Την επίτευξη των στόχων για την ανάπτυξη των 1.000 σημείων φόρτισης
ηλεκτρικών οχημάτων, νωρίτερα από τα τρία χρόνια, που περιγράφει η
χθεσινή δήλωση του προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου της ΔΕΗ κατά την
ανακοίνωση των μνημονίων συνεργασίας με τις εταιρίες
ΑΒ, Fraport και Beat, επιδιώκει η δημόσια εταιρία.
Σύμφωνα με πληροφορίες, ο Γιώργος Στάσσης εκτιμά ότι θα έρθουν συντομότερα οι 1.000 φορτιστές στο χαρτοφυλάκιο της εταιρίας. Αντίστοιχες προσδοκίες, όπως αναφέρουν πηγές, υπάρχουν και για τους 10.000 φορτιστές. Ο στόχος είναι αυτοί να έχουν αναπτυχθεί το 2024 με 2025.
Η νέα διοίκηση της ΔΕΗ διαφοροποιείται από το επιχειρησιακό πλάνο ανάπτυξης της προηγούμενης – όπως αυτό είχε αποφασιστεί σε Δ.Σ. τον Ιούλιο του 2019 – και στοχεύει στην εγκατάσταση εκατοντάδων φορτιστών σε δημόσιους διαθέσιμους χώρους.
Ο προκάτοχος του κ. Στάσση, Μανόλης Παναγιωτάκης, είχε αποδεχτεί σχετική εισήγηση για ανάπτυξη φορτιστών σε οδικούς άξονες και πρατήρια και συνολικά το business plan για την ηλεκτροκίνηση έδειχνε αργή και σταδιακή διείσδυση.
Σύμφωνα με το σκεπτικό της διοίκησης Στάσση, η δημόσια εταιρία θα πρέπει να προχωρήσει σε γρήγορες και άμεσες αποφάσεις ώστε να πιάσει θέση στη νέα αναπτυσσόμενη αγορά και να είναι πρωταγωνιστής στα νέα δεδομένα. Ο μόνος τρόπος, λένε οι πληροφορίες, είναι να αναπτυχθεί σε χώρους όπου οι ιδιοκτήτες των ηλεκτρικών οχημάτων θα κινούνται καθημερινά και θα μπορούν να τα φορτίσουν ανά πάσα στιγμή.
Αυτό δείχνουν άλλωστε και οι συνεργασίες με την ΑΒ Βασιλόπουλος και τα καταστήματα σούπερ μάρκετ του ομίλου, με τη Fraport και τα 14 αεροδρόμια καθώς και με την Beat, όπου η ΔΕΗ στοχεύει στα ταξί.
Μάλιστα η δημόσια επιχείρηση για να πετύχει τους προαναφερόμενους στόχους και με δεδομένη τη μεταστροφή των αυτοκινητοβιομηχανιών στην παραγωγή όλο και περισσότερων ηλεκτρικών οχημάτων, προχωρά, λένε οι πληροφορίες, και στη δημιουργία γενικής διεύθυνσης για την ηλεκτροκίνηση. Ξεχωριστή, δηλαδή, υπηρεσία με διευθύνσεις και τμήματα ώστε να επιταχύνει την ανάπτυξη της εταιρίας στην ηλεκτροκίνηση.
Οι άλλες ευρωπαϊκές εταιρίες
Οι μεγάλες καθετοποιημένες και όχι μόνο, ενεργειακές εταιρίες της Ε.Ε. έχουν μπει στην ηλεκτροκίνηση τουλάχιστον εδώ και μία τριετία.
Ένα από τα μοντέλα, που είναι και γνώριμο στον Γιώργο Στάσση, είναι αυτό της Enel.
H Enel – X έχει δρομολογήσει την ανάπτυξη του μεγαλύτερου δικτύου φόρτισης στην Ιταλία με την εγκατάσταση περίπου 7.000 υποδομών φόρτισης έως το 2020 και 14.000 μέχρι το 2022. Η εταιρία πουλάει φορτιστές με το λογότυπο Enel-X, ενώ στο πελατολόγιο της συμπεριλαμβάνονται ιδιώτες, συγκροτήματα κατοικιών, εμπορικά κέντρα, πάρκινγκ, ξενοδοχεία και εταιρίες ενοικίασης αυτοκινήτων. Προσφέρει πολύπλοκα προϊόντα και πακέτα υπηρεσιών αναλαμβάνοντας και την προμήθεια εξοπλισμών φόρτισης.
