Πρόγραμμα MED Διαγνωστικό /ΠΑΡΟΧΕΣ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΠΕΡΙΘΑΛΨΗΣ DENTAL CARE / EYE CARE / ΦΥΣΙΚΟΘΕΡΑΠΕΙΕΣ

Πρόγραμμα MED Διαγνωστικό /ΠΑΡΟΧΕΣ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΠΕΡΙΘΑΛΨΗΣ DENTAL CARE /  EYE CARE / ΦΥΣΙΚΟΘΕΡΑΠΕΙΕΣ
✅Απορρόφηση 300 € ανά έτος και 10% στα έξοδα νοσηλείας για όλα τα μέλη στο Ομαδικό Υγείας 🩺 ΔΕΗ-ΔΕΔΔΗΕ-ΑΔΜΗΕ 📌με Συμβεβλημένο Δίκτυο 🆙Οδοντιάτρων 🆙Οπτικών 🆙Ψυχολόγων 🆙Φυσικοθεραπευτών.

Παρασκευή 16 Φεβρουαρίου 2024

Επιβεβαιώθηκαν οι προβλέψεις – Τα κίτρινα τιμολόγια ήταν φθηνότερα από τα πράσινα τον Ιανουάριο


Επιβεβαιώθηκαν οι προβλέψεις – Τα κίτρινα τιμολόγια ήταν φθηνότερα από τα πράσινα τον Ιανουάριο – Στροφή των καταναλωτών

Τις εκτιμήσεις των περισσότερων προμηθευτών, ότι η «αρχιτεκτονική» των κίτρινων τιμολογίων επιτρέπει οι τελικές τους τιμές να διαμορφωθούν χαμηλότερα από τα πράσινα προϊόντα, επιβεβαιώνει ο απολογισμός του Ιανουαρίου – πρώτου μήνα στον οποίο πλέον έχει πλέον «κλειδώσει» οι τιμές και όλων των ex-post κυμαινόμενων συμβάσεων. 

Έτσι, όσον αφορά τον πρώτο μήνα των «έγχρωμων» τιμολογίων, μόνο στην περίπτωση ενός προμηθευτή το πράσινο προϊόν του ήταν φθηνότερο από το κίτρινο τιμολόγιό του. Σε όλες τις υπόλοιπες περιπτώσεις, οι εταιρείες πρόσφεραν πιο ανταγωνιστικές τιμές με τις κίτρινες συμβάσεις τους, συγκριτικά με το ειδικό προϊόν τους. 

Στον κανόνα αυτό δεν αποτέλεσαν εξαίρεση τα ex-ante κίτρινα τιμολόγια που διαθέτουν η ΔΕΗ και η Protergia. Έτσι, στην περίπτωση της ΔΕΗ, τον Ιανουάριο το (κίτρινο) myHome4All διαμορφώθηκε στα 12,34 λεπτά ανά kWh (συνυπολογίζοντας την έκπτωση 2% με πάγια εντολή εξόφλησης), από 13,64 λεπτά ανά kWh το (πράσινο) Γ1. 

Στο ίδιο μήκος κύματος, το (πράσινο) Value Fair της Protergia είχε τιμή 13,28 λεπτά ανά kWh, από τα 14,3 λεπτά ανά kWh του ειδικού προϊόντος της εταιρείας. Αξίζει να σημειωθεί ότι και τον Φεβρουάριο τα συγκεκριμένα δύο κίτρινα προϊόντα ήταν επίσης φθηνότερα από τα ειδικά προϊόντα των εταιρειών. 

Όσον αφορά τον Ιανουάριο και τα ex-post κυμαινόμενα τιμολόγια, το κίτρινο προϊόν Smart της Elpedison (13,51 λεπτά ανά kWh) ήταν 21% φθηνότερο από το πράσινο προϊόν της. Στο ίδιο μήκος κύματος, το κίτρινο MAXI HOME της «Φυσικό Αέριο» (στα 13,6 λεπτά ανά kWh) είχε 5% φθηνότερη τιμή από το ειδικό τιμολόγιό της (14,27 λεπτά ανά kWh). «Υπεροχή» του κίτρινου καταγράφηκε και στην ΕΛΙΝΟΙΛ, με το Power On! Home Easy στα 13,27 λεπτά ανά kWh, έναντι των 14,04 λεπτά ανά kWh του πράσινου προϊόντος της εταιρείας. 

Στα υπόλοιπα ex-post κυμαινόμενα οι εταιρείες δεν έχουν αναρτήσει τις τιμές Ιανουαρίου, ενώ αυτές δεν παρατίθενται ακόμη στον Συγκριτικό Πίνακα της ΡΑΑΕΥ – καθώς εξαρτώνται από τη Μεσοσταθμική Αγορά ή τους Λογαριασμούς Προσαυξήσεων του Ιανουαρίου, που ανακοινώθηκαν πριν από λίγα 24ωρα από τον ΑΔΜΗΕ. 

Από την επεξεργασία που έκανε πάντως το energypress, προκύπτει πως, με εξαίρεση έναν προμηθευτή, τα κίτρινα προϊόντα όλων των παρόχων κινούνται σε χαμηλότερα επίπεδα των πράσινων τιμολογίων τους. Με βάση ένα αντιπροσωπευτικό δείγμα των κυμαινόμενων (ex-post και ex-ante), προκύπτει μέση τιμή στα 13,74 λεπτά ανά kWh για τον Ιανουάριο, μικρότερη κατά 7% από τα 14,72 λεπτά ανά kWh που ήταν η μέση χρέωση των πράσινων συμβολαίων. 

Όσον αφορά τουλάχιστον τα ex-post κυμαινόμενα, η παραπάνω εικόνα επιβεβαιώνει τις εκτιμήσεις προμηθευτών για το ότι η διαμόρφωση της τελικής τιμής ενός μήνας, στη βάση του κόστους προμήθειας τον ίδιο μήνα, επιτρέπει τη διαμόρφωσή της σε φθηνότερα επίπεδα. Όπως είναι φυσικό, αρκετές εταιρείες ήδη χρησιμοποιούν τις ανταγωνιστικότερες τιμές, για να προωθήσουν τα κίτρινα προϊόντα τους. 

Η προώθησή αυτή φαίνεται πως πιάνει τόπο. Σύμφωνα με πληροφορίες του energypress, στα νέα συμβόλαια που υπογράφουν οι εταιρείες, το μεγαλύτερο ποσοστό αφορά κάποιο από τα κίτρινα προϊόντα τους. Μάλιστα, στην περίπτωση μίας εταιρείας, μόλις το 15% των νέων πελατών της εντάσσονται στο πράσινο τιμολόγιό της και το υπόλοιπο 85% σε κάποιο από τα υπόλοιπα κυμαινόμενα προϊόντα της. 

Την ίδια στιγμή, η δομή που έχουν τα ex-post τιμολόγια -και πιο συγκεκριμένα η δυνατότητα των εταιρειών να γνωρίζουν εκ των προτέρων κάθε μήνα το περιθώριο κέρδους τους- δίνει αρκετούς «βαθμούς ελευθερίας» στις προωθητικές στρατηγικές των εταιρειών. Έτσι, ήδη πάροχοι συνδυάζουν την υπογραφή συμβολαίου με την προσφορά δωροεπιταγών, γενναίων εκπτώσεων στους πρώτους λογαριασμούς, ή δωρεάν εγγραφής σε προγράμματα υγείας.

energypress.gr

Αρχειοθήκη ιστολογίου