Διέξοδο δικαίωσης σε αρκετούς πελάτες προμηθευτών ηλεκτρικής ενέργειας δίνει με πρόσφατη παρέμβασή του ο Συνήγορος του Καταναλωτή. Πρόκειται για τις διόλου σπάνιες περιπτώσεις κατά τις οποίες καταναλωτές βρίσκονται αντιμέτωποι με την αξίωση του προμηθευτή να καταβάλλουν οφειλές που τους έχουν καταλογιστεί για περιόδους κατά τις οποίες είχαν ήδη καταγγείλει τις συμβάσεις προμήθειας.
Η απόφαση του Συνηγόρου του Καταναλωτή που δημοσιεύτηκε πρόσφατα, προέκυψε κατόπιν προσφυγής πολίτη, ο οποίος αμφισβήτησε την αξίωση της ΔΕΗ που τον καλούσε να καταβάλλει ένα χρηματικό ποσό το οποίο του χρεώθηκε ως οφειλή για χρονικό διάστημα 4 ετών μετά την καταγγελία της σύμβασης από τον ίδιο και την αποχώρηση του από το ακίνητο, λόγω μη εμπρόθεσμης διακοπής ηλεκτροδότησης του ακινήτου.
Μεταξύ άλλων, ο Συνήγορος του Καταναλωτή επισημαίνει ότι η πραγματοποίηση καταμέτρησης δεν αποτελεί νόμιμο λόγο μη λύσης της σύμβασης Προμήθειας, καθώς και ότι ο καταναλωτής δεν μπορεί να καθίσταται δέσμιος και να εξαρτά τη λύση της σύμβασης του από τις πράξεις των επόμενων χρηστών του ακινήτου ή της τήρησης των υποχρεώσεων του ΔΕΔΔΗΕ.
Αναλύοντας τα δεδομένα και τα στοιχεία που του προσκόμισαν οι εμπλεκόμενες πλευρές, ο Συνήγορος του Καταναλωτή κατέληξε σε πόρισμα, με το οποίο απευθύνει έγγραφη σύσταση, με σκοπό τη συμβιβαστική επίλυση της υπό κρίση διαφοράς, καλώντας τον ΔΕΔΔΗΕ να προχωρήσει σε αναλογικό επιμερισμό της κατανάλωσης της υπό κρίση παροχής πριν και μετά το χρονικό σημείο νόμιμης λύσης της υπό κρίση σύμβασης Προμήθειας, σύμφωνα με το ιστορικό κατανάλωσης της παροχής και τη ΔΕΗ να προχωρήσει στην επανατιμολόγηση της κατανάλωσης αυτής, καθώς και στην έκδοση Τελικού Λογαριασμού σύμφωνα με τις αντίστοιχες υποδείξεις του ΔΕΔΔΗΕ ή μετά τον αναλογικό επιμερισμό της υπό κρίση κατανάλωσης, σε περίπτωση άρνησης του ΔΕΔΔΗΕ.