Την περίοδο 1950 – 1960 όταν η ΔΕΗ εξηλέκτριζε τη χώρα από άκρη σε άκρη είχε ανοίξει και τα πρώτα της καταστήματα στο λιανικό εμπόριο.

Οι φωτογραφίες της εποχής απεικονίζουν την απόπειρα της μεγαλύτερης επιχείρησης της χώρας να μάθει στα νοικοκυριά το ηλεκτρικό ρεύμα, τη χρήση των ηλεκτρικών συσκευών για μαγείρεμα και για τη διατήρηση των τροφίμων στα ψυγεία.

Υπάλληλοι της εταιρείας μέσα από καταστήματα λιανικής που είχε ανοίξει εκπαίδευαν τους καταναλωτές στη λειτουργία της ηλεκτρικής κουζίνας και του ψυγείου. 

Πριν μισό αιώνα στη χώρα συντελείτο μία πραγματική επανάσταση με τη ΔΕΗ να φτάνει το ηλεκτρικό ρεύμα σε πόλεις και χωριά να βάζει τα θεμέλια για την ανάπτυξη της χώρας ταυτόχρονα με την εκβιομηχάνιση της και την ηλεκτροδότηση των μεγάλων, μεσαίων και μικρών βιομηχανιών της χώρας.

Λιανική

Η ΔΕΗ τα τελευταία τέσσερα χρόνια έχει ξεκινήσει το μετασχηματισμό της σε έναν σύγχρονο ενεργειακό όμιλο, πρωταγωνιστή στην πράσινη μετάβαση.

Επιπλέον, στα πρότυπα και άλλων ευρωπαϊκών utilities εισέρχεται δυναμικά στη λιανική επιδιώκοντας την παροχή ενεργειακών υπηρεσιών.

Στην κάθοδο της προς τους οικιακούς καταναλωτές και μικρούς επιχειρηματίες ξεκίνησε και χτίζει νέα καταστήματα, ενώ αναπτύσσει και το franchise με το brand της εταιρείας.

Χρειάζεται, όμως κι άλλους δρόμους. Οι πληροφορίες λοιπόν αναφέρουν πως η δημόσια εταιρεία ενδιαφέρεται για την εξαγορά της αλυσίδας Κωτσόβουλου μετά την απόφαση του ομίλου Currys να πουλήσει τα καταστήματα στην ελληνική αγορά.

Η ΔΕΗ για Κωτσόβολο

Η ΔΕΗ, στην οποία απευθύνθηκε ο ΟΤ για να διασταυρώσει τις πληροφορίες απαντά «ουδέν σχόλιο» και κλείνει εκεί το θέμα.

Πληροφορίες, όμως, θέλουν τη δημόσια εταιρεία να ετοιμάζει φάκελο για την υποβολή προσφοράς στον μητρικό όμιλο της αλυσίδας λιανικού εμπορίου.

Πηγές του ΟΤ σημειώνουν, πως η ΔΕΗ επιδιώκει την απόκτηση του Κωτσόβολου καθώς το δίκτυο των καταστημάτων του είναι απλωμένο και σωστά τοποθετημένο στην ελληνική αγορά. 

Πρόκειται για κερδοφόρο asset και η απόκτηση του θα φέρει τη δημόσια εταιρεία πιο κοντά στους στόχους της.

Η ιστορία, λένε κάνει κύκλους. Κι έτσι όπως πριν από μισό αιώνα υπήρχε η ανάγκη για την τότε ΔΕΗ του retail και τώρα αυτή ανάγκη δημιουργείται ξανά. Αλλά με τους σημερινούς όρους και τις τρέχουσες τάσεις της τεχνολογίας και της πράσινης μετάβασης. 

Η ΔΕΗ ήδη μέσα από το δίκτυο των καταστημάτων της που διαθέτει και έχει εκσυγχρονίσει διαθέτει προς τους πελάτες σύγχρονες ενεργειακές υπηρεσίες, όπως συστήματα smart living, ή και υπηρεσιών εγκατάστασης φωτοβολταϊκών συστημάτων στις στέγες.

Επίσης σε συνδυασμό με τα προγράμματα ηλεκτρικής ενέργειας που παρέχει προς τους πελάτες της δίνει τη δυνατότητα και τεχνικής υποστήριξης σε κάθε σπίτι αφού συνεργάζεται με δίκτυο ηλεκτρολόγων, υδραυλικών και άλλων τεχνικών επαγγελμάτων.

Άρα, λένε πληροφορίες ανθρώπων που παρακολουθούν στενά τις επενδυτικές κινήσεις της ΔΕΗ, το ενδεχόμενο εξαγοράς της αλυσίδας Κωτσόβολου θα δώσει διαστάσεις στην αγορά αντίστοιχες με εκείνες του ΟΤΕ όταν απέκτησε τα καταστήματα ΓΕΡΜΑΝΟΣ.

Το επενδυτικό πλάνο

Οι πληροφορίες αναφέρουν επίσης πως η ΔΕΗ έχει μετρήσει στα οικονομικά της μεγέθη την επίδραση από μία πιθανή τέτοια εξαγορά.

Έχει μπροστά της, ως γνωστόν, ένα μεγάλο επενδυτικό πλάνο 10 δις. ευρώ και το περιθώριο για μίθα τέτοια επιχειρηματική κίνηση είναι ανεκτό. 

Επιπροσθέτως, έχει υπολογίσει και τα οφέλη που μπορεί να έχει στα EBITDA της, σύμφωνα πάντα με τους αναλυτές στους οποίους απευθύθνηκε ο ΟΤ.

Μένει, λοιπόν, να φανεί αν τελικά η ΔΕΗ μπει στην κούρσα της διεκδίκησης της ιστορικής αλυσίδας στην ελληνική αγορά. 

 

 www.ot.gr