Την ευκαιρία να μεταφέρει την εμπειρία της ΔΕΗ στα θέματα
απελευθέρωσης και λειτουργίας της ηλεκτρικής αγοράς στην Ελλάδα, είχε
χθες ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος Μανόλης Παναγιωτάκης, μιλώντας
σε ειδική εκδήλωση της ΑΗΚ της Κύπρου για τους 100 μεγαλύτερους πελάτες
της, παρουσία του Υπουργού Ενέργειας της Μεγαλονήσου Γιώργου Λακκοτρύπη.
Ο κ. Παναγιωτάκης ανέφερε μεταξύ άλλων ότι οι Έλληνες καταναλωτές είναι πιστοί στη ΔΕΗ για διάφορους λόγους και κυρίως:
α) η εξυπηρέτηση, παρά τα όποια προβλήματα, είναι ικανοποιητική
β) οι τιμές είναι ανταγωνιστικές
γ) υπάρχει ισχυρή παράδοση και ισχυρό Brand Name
δ) η σημασία της ηλεκτρικής ενέργειας, για την οποία οι καταναλωτές δεν είναι πρόθυμοι να ρισκάρουν
ε) η τραυματική εμπειρία του 2012 με τη συμπεριφορά δύο εναλλακτικών προμηθευτών, που προκάλεσε, εκτός των άλλων, σοβαρή ταλαιπωρία σε όσους πελάτες τους είχαν εμπιστευτεί.
Όπως είπε ο πρόεδρος της ΔΕΗ, η διοίκηση της επιχείρησης αντιμετωπίζει το θέμα της λειτουργίας της αγοράς ηλεκτρισμού με αποφασιστικότητα και τόλμη όπως αρμόζει στην ηγετική θέση της εταιρείας στον τομέα. Στόχος είναι το ομαλό άνοιγμα και η λειτουργία της αγοράς, στο πλαίσιο και των Ευρωπαϊκών πολιτικών, σε όφελος των καταναλωτών και της οικονομίας.
«Σε ότι αφορά στη χονδρική αγορά (παραγωγή) υποστηρίξαμε και υποστηρίζουμε την λειτουργία της αγοράς σε όλες τις επί μέρους εκφάνσεις της (διμερή συμβόλαια, προημερήσια αγορά, αγορά εξισορρόπησης, αποκλίσεις κ.λπ) με όρους αγοράς, χωρίς ρυθμιστικές παρεμβάσεις που αναπόφευκτα προκαλούν στρεβλώσεις και αυξάνουν το κόστος» ανέφερε ο κ. Παναγιωτάκης και συνέχισε:
«Σε ότι αφορά στην αγορά προμήθειας (λιανική αγορά) υποστηρίζουμε το ομαλό άνοιγμα που σημαίνει
α) συμμετοχή στη αγορά ει δυνατόν όλων των κατηγοριών των πελατών
β) αποφυγή του cherry-picking
γ) αντιμετώπιση του προϊόντος του ηλεκτρισμού σύμφωνα ακριβώς με το χαρακτήρα του δηλ. commodity και αγαθό κοινωνικής σημασίας, που σημαίνει ότι δεν προσφέρεται για γρήγορο και εύκολο κέρδος. Αυτό σημαίνει ότι οι συμμετέχοντες στην αγορά πρέπει να έχουν ανάλογη πρακτική, να επενδύουν μακροπρόθεσμα και βέβαια την ανάλογη σοβαρότητα και υπόσταση».
Ευκαιρία το άνοιγμα της αγοράς
Ιδιαίτερη αναφορά έκανε ο κ. Παναγιωτάκης στην αλλαγή νοοτροπίας στην οποία οδηγεί το άνοιγμα της αγοράς: «Για τη ΔΕΗ, τους εργαζομένους και τα στελέχη, το άνοιγμα της αγοράς συνιστά πρόκληση. Η εταιρεία και όλοι πρέπει να αποκτήσουν πελατοκεντρική αντίληψη και συμπεριφορά. Να μην περιμένουν τον πελάτη αλλά να πηγαίνουν σε αυτόν. Να γνωρίσουν πληρέστατα την πελατεία.
Αυτά, σε συνδυασμό με την προσφορά νέων προϊόντων όπως το Φυσικό Αέριο και οι ενεργειακές υπηρεσίες, αποτελούν ευκαιρίες για όλους, οπότε, όχι μόνο δεν συντρέχει λόγος ανησυχίας για την απασχόλησή τους αλλά, αντικειμενικά, συνιστούν αισιόδοξη προοπτική».
