Παρασκευή 24 Μαρτίου 2023

ΔΕΗ: Πώς στήριξε με 1,8 δισ. τους λογαριασμούς ρεύματος εν μέσω ενεργειακής κρίσης

Αναδημοσίευση από τον Οικονομικό ταχυδρόμο

 Μέσα σε μία ιδιαίτερα δύσκολη χρονιά με την ενεργειακή κρίση να δοκιμάζει τα νοικοκυριά και τις επιχειρήσεις η ΔΕΗ πέτυχε το 2022 να διατηρήσει τη λειτουργική της κερδοφορία στα επίπεδα των 950 εκ. ευρώ αλλά και το κυριότερο, όπως τόνισε και ο CEO Γιώργος Στάσσης, να συνεισφέρει 1,8 δισ. ευρώ για τη μείωση των επιπτώσεων των ανατιμήσεων του ρεύματος.

Όπως έγινε γνωστό από τη διοίκηση της εταιρείας η συνεισφορά της για την αντιμετώπιση της ενεργειακής κρίσης ανήλθε στα 1,8 δις. ευρώ.

Οι επιδοτήσεις και οι εκπτώσεις

Σύμφωνα με πληροφορίες του ΟΤ, τα 1,8 δις. ευρώ διατέθηκαν ως εξής:

1.       Στο 1 δις. ευρώ υπολογίζεται το ποσό που κατευθύνθηκε στο Ταμείο Ενεργειακής Μετάβασης από τον Αύγουστο του 2022 και μετά.

Τότε ετέθη σε λειτουργεία ο Μηχανισμός Ανάκτησης Εσόδων των ηλεκτροπαραγωγών, το λεγόμενο πλαφόν. Η ΔΕΗ επειδή κατέχει το μεγαλύτερο χαρτοφυλάκιο μονάδων παραγωγής ρεύμαος επέστρεψε με το πλαφόν 1 δις. ευρώ. Τα χρήματα αυτά πήγαν για τις επιδοτήσεις των λογαριασμών ρεύματος, όχι μόνο των πελατών της.

2.       Στα 550 εκ. ευρώ εκτιμάται ότι ήταν το ποσό των εκπτώσεων που παρείχε η εταιρεία στο πελατολόγιο της.

Πρόκειται για την εμπορική πολιτική που ακολουθούσε η ΔΕΗ μέχρι την εφαρμογή του Μηχανισμού (πλαφόν στα έσοδα των ηλεκτροπαραγωγών). Τα περίπου 550 εκ. ευρώ ήταν οι εκπτώσεις και τα σταθερά τιμολόγια της εταιρείας προς τους πελάτες της.

3.       Στα 250 εκ. ευρώ ήταν το ποσό της έκτακτης εισφοράς που επέβαλε η κυβέρνηση.

Ως γνωστόν τα υπουργεία Οικονομικών και Περιβάλλοντος και Ενέργειας επέβαλαν έκτακτη εισφορά στους ηλεκτροπαραγωγούς για τη άντληση πρόσθετων εσόδων από τις υψηλές τιμές ενέργειας. Το μερίδιο που αντιστοιχούσε στη ΔΕΗ ήταν 250 εκ. ευρώ και το ποσό αυτό κατευθύνθηκε μέσω του Ταμείου Ενεργειακής Μετάβασης στους καταναλωτές.

Η αλλαγή εικόνας στη λιανική

Η προαναφερόμενη στήριξη της ΔΕΗ όπως και η βελτίωση των υπηρεσιών που παρέχει στα περίπου 5,5 εκατομμύρια πελάτες της είχαν σαν αποτέλεσμα τη βελτίωση σχετικών δεικτών ως προς την εξυπηρέτηση τους.

Σύμφωνα με στοιχεία που παρουσίασε η διοίκηση της ΔΕΗ στους αναλυτές τα ληξιπρόθεσμα χρέη μειώθηκαν το 2022 κατά 38 εκατ. ευρώ έναντι του 2021, ενώ οι πελάτες της πλήρωναν κατά οκτώ ημέρες νωρίτερα τους λογαριασμούς τους έναντι της προπέρσινης χρονιάς.

Άλλο ένα θετικό αποτέλεσμα ήταν και το γεγονός ότι η εταιρεία μείωσε τον αριθμό των πελατών της που μετακινούνται σε άλλον πάροχο. Έτσι, το 2022 έφυγαν μόλις 130.000 όταν μεταξύ των ανταγωνιστών της κατεγράφησαν μετακινήσεις 450.000 πελατών τους.

Το 2020 τα μεγέθη αυτά ήταν ανάποδα. Οι μετακινήσεις πελατών της ΔΕΗ, ήταν 392.000 έναντι 132.000 στους κόλπους των ανταγωνιστών της.