Η Enel επίσης το 2017 εξαγόρασε την eMotorWerks και προσφέρει έξυπνους φορτιστές και την πλατφόρμα JuiceNet για τη βελτιστοποίηση του λειτουργικού και οικονομικού αποτελέσματος των σταθμών φόρτισης.
Επίσης τον Δεκέμβριο του 2017 η Enel, η EDF, η Enedis και η Verbund AG ξεκίνησαν κοινό project για την εγκατάσταση ultra fast charging στην Ευρώπη διεκδικώντας και ευρωπαϊκή χρηματοδότηση.
Μία από τις πρωτοπόρους στην ηλεκτροκίνηση η φιλανδική Fortum – είναι η μεγαλύτερη εταιρία παροχής υπηρεσιών ηλεκτροκίνησης στη Νορβηγία – έχει αναπτύξει από το 2011 τη δική της πλατφόρμα Charge and Drive. Έχει αναπτύξει σε Νορβηγία, Σουηδία και Φιλανδία 1.800 σημεία φόρτισης, τα οποία υπάγονται στην πλατφόρμα περιαγωγής Hubject με 40.000 σημεία φόρτισης. Παρέχει ολοκληρωμένες λύσεις φόρτισης που περιλαμβάνουν από επιτόπιες έρευνες και μελέτες χωροθέτησης έως την επιλογή κατάλληλου εξοπλισμού, την εγκατάσταση και λειτουργία δικτύου φορτιστών και την υποστήριξη πελατών.
Στο πελατολόγιο της είναι φυσικά πρόσωπα και επιχειρήσεις αλλά και εταιρίες που λειτουργούν ως Charging Point Operators ή ως E-mobility service providers.
Συνολικά οι ευρωπαϊκές εταιρίες λειτουργούν ως πάροχοι ενέργειας με τις υπηρεσίες υποδομών φόρτισης. Δηλαδή προμηθεύουν φορτιστές, παρέχουν την εγκατάσταση και τον εξοπλισμό της οικιακής φόρτιςης, αναπτύσσουν δίκτυα φορτιστών για εταιρικούς πελάτες, λειτουργούν, ελέγχουν και διαχειρίζονται δίκτυα φορτιστών, παρέχουν υπηρεσίες συντήρησης φορτιστών αλλά ακόμη δίνουν και πρόσβαση σε φορτιστές άλλων χωρών μέσω περιαγωγής.
https://energypress.gr/news/dei-noritera-apo-tria-hronia-o-stohos-ton-1000-fortiston-sta-10000-ta-simeia-fortisis-2025
Σύμφωνα με πληροφορίες, ο Γιώργος Στάσσης εκτιμά ότι θα έρθουν συντομότερα οι 1.000 φορτιστές στο χαρτοφυλάκιο της εταιρίας. Αντίστοιχες προσδοκίες, όπως αναφέρουν πηγές, υπάρχουν και για τους 10.000 φορτιστές. Ο στόχος είναι αυτοί να έχουν αναπτυχθεί το 2024 με 2025.
Η νέα διοίκηση της ΔΕΗ διαφοροποιείται από το επιχειρησιακό πλάνο ανάπτυξης της προηγούμενης – όπως αυτό είχε αποφασιστεί σε Δ.Σ. τον Ιούλιο του 2019 – και στοχεύει στην εγκατάσταση εκατοντάδων φορτιστών σε δημόσιους διαθέσιμους χώρους.
Ο προκάτοχος του κ. Στάσση, Μανόλης Παναγιωτάκης, είχε αποδεχτεί σχετική εισήγηση για ανάπτυξη φορτιστών σε οδικούς άξονες και πρατήρια και συνολικά το business plan για την ηλεκτροκίνηση έδειχνε αργή και σταδιακή διείσδυση.
Σύμφωνα με το σκεπτικό της διοίκησης Στάσση, η δημόσια εταιρία θα πρέπει να προχωρήσει σε γρήγορες και άμεσες αποφάσεις ώστε να πιάσει θέση στη νέα αναπτυσσόμενη αγορά και να είναι πρωταγωνιστής στα νέα δεδομένα. Ο μόνος τρόπος, λένε οι πληροφορίες, είναι να αναπτυχθεί σε χώρους όπου οι ιδιοκτήτες των ηλεκτρικών οχημάτων θα κινούνται καθημερινά και θα μπορούν να τα φορτίσουν ανά πάσα στιγμή.
Αυτό δείχνουν άλλωστε και οι συνεργασίες με την ΑΒ Βασιλόπουλος και τα καταστήματα σούπερ μάρκετ του ομίλου, με τη Fraport και τα 14 αεροδρόμια καθώς και με την Beat, όπου η ΔΕΗ στοχεύει στα ταξί.