Οι πελάτες
Αναφερόμενος στα μερίδια αγοράς στη λιανική και στις τάσεις των πελατών ο κ. Παναγιωτάκης ανέφερε τα εξής:
«Οι νέοι συμμετέχοντες στη -λιανική- αγορά, έχουν μέχρι σήμερα ακολουθήσει μια συντηρητική πολιτική. Στοχεύουν στην πελατεία που αφενός είναι εύκολα διαχειρίσιμη και αφετέρου προσφέρει ασφάλεια σε ότι αφορά στην πληρωμή των λογαριασμών. Χαρακτηριστικά από τη ΔΕΗ έχουν αποσπάσει το 16% του μεριδίου της αγοράς σε όρους προϊόντος, αλλά μόνο το 4-5% σε όρους πελατών. Αυτή η τακτική φυσικά δεν οδηγεί σε ουσιαστικό άνοιγμα της αγοράς.
Οι Έλληνες καταναλωτές είναι πιστοί στη ΔΕΗ για διάφορους λόγους α) η εξυπηρέτηση, παρά τα όποια προβλήματα, είναι ικανοποιητική β) οι τιμές είναι ανταγωνιστικές γ) η ισχυρή παράδοση και το Brand Name δ) η σημασία της ηλεκτρικής ενέργειας, για την οποία οι καταναλωτές δεν είναι πρόθυμοι να ρισκάρουν και ε) η τραυματική εμπειρία του 2012 με τη συμπεριφορά δύο εναλλακτικών προμηθευτών, που προκάλεσε, εκτός των άλλων, σοβαρή ταλαιπωρία σε όσους πελάτες τους είχαν εμπιστευτεί.
Γενικά τους μεγάλους πελάτες η ΔΕΗ τους αντιμετωπίζει με δύο κριτήρια α) την οικοδόμηση μακροχρόνιων σχέσεων εμπιστοσύνης και β) την προσαρμογή των τιμολογίων στο μέγεθος της κατανάλωσης και στο καταναλωτικό τους προφίλ και βέβαια με πλήρη συναίσθηση της σημασίας και του ρόλου τους στην εθνική οικονομία».
https://energypress.gr/news/m-panagiotakis-oi-pente-logoi-poy-kanoyn-toys-katanalotes-na-einai-pistoi-sti-dei
Ο κ. Παναγιωτάκης ανέφερε μεταξύ άλλων ότι οι Έλληνες καταναλωτές είναι πιστοί στη ΔΕΗ για διάφορους λόγους και κυρίως:
α) η εξυπηρέτηση, παρά τα όποια προβλήματα, είναι ικανοποιητική
β) οι τιμές είναι ανταγωνιστικές
γ) υπάρχει ισχυρή παράδοση και ισχυρό Brand Name
δ) η σημασία της ηλεκτρικής ενέργειας, για την οποία οι καταναλωτές δεν είναι πρόθυμοι να ρισκάρουν
ε) η τραυματική εμπειρία του 2012 με τη συμπεριφορά δύο εναλλακτικών προμηθευτών, που προκάλεσε, εκτός των άλλων, σοβαρή ταλαιπωρία σε όσους πελάτες τους είχαν εμπιστευτεί.
Όπως είπε ο πρόεδρος της ΔΕΗ, η διοίκηση της επιχείρησης αντιμετωπίζει το θέμα της λειτουργίας της αγοράς ηλεκτρισμού με αποφασιστικότητα και τόλμη όπως αρμόζει στην ηγετική θέση της εταιρείας στον τομέα. Στόχος είναι το ομαλό άνοιγμα και η λειτουργία της αγοράς, στο πλαίσιο και των Ευρωπαϊκών πολιτικών, σε όφελος των καταναλωτών και της οικονομίας.
