Την επέκταση της σύμβασης με την Qualco για την
είσπραξη των ληξιπρόθεσμων οφειλών που έχουν καταναλωτές προς της ΔΕΗ,
πρόκειται σύμφωνα με πληροφορίες να συζητήσει το διοικητικό της
συμβούλιο.
Στην ατζέντα του, και αφού προηγήθηκε μια δοκιμαστική στην ουσία περίοδο για την αποτελεσματικότητα των μεθόδων της εταιρείας, πρόκειται να βρεθεί το θέμα της επέκτασης της σύμβασης με την Qualco, που θα αφορά ένα ακόμη μεγαλύτερο συμβατικό αντικείμενο.
Αρχικά, η συμφωνία των δύο πλευρών, προέβλεπε ότι η συνταγή της κοινοπραξίας για τη διαχείριση των ληξιπρόθεσμων οφειλών της ΔΕΗ, συνολικού ύψους κοντά στα 2,4 δισ ευρώ, θα δοκιμαζόταν σε περίπου 100.000-120.000
οφειλέτες.
Αν και εφόσον αυτό περπατούσε και απέδιδε τους πρώτους καρπούς, τότε το
μοντέλο της Qualco θα επεκτείνονταν και σε μεγαλύτερη μερίδα των
οφειλετών, που υπολογίζονται σε περίπου 2 εκατομμύρια, μαζί με όσους
έχουν υπαχθεί σε ρυθμίσεις.Στην ατζέντα του, και αφού προηγήθηκε μια δοκιμαστική στην ουσία περίοδο για την αποτελεσματικότητα των μεθόδων της εταιρείας, πρόκειται να βρεθεί το θέμα της επέκτασης της σύμβασης με την Qualco, που θα αφορά ένα ακόμη μεγαλύτερο συμβατικό αντικείμενο.
Αρχικά, η συμφωνία των δύο πλευρών, προέβλεπε ότι η συνταγή της κοινοπραξίας για τη διαχείριση των ληξιπρόθεσμων οφειλών της ΔΕΗ, συνολικού ύψους κοντά στα 2,4 δισ ευρώ, θα δοκιμαζόταν σε περίπου 100.000-120.000
Κρίνοντας από την εικόνα συγκρατημένης ικανοποιήσης για την πορεία των ληξιπρόθεσμων, που είχε μεταφέρει τελευταίως η διοίκηση της ΔΕΗ, φαίνεται ότι έφτασε η ώρα να συζητηθεί η επέκταση της σύμβασης με τη Qualco. Αλλωστε, όπως έχει δηλώσει και ο επικεφαλής της ΔΕΗ, Μ.Παναγιωτάκης, η πορεία της εισπραξιμότητας είναι το μεγάλο φετινό στοιχήμα για την επιχείρηση, όχι μόνο για τη συνολική της βιωσιμότητα, αλλά και για έναν επιπλέον λόγο. Διότι θα επιτρέψει και τη διατήρηση ή μη της έκπτωσης από την επιχείρηση προς τους συνεπείς πελάτες.
Σε πρώτη φάση η Qualco ξεκίνησε το έργο της αποστέλλοντας εξώδικα σε καταναλωτές με ανεξόφλητες οφειλές άνω των 1.000 ευρώ. Κινήσεις δηλαδή στοχευμένες που απευθύνονταν σε πελάτες, όπως επαγγελματίες της περιφέρειας και των νησιωτικών περιοχών, αλλά και σε αγρότες, με χρέη άνω των 1.000 ευρώ που είτε δεν τα είχαν ρυθμίσει, είτε είχαν μπει σε διακανονισμό, αλλά στη πορεία δεν κατάφεραν ή δεν θέλησαν να τον τηρήσουν.
