Η Elpedison σημειώνει ότι
έχει διαπιστωθεί αυθαίρετη επανασύνδεση, η οποία καθιστά αναγκαία τη
συνεχή υποβολή αιτημάτων επανελέγχο.
Ακόμη τρεις μήνες θα πρέπει να περιμένει η Elpedison προκειμένου η ΡΑΕ να λάβει απόφαση επί της δεύτερης μέσα σε ένα χρόνο καταγγελίας της σε βάρος του ΔΕΔΔΗΕ, οποίος, όπως υποστηρίζει η εταιρεία, δεν προχωρεί στην διακοπή ηλεκτροδότησης καταναλωτών Καθολικής Υπηρεσίας με σημαντικές ληξιπρόθεσμες οφειλές.
Η νέα καταγγελία της Elpedison κατατέθηκε στη ΡΑΕ στις 15 Δεκεμβρίου και σύμφωνα με το υφιστάμενο θεσμικό πλαίσιο η σχετική απόφαση της Αρχής πρέπει να ληφθεί εντός τριμήνου δηλαδή έως τις 15 Μαρτίου, εκτός εάν ζητηθούν επιπλέον στοιχεία, κάτι το οποίο ισχύει στην προκειμένη περίπτωση, αφού η ΡΑΕ ζήτησε επιπλέον στοιχεία από τον ΔΕΔΔΗΕ παρατείνοντας κατά τρεις μήνες, δηλαδή έως τις 15 Ιουνίου τη λήψη της σχετικής απόφασης.
Μάλιστα σύμφωνα με τους υπολογισμούς της εταρείας, οι συσσωρευμένες οφειλές (ενέργεια και τόκοι) πελατών με παροχές των οποίων τα αιτήματα απενεργοποίησης εξακολουθούν να βρίσκονται σε εκκρεμότητα, φθάνουν τα 360.000 €, ενώ εκτιμά των κίνδυνο έκθεσης της σε μελλοντική ζημιά της τάξεως άνω του 1.000.000 €.
Επίσης η Elpedison σημειώνει ότι συχνά σε ανάλογες περιπτώσεις έχει διαπιστωθεί αυθαίρετη επανασύνδεση, η οποία καθιστά αναγκαία τη συνεχή υποβολή αιτημάτων επανελέγχου με στόχο την διασφάλιση της εκ νέου απενεργοποίησης. Ωστόσο όπως αναφέρει ο επανέλεγχος διενεργείται με σημαντική καθυστέρηση συντελώντας στην αύξηση των συσσωρευμένων οφειλών των πελατών.
Ολολκληρώνεται η διετία της Καθολικής Υπηρεσίας
Αξίζει εδώ να σημειωθεί ότι στις 23 Ιουνίου λήγει η διετής περίοδος κατά την οποία η Elpedison, όπως και οι εταιρείες ΔΕΗ, Μυτιληναίος, Ήρων και NRG, έχουν επιφορτιστεί με την εκπροσώπηση των πελατών Καθολικής Υπηρεσίας κατά αναλογία του ποσοστού των μετρητών που εκπροσωπεί ο κάθε προμηθευτής. Βεβαίως με δεδομένες τις συνθήκες που επικρατούν στην αγορά ηλεκτρισμού λόγω της ενεργειακής κρίσης, το πιθανότερο είναι η εκπροσώπηση των καταναλωτών Καθολικής Υπηρεσίας να επιμεριστεί και πάλι στους μεγαλύτερους από τους παρόχους.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η νέα αυτή καταγγελία της Elpedison κατά του ΔΕΔΔΗΕ έρχεται σε συνέχεια ανάλογης καταγγελίας που είχε καταθέσει στην ΡΑΕ τον Μάρτιο του 2021 και πάλι για τους χειρισμούς του Διαχειριστή σε ότι αφορά τους καταναλωτές Καθολικής Υπηρεσίας. Η καταγγελία αυτή οδήγησε στην επιβολή προστίμου ύψους 250.000 ευρώ στον ΔΕΔΔΗΕ από τη ΡΑΕ καθώς και σε αυστηρή σύσταση για την άμεση ανάληψη ενεργειών. Και αυτό προκειμένου να συμμορφωθεί, σχετικά με την τήρηση της υποχρέωσης παροχής στοιχείων πελατών που μεταπίπτουν στο καθεστώς Καθολικής Υπηρεσίας, τόσο στην καταγγέλλουσα Elpedison, όσο και στους υπόλοιπους προμηθευτές Καθολικής Υπηρεσίας.
