Προετοιμασμένοι για όλα τα σενάρια ως προς την είσπραξη των οφειλών πελατών τους, εμφανίζονται οι προμηθευτές ηλεκτρικοί ενέργειας.
Η πρωτόγνωρη περίοδος που βιώνει η ελληνική κοινωνία και οι επιχειρήσεις με την έκρηξη του ενεργειακού κόστους έχει ενεργοποιήσει τα πλάνα διαχείρισης κρίσεων των εταιριών παροχής ενέργειας και ιδίως στο ενδεχόμενο που οι καταναλωτές φτάσουν στο σημείο να αδυνατούν να ανταπεξέλθουν εγκαίρως στις εξόφληση των λογαριασμών τους.
Στο πλαίσιο αυτό έχουν ετοιμάσει πλάνα ρυθμίσεων των οφειλών σε δόσεις. Διακανονισμοί, οι οποίοι θα γίνονται με βάση το εξατομικευμένο οικονομικό προφίλ του κάθε πελάτη τους.
Όπως προκύπτει από έρευνα του energypress, δεν είναι λίγες οι εταιρίες εκείνες που στο πλαίσιο της εκστρατείας ενημέρωσης των πελατών τους για την ενεργειακή κρίση τους ενημερώνουν για τη δυνατότητα διακανονισμού των λογαριασμών ρεύματος ή φυσικού αερίου με μηνιαίες δόσεις. Κάποιοι πάροχοι γνωστοποιούν και την εναλλακτική πληρωμής των ποσών με πιστωτικές κάρτες, οι οποίες παρέχουν και τις άτοκες δόσεις.
Σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς ηλεκτρισμού, προσώρας τα φαινόμενα καθυστερήσεων πληρωμής των λογαριασμών δεν έχουν έξαρση. Κι επίσης όλα δείχνουν πως οι πελάτες των παρόχων επιδιώκουν να είναι συνεπείς παρά τις μεγάλες αυξήσεις στις τιμές της κιλοβατώρας.
Οι εταιρίες ενέργειας δέχονται ήδη μεγάλες πιέσεις στη ρευστότητα τους μετά και τις τελευταίες αυξήσεις στις τιμές χονδρεμπορικής. Η δέσμευση της ηγεσίας του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας να καταβάλλει μέχρι το τέλος του έτους τα ποσά της επιχορήγησης παρέχει στους προμηθευτές ρεύματος μία σημαντική ανάσα στην οικονομική στενότητα που αντιμετωπίζουν.