Στα εξώδικα, οι οφειλέτες καλούνταν να διακανονίσουν τα χρέη τους εντός 15 ημερών, ενώ σε πολλές περιπτώσεις ειδοποιούνταν και τηλεφωνικά. Σε όσους δεν ανταποκρίνονταν εντός ευλόγου διαστήματος, ακολουθούσε η εφαρμογή της δεύτερης φάσης, δηλαδή η διακοπή της ηλεκτροδότησης και στη συνέχεια διεκδίκηση των οφειλών από τη ΔΕΗ με δικαστικά μέσα.
Σύμφωνα με στοιχεία που είχαν διαρρεύσει προ μηνών από τη ΔΕΗ, η Qualco είχε θέσει ως στόχο την είσπραξη για φέτος 50 εκατ. ευρώ, ποσό όμως που σύμφωνα με εκτιμήσεις της επιχείρησης αναμένεται να υπερκαλυφθεί και να φτάσει στα 150 εκατ. ευρώ.
Εχει τη σημασία του πάντως ότι στο καλάθι όσων κυνηγά η Qualco, συμπεριλαμβάνονται και οφειλέτες, που έχουν μεταβάλει τα στοιχεία επικοινωνίας τους, χωρίς να έχουν ενημερώσει προηγουμένως τη ΔΕΗ. Στο στόχαστρο βρίσκονται επίσης και οφειλέτες, που παρ’ ότι ηλεκτροδοτούνται από την παροχή του ακινήτου που χρησιμοποιούν, εντούτοις δεν έχουν συνάψει σύμβαση προμήθειας ηλεκτρικού ρεύματος με τη ΔEΗ. Το ίδιο όμως ισχύει και για τους λεγόμενους “τελικούς πελάτες”.
Είναι μια γεννιά κακοπληρωτών, που αφορα όσους φεύγουν από τη ΔΕΗ, και αλλάζουν τον ΑΦΜ τους, προκειμένου να μην μπορεί να τους βρει η επιχείρηση και να τους κυνηγήσει. Αν τα πρώτα χρόνια της κρίσης, ήταν διαδεδομένο το φαινόμενο αρκετοί πελάτες να κάνουν διακοπή ηλεκτροδότησης για κλειστά σπίτια και καταστήματα, αυτό που παρουσιάζει έξραση είναι όσοι επιχειρούν να "ξεγλιστρήσουν" μέσω αλλαγής του ΑΦΜ τους.
Αυτοί οι "τελικοί πελάτες", δηλαδή όλοι οι παραπάνω, μαζί με όσους έχουν μετακινηθεί σε άλλο πάροχο ή έχουν διακόψει την ηλεκτροδότηση του ακινήτου τους για διάφορους λόγους (π.χ. εξοχικές κατοικίες, παύση επαγγελματικών δραστηριοτήτων κλπ.), αντιπροσωπεύουν το 30% των ληξιπρόθεσμων οφειλών προς τη ΔΕΗ. Σύμφωνα με παλαιότερα στοιχεία, οι "τελικοί πελάτες" είχαν φτάσει να χρωστούν στη ΔΕΗ γύρω στα 700 εκατ. ευρώ, στα οποία συμπεριλαμβάνονται και οφειλές από "νεκρές" εδώ και δεκαετίες εταιρείες, όπως για παράδειγμα η Πειραική Πατραική, που έχει βάλει λουκέτο από το 1996, κ.ό.κ.
Αυτός είναι και ο λόγος που ένα μέρος από τις συγκεκριμένες οφειλές, ιδίως όσες αφορούν σε παύση δραστηριοτήτων, δεν είναι αντικειμενικά εφικτό να ανακτηθούν. “Το ποσοστό αυτό διερευνάται με τη συνδρομή του συμβούλου και θα ληφθούν ειδικά μέτρα για την είσπραξη ή και διαγραφή του με τις νόμιμες διαδικασίες και προβλέψεις”, ανέφερε ο Μ.Παναγιωτάκης σε παλαιότερη επιστολή του προς τον υπ. ΠΕΝ Γ.Σταθάκη.