Η καταγγελία της Elpedison
Στη νέα καταγγελία της η Elpedison που εκπροσωπεί συνολικά 4.325 καταναλωτές, μεταξύ των οποίων κάποιοι που έχουν μεταπέσει σε καθεστώς Καθολικής Υπηρεσίας, σημειώνει κατ´ αρχήν ότι ο ΔΕΔΔΗΕ διαθέτει πληθώρα εργαλείων για την υλοποίηση των εντολών απενεργοποίησης μετρητών των πελατών Καθολικής Υπηρεσίας λόγω ληξιπρόθεσμων οφειλών εντός συγκεκριμένου χρονικού διαστήματος.
Εντούτοις παραλείπει συστηματικά, όπως ισχυρίζεται η Elpedison, την υλοποίηση σχετικών αιτημάτων απενεργοποίησης.
Συγκεκριμένα καταγγέλει:
Συστηματική καθυστέρηση ολοκλήρωσης των αιτημάτων απενεργοποίησης πέραν της προβλεπόμενης προθεσμίας και σημειώνει ότι τα σχετικά αιτήματα παραμένουν εκκρεμή ακόμη και για πάνω από πέντε μήνες.
Κοινοποίηση -κατόπιν ανεπιτυχούς προσπάθειας υλοποίησης των εντολών από τον ΔΕΔΔΗΕ- μέσω του ηλεκτρονικού συστήματος «ΘΑΛΗΣ» ότι τα αιτήματα είναι σε κατάσταση «Ολοκληρώθηκε Ανεπιτυχώς» με αιτιολογία «ΚΛΕΙΣΤΟ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΕΙΤΑΙ- ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗ» ή «ΔΕΝ ΑΦΗΣΕ-ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗ».
Εξακολούθηση αποστολής μετρήσεων για τους πελάτες Καθολικής Υπηρεσίας, των οποίων η εντολή απενεργοποίησης έχει ολοκληρωθεί.
Η νέα καταγγελία της Elpedison κατατέθηκε στη ΡΑΕ στις 15 Δεκεμβρίου και σύμφωνα με το υφιστάμενο θεσμικό πλαίσιο η σχετική απόφαση της Αρχής πρέπει να ληφθεί εντός τριμήνου δηλαδή έως τις 15 Μαρτίου, εκτός εάν ζητηθούν επιπλέον στοιχεία, κάτι το οποίο ισχύει στην προκειμένη περίπτωση, αφού η ΡΑΕ ζήτησε επιπλέον στοιχεία από τον ΔΕΔΔΗΕ παρατείνοντας κατά τρεις μήνες, δηλαδή έως τις 15 Ιουνίου τη λήψη της σχετικής απόφασης.
Μάλιστα σύμφωνα με τους υπολογισμούς της εταρείας, οι συσσωρευμένες οφειλές (ενέργεια και τόκοι) πελατών με παροχές των οποίων τα αιτήματα απενεργοποίησης εξακολουθούν να βρίσκονται σε εκκρεμότητα, φθάνουν τα 360.000 €, ενώ εκτιμά των κίνδυνο έκθεσης της σε μελλοντική ζημιά της τάξεως άνω του 1.000.000 €.
Επίσης η Elpedison σημειώνει ότι συχνά σε ανάλογες περιπτώσεις έχει διαπιστωθεί αυθαίρετη επανασύνδεση, η οποία καθιστά αναγκαία τη συνεχή υποβολή αιτημάτων επανελέγχου με στόχο την διασφάλιση της εκ νέου απενεργοποίησης. Ωστόσο όπως αναφέρει ο επανέλεγχος διενεργείται με σημαντική καθυστέρηση συντελώντας στην αύξηση των συσσωρευμένων οφειλών των πελατών.
