Παρασκευή 13 Μαΐου 2022

Έκρηξη παραπόνων καταναλωτών στη ΡΑΕ για τους λογαριασμούς ρεύματος

 

Κωνσταντίνος Φιλίππου

Και στην πλατφόρμα υποβολής παραπόνων της ΡΑΕ πέφτουν «βροχή» τα παράπονα των καταναλωτών για τους λογαριασμούς ηλεκτρικής ενέργειας.

Σύμφωνα με στοιχεία που παρουσίασε στη Βουλή ο πρόεδρος της Αρχής Αθανάσιος Δαγούμας τα «ενεργά» αιτήματα στην πλατφόρμα MyRAE ανήλθαν από τον περασμένο Σεπτέμβριο, οπότε και λειτούργησε, μέχρι τις 8 Μαίου στα 5.457. Πρόκειται για αιτήματα καταναλωτών που απαντήθηκαν και παραμένουν σε εκκρεμότητα. Στο σύνολο τους το 51% έχει απαντηθεί, το 32% βρίσκεται σε εκκρεμότητα και το 17% έχει απορριφθεί.

Να σημειωθεί πως η MyRAE μεταβιβάζει τα αιτήματα των καταναλωτών στις εταιρείες και τους διαχειριστές ηλεκτρικής ενέργειας, ανάλογα με το περιεχόμενο τους. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Αρχής για τις 8 Μαίου το 65% των αιτημάτων αφορούσε προμηθευτές ενέργειας, το 28% συνδυαστικά παρόχους και Διαχειριστές και το 7% μόνο Διαχειριστές.

Περίπου εννιά στα 10 αιτήματα των καταναλωτών αφορούν στον ηλεκτρισμό, ενώ πάνω από το 50% να έχουν να κάνουν με προβλήματα στους λογαριασμούς ρεύματος. Οι τέσσερις κατηγορίες με τον υψηλότερο αριθμό αιτημάτων αφορούν μέχρι τις 8 Μαίου:

1.Αμφισβήτηση χρεώσεων : 1234 αιτήματα

2.  Ρήτρες αναπροσαρμογής: 560 αιτήματα

3. Όρους σύμβασης: 637 αιτήματα

4. Ανεπαρκή ενημέρωση για τιμές και χρεώσεις: 327 αιτήματα

Όμως και τα υπόλοιπα 1.715 αιτήματα έχουν να κάνουν, κατ’ εκτίμηση, με τις τέσσερις προαναφερόμενες κατηγορίες.

Ο πρόεδρος της Αρχής κατά τη διάρκεια της χθεσινής του ομιλίας στη Βουλή έκανε γνωστό ότι σε προμηθευτές που παραβαίνουν τον Κώδικα Προμήθειας Ηλεκτρικής Ενέργειας εκτός από την επιβολή κυρώσεων, προχωρά και στη διαδικασία υποχρέωσης τους και για επιστροφή χρημάτων στους θιγόμενους πελάτες τους.

Τέλος ανήγγειλε και τη λειτουργία του θεσμού του ενεργειακού διαμεσολαβητή, ο οποίος θα αναλαμβάνει εκτός από την καταγγελία του καταναλωτή και τη διαμεσολάβηση για την εξεύρεση λύσης με τον πάροχο. 

energypress.gr