Στην ουσία το ποσό των 800 εκατ. ευρώ αντιπροσωπεύει λειτουργικές δαπάνες δηλαδή κόστη της επιχείρησης
Οι κερδισμένοι και οι χαμένοι πελάτες της ΔΕΗ από τη διανομή των 800 εκατ. ευρώ.
Η διοίκηση της εταιρείας ανακοίνωσε με την ευκαιρία των
Βέβαια η διοίκηση δεν έδωσε περισσότερες πληροφορίες πώς έγινε η κατανομή του ποσού στους πελάτες της εταιρείας.
Στην ουσία το ποσό των 800 εκατ. ευρώ αντιπροσωπεύει λειτουργικές δαπάνες δηλαδή κόστη της επιχείρησης .
Οι συγκεκριμένες δαπάνες της ΔΕΗ αυξήθηκαν κατά 1,05 δισ ευρώ το 2021 σε σχέση με το 2020. Μόνο στο τελευταίο τρίμηνο του 2021 ενισχύθηκαν κατά 803 εκατ. ευρώ με βάση τα οικονομικά στοιχεία
O κύριος όγκος της στήριξης κατευθύνθηκε στους πελάτες της που διαθέτουν σταθερά τιμολόγια ρεύματος τα οποία είναι χαμηλότερα κατά 43% σε σχέση με την υπόλοιπη αγορά αλλά και με τα αντίστοιχα προγράμματα της ΔΕΗ που περιλαμβάνουν τη ρήτρα αναπροσαρμογής.
Στα σταθερά τιμολόγια η μερίδα του λέοντος
Όταν η ΔΕΗ τιμολογεί προς 0,18 ευρώ την Kwh και η μέση τιμή της αγοράς είναι υψηλότερα των 0,30 ευρώ ανά kwh , πράγματι χρηματοδοτεί τους καταναλωτές μέσω των φθηνών σταθερών τιμολογίων ρεύματος.
Να σημειωθεί ότι η ΔΕΗ έχει περίπου 5.500.000 εκατομμύρια καταναλωτές εκ των οποίων μόνο οι 500.000 έχουν κάνει τη «χρυσή» επιλογή ενός σταθερού τιμολογίου ενώ οι υπόλοιποι 5 εκατομμύρια πελάτες της πληρώνουν τους λογαριασμούς ηλεκτρικού ρεύματος με ρήτρα αναπροσαρμογής.
Δηλαδή το 10% των καταναλωτών της ΔΕΗ προστατεύεται από την άνοδο των τιμών της ενέργειας ενώ το υπόλοιπο 90% στηρίζει οικονομικά την εταιρεία αφού πληρώνει ρήτρα αναπροσαρμογής από της 5η Αυγούστου του 2021 ενώ πριν οι επιπλέον χρεώσεις αναφέροντας δικαιώματα ρύπων.
Οι 9 στους 10 πελάτες της ΔΕΗ στηρίζουν τον 1 που έχει σταθερό τιμολόγιο
Δηλαδή η ΔΕΗ οφείλει την κάπως οικονομική βελτιωμένη οικονομική της κατάσταση στους 9 από τους 10 καταναλωτές ενώ μόλις ο ένας 1 στους 10 αξιοποίησε την ευκαιρία του σταθερού τιμολογίου.
Το ύψος της ζημιάς για την επιχείρηση από τα φθηνά σταθερά τιμολόγια που δίνει στους καταναλωτές ξεπέρασε τα 700 εκατ. ευρώ για το 2021, σύμφωνα με εκτιμήσεις της αγοράς. Στο ενδεχόμενο να διευρυνθεί η πελατειακή βάση των σταθερών τιμολογίων και φτάσει στα επίπεδα των 2 εκατομμυρίων από 500.000 που είναι σήμερα.
Εύλογο λοιπόν εμπορική διεύθυνση να αναπροσαρμόσει το τιμολόγιο των σταθερών τιμολογίων σε υψηλότερα επίπεδα τους επόμενους μήνες.
Νίκος Θεοδωρόπουλος
www.bankingnews.gr