83 εκατομμύρια ευρώ τζίρο έχασε η ΔΕΗ εξαιτίας της έκπτωσης του
15% που προσέφερε στους συνεπείς καταναλωτές στο 9μηνο του έτους, όπως
γνωστοποίησε χθες η εταιρεία με ανακοίνωσή της προς το χρηματιστήριο.
Ωστόσο καθώς το μέτρο της έκπτωσης ξεκίνησε να εφαρμόζεται από την 1η
Ιουλίου, ουσιαστικά οι απώλειες των 83 εκατ. ευρώ αφορούν μόνο για το
διάστημα Ιουλίου – Σεπτεμβρίου, δηλαδή για ένα μόνο τρίμηνο. Στην
πραγματικότητα δηλαδή ο τζίρος που χάνει η ΔΕΗ σε ετήσια βάση από την
έκπτωση μεταφράζεται σε ένα ποσό άνω των 330 εκατ. ευρώ.
Βεβαίως συμπιέζοντας η ΔΕΗ τα περιθώριά κέρδους της, πέτυχε όπως φάνηκε από τα τελευταία στοιχεία για την αγορά λιανικής, να «συγκρατήσει» τις διαρροές πελατών και να σταθεροποιήσει στα επίπεδα του 88% το δικό της μερίδιο
αγοράς.
Στην πραγματικότητα βεβαίως η ΔΕΗ βρίσκεται σε ένα μεταίχμιο, αφού γνωρίζει ότι είναι δεδομένη η απώλεια τζίρου και μεριδίων τα επόμενα χρόνια και αναζητεί τρόπους ώστε η μετάβαση να γίνει με το λιγότερο οδυνηρό τρόπο. Ωστόσο όπως έδειξε και η αναβολή στην πρόσληψη συμβούλου που θα βοηθήσει την εταιρεία στη διαδικασία μεταβίβασης πελατολογίου στον ανταγωνισμό, υπάρχουν αρκετά εμπόδια και προβλήματα στο σχήμα που έχει προταθεί από τη διοίκηση. Θυμίζουμε ότι η ΔΕΗ θέλει να προχωρήσει στην παραχώρηση πελατολογίου σε ανταγωνιστές, που θα συνοδεύονται και από ενέργεια με εγγυημένη χονδρεμπορική τιμή. Στόχος της ΔΕΗ είναι να ελέγξει την ποιότητα του πελατολογίου που θα αποχωριστεί, περιλαμβάνοντας όλες τις κατηγορίες, και ταυτόχρονα να επιτύχει μια πιο συμφέρουσα από τα ΝΟΜΕ τιμή ως προς την ηλεκτρική ενέργεια που θα εξασφαλίσουν οι μεγάλοι ανταγωνιστές της.
Τέλος να σημειωθεί ότι η έκπτωση που προτείνεται να δοθεί για πελάτες που θα προεξοφλήσουν την ενέργεια της επόμενης χρονιάς, είναι μια κίνηση η οποία ήταν αναγκαίο να γίνει μετά τη συμφωνία που έκλεισε με την Αλουμίνιον. Ουσιαστικά το συγκεκριμένο μέτρο στοχεύει κυρίως να κλείσει το μέτωπο με τις υπόλοιπες βιομηχανίες που ζητούν και εκείνες να έχουν την ίδια μεταχείριση με τη ΔΕΗ και λιγότερο σε μικρότερους καταναλωτές.
http://energypress.gr/news/almyro-kostos-tis-sygkratisis-pelaton-gia-ti-dei-pano-apo-330-ekat-eyro-hanei-i-dei-apo-tin
Βεβαίως συμπιέζοντας η ΔΕΗ τα περιθώριά κέρδους της, πέτυχε όπως φάνηκε από τα τελευταία στοιχεία για την αγορά λιανικής, να «συγκρατήσει» τις διαρροές πελατών και να σταθεροποιήσει στα επίπεδα του 88% το δικό της μερίδιο
αγοράς.
Στην πραγματικότητα βεβαίως η ΔΕΗ βρίσκεται σε ένα μεταίχμιο, αφού γνωρίζει ότι είναι δεδομένη η απώλεια τζίρου και μεριδίων τα επόμενα χρόνια και αναζητεί τρόπους ώστε η μετάβαση να γίνει με το λιγότερο οδυνηρό τρόπο. Ωστόσο όπως έδειξε και η αναβολή στην πρόσληψη συμβούλου που θα βοηθήσει την εταιρεία στη διαδικασία μεταβίβασης πελατολογίου στον ανταγωνισμό, υπάρχουν αρκετά εμπόδια και προβλήματα στο σχήμα που έχει προταθεί από τη διοίκηση. Θυμίζουμε ότι η ΔΕΗ θέλει να προχωρήσει στην παραχώρηση πελατολογίου σε ανταγωνιστές, που θα συνοδεύονται και από ενέργεια με εγγυημένη χονδρεμπορική τιμή. Στόχος της ΔΕΗ είναι να ελέγξει την ποιότητα του πελατολογίου που θα αποχωριστεί, περιλαμβάνοντας όλες τις κατηγορίες, και ταυτόχρονα να επιτύχει μια πιο συμφέρουσα από τα ΝΟΜΕ τιμή ως προς την ηλεκτρική ενέργεια που θα εξασφαλίσουν οι μεγάλοι ανταγωνιστές της.
Τέλος να σημειωθεί ότι η έκπτωση που προτείνεται να δοθεί για πελάτες που θα προεξοφλήσουν την ενέργεια της επόμενης χρονιάς, είναι μια κίνηση η οποία ήταν αναγκαίο να γίνει μετά τη συμφωνία που έκλεισε με την Αλουμίνιον. Ουσιαστικά το συγκεκριμένο μέτρο στοχεύει κυρίως να κλείσει το μέτωπο με τις υπόλοιπες βιομηχανίες που ζητούν και εκείνες να έχουν την ίδια μεταχείριση με τη ΔΕΗ και λιγότερο σε μικρότερους καταναλωτές.
http://energypress.gr/news/almyro-kostos-tis-sygkratisis-pelaton-gia-ti-dei-pano-apo-330-ekat-eyro-hanei-i-dei-apo-tin