Ολολκληρώνεται η διετία της Καθολικής Υπηρεσίας
Αξίζει εδώ να σημειωθεί ότι στις 23 Ιουνίου λήγει η διετής περίοδος κατά την οποία η Elpedison, όπως και οι εταιρείες ΔΕΗ, Μυτιληναίος, Ήρων και NRG, έχουν επιφορτιστεί με την εκπροσώπηση των πελατών Καθολικής Υπηρεσίας κατά αναλογία του ποσοστού των μετρητών που εκπροσωπεί ο κάθε προμηθευτής. Βεβαίως με δεδομένες τις συνθήκες που επικρατούν στην αγορά ηλεκτρισμού λόγω της ενεργειακής κρίσης, το πιθανότερο είναι η εκπροσώπηση των καταναλωτών Καθολικής Υπηρεσίας να επιμεριστεί και πάλι στους μεγαλύτερους από τους παρόχους.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η νέα αυτή καταγγελία της Elpedison κατά του ΔΕΔΔΗΕ έρχεται σε συνέχεια ανάλογης καταγγελίας που είχε καταθέσει στην ΡΑΕ τον Μάρτιο του 2021 και πάλι για τους χειρισμούς του Διαχειριστή σε ότι αφορά τους καταναλωτές Καθολικής Υπηρεσίας. Η καταγγελία αυτή οδήγησε στην επιβολή προστίμου ύψους 250.000 ευρώ στον ΔΕΔΔΗΕ από τη ΡΑΕ καθώς και σε αυστηρή σύσταση για την άμεση ανάληψη ενεργειών. Και αυτό προκειμένου να συμμορφωθεί, σχετικά με την τήρηση της υποχρέωσης παροχής στοιχείων πελατών που μεταπίπτουν στο καθεστώς Καθολικής Υπηρεσίας, τόσο στην καταγγέλλουσα Elpedison, όσο και στους υπόλοιπους προμηθευτές Καθολικής Υπηρεσίας.
Η καταγγελία της Elpedison
Στη νέα καταγγελία της η Elpedison που εκπροσωπεί συνολικά 4.325 καταναλωτές, μεταξύ των οποίων κάποιοι που έχουν μεταπέσει σε καθεστώς Καθολικής Υπηρεσίας, σημειώνει κατ´ αρχήν ότι ο ΔΕΔΔΗΕ διαθέτει πληθώρα εργαλείων για την υλοποίηση των εντολών απενεργοποίησης μετρητών των πελατών Καθολικής Υπηρεσίας λόγω ληξιπρόθεσμων οφειλών εντός συγκεκριμένου χρονικού διαστήματος.
Εντούτοις παραλείπει συστηματικά, όπως ισχυρίζεται η Elpedison, την υλοποίηση σχετικών αιτημάτων απενεργοποίησης.
Συγκεκριμένα καταγγέλει:
Συστηματική καθυστέρηση ολοκλήρωσης των αιτημάτων απενεργοποίησης πέραν της προβλεπόμενης προθεσμίας και σημειώνει ότι τα σχετικά αιτήματα παραμένουν εκκρεμή ακόμη και για πάνω από πέντε μήνες.
Κοινοποίηση -κατόπιν ανεπιτυχούς προσπάθειας υλοποίησης των εντολών από τον ΔΕΔΔΗΕ- μέσω του ηλεκτρονικού συστήματος «ΘΑΛΗΣ» ότι τα αιτήματα είναι σε κατάσταση «Ολοκληρώθηκε Ανεπιτυχώς» με αιτιολογία «ΚΛΕΙΣΤΟ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΕΙΤΑΙ- ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗ» ή «ΔΕΝ ΑΦΗΣΕ-ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗ».
Εξακολούθηση αποστολής μετρήσεων για τους πελάτες Καθολικής Υπηρεσίας, των οποίων η εντολή απενεργοποίησης έχει ολοκληρωθεί.