«Σε ότι αφορά στη χονδρική αγορά (παραγωγή) υποστηρίξαμε και υποστηρίζουμε την λειτουργία της αγοράς σε όλες τις επί μέρους εκφάνσεις της (διμερή συμβόλαια, προημερήσια αγορά, αγορά εξισορρόπησης, αποκλίσεις κ.λπ) με όρους αγοράς, χωρίς ρυθμιστικές παρεμβάσεις που αναπόφευκτα προκαλούν στρεβλώσεις και αυξάνουν το κόστος» ανέφερε ο κ. Παναγιωτάκης και συνέχισε:
«Σε ότι αφορά στην αγορά προμήθειας (λιανική αγορά) υποστηρίζουμε το ομαλό άνοιγμα που σημαίνει
α) συμμετοχή στη αγορά ει δυνατόν όλων των κατηγοριών των πελατών
β) αποφυγή του cherry-picking
γ) αντιμετώπιση του προϊόντος του ηλεκτρισμού σύμφωνα ακριβώς με το χαρακτήρα του δηλ. commodity και αγαθό κοινωνικής σημασίας, που σημαίνει ότι δεν προσφέρεται για γρήγορο και εύκολο κέρδος. Αυτό σημαίνει ότι οι συμμετέχοντες στην αγορά πρέπει να έχουν ανάλογη πρακτική, να επενδύουν μακροπρόθεσμα και βέβαια την ανάλογη σοβαρότητα και υπόσταση».
Ευκαιρία το άνοιγμα της αγοράς
Ιδιαίτερη αναφορά έκανε ο κ. Παναγιωτάκης στην αλλαγή νοοτροπίας στην οποία οδηγεί το άνοιγμα της αγοράς: «Για τη ΔΕΗ, τους εργαζομένους και τα στελέχη, το άνοιγμα της αγοράς συνιστά πρόκληση. Η εταιρεία και όλοι πρέπει να αποκτήσουν πελατοκεντρική αντίληψη και συμπεριφορά. Να μην περιμένουν τον πελάτη αλλά να πηγαίνουν σε αυτόν. Να γνωρίσουν πληρέστατα την πελατεία.
Αυτά, σε συνδυασμό με την προσφορά νέων προϊόντων όπως το Φυσικό Αέριο και οι ενεργειακές υπηρεσίες, αποτελούν ευκαιρίες για όλους, οπότε, όχι μόνο δεν συντρέχει λόγος ανησυχίας για την απασχόλησή τους αλλά, αντικειμενικά, συνιστούν αισιόδοξη προοπτική».
Οι πελάτες
Αναφερόμενος στα μερίδια αγοράς στη λιανική και στις τάσεις των πελατών ο κ. Παναγιωτάκης ανέφερε τα εξής:
«Οι νέοι συμμετέχοντες στη -λιανική- αγορά, έχουν μέχρι σήμερα ακολουθήσει μια συντηρητική πολιτική. Στοχεύουν στην πελατεία που αφενός είναι εύκολα διαχειρίσιμη και αφετέρου προσφέρει ασφάλεια σε ότι αφορά στην πληρωμή των λογαριασμών. Χαρακτηριστικά από τη ΔΕΗ έχουν αποσπάσει το 16% του μεριδίου της αγοράς σε όρους προϊόντος, αλλά μόνο το 4-5% σε όρους πελατών. Αυτή η τακτική φυσικά δεν οδηγεί σε ουσιαστικό άνοιγμα της αγοράς.
Οι Έλληνες καταναλωτές είναι πιστοί στη ΔΕΗ για διάφορους λόγους α) η εξυπηρέτηση, παρά τα όποια προβλήματα, είναι ικανοποιητική β) οι τιμές είναι ανταγωνιστικές γ) η ισχυρή παράδοση και το Brand Name δ) η σημασία της ηλεκτρικής ενέργειας, για την οποία οι καταναλωτές δεν είναι πρόθυμοι να ρισκάρουν και ε) η τραυματική εμπειρία του 2012 με τη συμπεριφορά δύο εναλλακτικών προμηθευτών, που προκάλεσε, εκτός των άλλων, σοβαρή ταλαιπωρία σε όσους πελάτες τους είχαν εμπιστευτεί.
Γενικά τους μεγάλους πελάτες η ΔΕΗ τους αντιμετωπίζει με δύο κριτήρια α) την οικοδόμηση μακροχρόνιων σχέσεων εμπιστοσύνης και β) την προσαρμογή των τιμολογίων στο μέγεθος της κατανάλωσης και στο καταναλωτικό τους προφίλ και βέβαια με πλήρη συναίσθηση της σημασίας και του ρόλου τους στην εθνική οικονομία».
https://energypress.gr/news/m-panagiotakis-oi-pente-logoi-poy-kanoyn-toys-katanalotes-na-einai-pistoi-sti-dei