημα από 04-05-2016 έως και 06-06-2018, λόγω στασιμότητας του μετρητή της παροχής.

Μετά από τις σχετικές έρευνες, ο ΣτΚ διαπίστωσε ότι ο ΔΕΔΔΗΕ προέβη σε διόρθωση της κατανάλωσης για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα από το νόμιμο χρονικό διάστημα των 12 μηνών από τη διαπίστωση του προβλήματος, ενώ και οι σχετικές αξιώσεις της ΔΕΗ για την ως άνω οφειλή αφορούν χρονικό διάστημα μεγαλύτερο της νόμιμης διόρθωσης των 12 μηνών.

Ως εκ τούτου, και με σκοπό τη συμβιβαστική επίλυση της υπό κρίση διαφοράς, ο Συνήγορος του Καταναλωτή απεύθυνε Σύσταση προς τη ΔΕΗ και τον ΔΕΔΔΗΕ να προχωρήσουν άμεσα στον αναλογικό επιμερισμό της κατανάλωσης της υπό κρίση παροχής και την τιμολόγηση αυτής για το χρονικό διάστημα των 12 μηνών που προηγούνται της διαπίστωσης του προβλήματος.