Μάλιστα η δημόσια επιχείρηση για να πετύχει τους προαναφερόμενους στόχους και με δεδομένη τη μεταστροφή των αυτοκινητοβιομηχανιών στην παραγωγή όλο και περισσότερων ηλεκτρικών οχημάτων, προχωρά, λένε οι πληροφορίες, και στη δημιουργία γενικής διεύθυνσης για την ηλεκτροκίνηση. Ξεχωριστή, δηλαδή, υπηρεσία με διευθύνσεις και τμήματα ώστε να επιταχύνει την ανάπτυξη της εταιρίας στην ηλεκτροκίνηση.
Οι άλλες ευρωπαϊκές εταιρίες
Οι μεγάλες καθετοποιημένες και όχι μόνο, ενεργειακές εταιρίες της Ε.Ε. έχουν μπει στην ηλεκτροκίνηση τουλάχιστον εδώ και μία τριετία.
Ένα από τα μοντέλα, που είναι και γνώριμο στον Γιώργο Στάσση, είναι αυτό της Enel.
H Enel – X έχει δρομολογήσει την ανάπτυξη του μεγαλύτερου δικτύου φόρτισης στην Ιταλία με την εγκατάσταση περίπου 7.000 υποδομών φόρτισης έως το 2020 και 14.000 μέχρι το 2022. Η εταιρία πουλάει φορτιστές με το λογότυπο Enel-X, ενώ στο πελατολόγιο της συμπεριλαμβάνονται ιδιώτες, συγκροτήματα κατοικιών, εμπορικά κέντρα, πάρκινγκ, ξενοδοχεία και εταιρίες ενοικίασης αυτοκινήτων. Προσφέρει πολύπλοκα προϊόντα και πακέτα υπηρεσιών αναλαμβάνοντας και την προμήθεια εξοπλισμών φόρτισης.
Η Enel επίσης το 2017 εξαγόρασε την eMotorWerks και προσφέρει έξυπνους φορτιστές και την πλατφόρμα JuiceNet για τη βελτιστοποίηση του λειτουργικού και οικονομικού αποτελέσματος των σταθμών φόρτισης.
Επίσης τον Δεκέμβριο του 2017 η Enel, η EDF, η Enedis και η Verbund AG ξεκίνησαν κοινό project για την εγκατάσταση ultra fast charging στην Ευρώπη διεκδικώντας και ευρωπαϊκή χρηματοδότηση.
Μία από τις πρωτοπόρους στην ηλεκτροκίνηση η φιλανδική Fortum – είναι η μεγαλύτερη εταιρία παροχής υπηρεσιών ηλεκτροκίνησης στη Νορβηγία – έχει αναπτύξει από το 2011 τη δική της πλατφόρμα Charge and Drive. Έχει αναπτύξει σε Νορβηγία, Σουηδία και Φιλανδία 1.800 σημεία φόρτισης, τα οποία υπάγονται στην πλατφόρμα περιαγωγής Hubject με 40.000 σημεία φόρτισης. Παρέχει ολοκληρωμένες λύσεις φόρτισης που περιλαμβάνουν από επιτόπιες έρευνες και μελέτες χωροθέτησης έως την επιλογή κατάλληλου εξοπλισμού, την εγκατάσταση και λειτουργία δικτύου φορτιστών και την υποστήριξη πελατών.
Στο πελατολόγιο της είναι φυσικά πρόσωπα και επιχειρήσεις αλλά και εταιρίες που λειτουργούν ως Charging Point Operators ή ως E-mobility service providers.
Συνολικά οι ευρωπαϊκές εταιρίες λειτουργούν ως πάροχοι ενέργειας με τις υπηρεσίες υποδομών φόρτισης. Δηλαδή προμηθεύουν φορτιστές, παρέχουν την εγκατάσταση και τον εξοπλισμό της οικιακής φόρτιςης, αναπτύσσουν δίκτυα φορτιστών για εταιρικούς πελάτες, λειτουργούν, ελέγχουν και διαχειρίζονται δίκτυα φορτιστών, παρέχουν υπηρεσίες συντήρησης φορτιστών αλλά ακόμη δίνουν και πρόσβαση σε φορτιστές άλλων χωρών μέσω περιαγωγής.
https://energypress.gr/news/dei-noritera-apo-tria-hronia-o-stohos-ton-1000-fortiston-sta-10000-ta-simeia-fortisis-2025