Στις πρωτοβουλίες της ΔΕΗ για να εκπαιδεύσει τους καταναλωτές να εξοικονομούν ενέργεια και χρήματα, στις αλλαγές που έχουν συντελεστεί στην εταιρεία, αλλά και στα νέα ψηφιακά κανάλια επικοινωνίας με τον πελάτη αναφέρθηκε ο αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος της ΔΕΗ, Γιώργος Καρακούσης, μιλώντας στο δεύτερο Forum του Οικονομικού Ταχυδρόμου.
Ο κ. Καρακούσης υπογράμμισε ότι ο ψηφιακός μετασχηματισμός του retail ένας από τους μεγάλους στόχους της επιχειρήσεις, και πρόκειται για ένα πρόγραμμα που έχει σχεδιαστεί και τρέχει εδώ και περίπου 2,5 χρόνια.
Αυτοματοποιημένες υπηρεσίες
Υπογράμμισε ότι έχει συντελεστεί σημαντική αλλαγή στο ψηφιακό κανάλι επαφής με τον πελάτη, μέσω διαφόρων υπηρεσιών, όπως είναι το call center, το call back αλλά και αυτοματοποιημένες υπηρεσίες εκτός ωραρίου λειτουργίας, όπως η ενημέρωση για το υπόλοιπο του λογαριασμού ή σε ποια φάση είναι η αίτηση που έχει κατατεθεί.
Στα καταστήματα
Ο κ. Καρακούσης μίλησε επίσης και για τα νέα πιλοτικά καταστήματα, τα οποία παρέχουν ψηφιακές υπηρεσίες στο κομμάτι της υποδοχής, self-service kiosk (όπου ο πελάτης μπορεί να κάνει τη δουλειά του μόνος του), αλλά και ΑΤΜ πληρωμών που λειτουργεί 24 ώρες.
Μεγάλη ανταπόκριση
Ο αναπληρωτής CEO επεσήμανε ότι υπάρχει μεγάλη ανταπόκριση του κόσμου, συμπληρώνοντας ότι μέσω της αυτοματοποιημένης φόρμας υποβάλλονται 20.000-25.000 αιτήματα κάθε μήνα.
Αναφερόμενος στα ψηφιακά ραντεβού, υπογράμμισε ότι το 15%-20% των συναλλαγών γίνονται πλέον με ψηφιακά ραντεβού, κι έτσι αποφεύγονται οι ουρές και ώρες αναμονής.
Η εξέλιξη του e-bill
Σε ό,τι αφορά την εφαρμογή του e-bill που ήδη λειτουργεί, ο κ. Καρακούσης είπε ότι τους επόμενους μήνες θα εξελιχθεί σημαντικά:
«Θα γίνει ένα δοχείο ενός My account. Θα βάλουμε μέσα ενδιαφέροντα πράγματα» τόνισε, υπογραμμίζοντας ότι μέσα στην εφαρμογή θα «ζήσει» ο energy coach, αλλά και εργαλεία ανταμοιβής με τη μορφή αξίας.
Το ενεργειακό κόστος
«Η σχέση που έχει ο κόσμος με την ενέργεια πρέπει να γίνει πιο συνειδητή» τόνισε, φέρνοντας ως παράδειγμα τον δείκτη του αυτοκινήτου που δείχνει την κατανάλωση καυσίμου ανάλογα με τον τρόπου που οδηγούμε: «Αυτό θα πρέπει σιγά-σιγά να γίνει και για την ενέργεια στο σπίτι. Θέλουμε να εκπαιδεύσουμε τον κόσμο. Αυτός είναι ρόλος μας» είπε, προσθέτοντας ότι ο Energy coach είναι ένα τέτοιο εργαλείο.
Η πλατφόρμα My energy
Μιλώντας για την πλατφόρμα My Energy είπε ότι η υπηρεσία αυτή κάνει μια ανάλυση στο τι κάνει ένας καταναλωτής και του παρέχει εξατομικευμένες προτάσεις για την εξοικονόμηση ενέργειας. Μάλιστα, δίνει τη δυνατότητα για συγκρίσεις με τον μέσο όρο αλλά και το top ten της εξοικονόμησης, δημιουργώντας έναν άτυπο ανταγωνισμό ως κίνητρο.
«Θέλουμε να δώσουμε τις προτάσεις, αλλά και πότε θα κάνει απόσβεση», υπογράμμισε.
Υπηρεσία αντλιών θερμότητας
Αναφερόμενος στις αντλίες θερμότητας επεσήμανε ότι είναι πολύ αποδοτικές με την εξοικονόμηση ενέργειας και χρημάτων να φτάνει στο 65%-80%
Τόνισε επίσης, ότι η ΔΕΗ έχει κάνει ένα μεγάλο βήμα στην ενημέρωση των καταναλωτών αναφορικά με τις αντλίες θερμότητας, υπογραμμίζοντας ότι μπορεί με βάσει τα χαρακτηριστικά του σπιτιού να προτείνει ποια αντλία θερμότητας είναι η κατάλληλη και πόσο διάστημα θα χρειαστεί για να γίνει η απόσβεση της επένδυσης.
Ερωτηθείς αν η ΔΕΗ μελετά το ενδεχόμενο ενός χρηματοδοτικού εργαλείου, τόνισε ότι ήδη υπάρχει μια προσφορά 500 ευρώ στον πελάτη, ενώ αναμένουν να δουν τα νέα πακέτα επιδοτήσεων που θα δοθούν από το κράτος και «ανάλογα θα πράξουμε».
Για τις επιχειρήσεις
Για τις επιχειρήσεις, ο κ. Καρακούσης είπε ότι τις «χειριζόμαστε με διαφορετικό τρόπο, με μεγαλύτερη επιτυχία», προσθέτοντας ότι το My Energy Coach πιάνει τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις: «Ερχόμαστε στον χώρο της επιχείρησης και κάνουμε μελέτη ώστε να δώσουμε λύσεις» είπε.
RePowerEU
Ερωτηθείς για το πόσο έτοιμη είναι η ΔΕΗ για το σχέδιο «REPowerEU» που παρουσίασε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή είπε: «Η ΔΕΗ προσπαθεί και είναι έτοιμη για να είναι ανταγωνιστική σε όλος τους τομείς. Τα φωτοβολταϊκά στη στέγη είναι πολύ ψηλά στην ατζέντα μας» πρόσθεσε.
Και επεσήμανε ότι το θέμα μελετάται εδώ και καιρό και μέσα στη χρονιά θα γίνουν τα πρώτα βήματα.