Πέμπτη 25 Ιουνίου 2026

Νατσιός προς Παπασταύρου: «Γιατί θάβετε την Πτολεμαΐδα 5 και παίζετε στα ζάρια την ενεργειακή ασφάλεια της χώρας;»

 

Παράταση για τις εφεδρικές μονάδες των 130 MW στην Κρήτη

 


ΚΩΣΤΑΣ ΧΑΛΚΙΑΔΑΚΗΣ - www.energymag.gr

Η απόφαση αφορά τις μονάδες που λειτουργούν από τον Αύγουστο του 2024 στον ΑΗΣ Λινοπεραμάτων και είχαν εγκατασταθεί ως πρόσθετη εφεδρεία για την κάλυψη έκτακτων αναγκών του ηλεκτρικού συστήματος του νησιού.

Την παράταση της άδειας παραγωγής της ΔΕΗ για τις τρεις μισθωμένες αεριοστροβιλικές μονάδες συνολικής ισχύος 130 MW στα Λινοπεράματα Ηρακλείου ενέκρινε η ΡΑΑΕΥ, κρίνοντας ότι παραμένουν αναγκαίες για τη διασφάλιση της επάρκειας ηλεκτροδότησης της Κρήτης κατά τη θερινή περίοδο του 2026.

Η απόφαση αφορά τις μονάδες που λειτουργούν από τον Αύγουστο του 2024 στον ΑΗΣ Λινοπεραμάτων και είχαν εγκατασταθεί ως πρόσθετη εφεδρεία για την κάλυψη έκτακτων αναγκών του ηλεκτρικού συστήματος του νησιού. Η συνολική ισχύς τους ανέρχεται σε 130 MW και χρησιμοποιούν ως καύσιμο ελαφρύ πετρέλαιο ντίζελ.

Τα fake news για τον λιγνίτη και η πραγματικότητα

 


του Στάθη Βασιλόπουλου - από το capital.gr

Η ελεγχόμενη ανατίναξη τριών παλιών εκσκαφέων από τη ΔΕΗ, στο κλειστό λιγνιτωρυχείο Μαυροπηγής, στην περιοχή της Πτολεμαΐδας, έγινε η αφορμή για να στηθεί -στα social media κυρίως- ένα ακόμη γνώριμο σκηνικό παραπληροφόρησης. Από λογαριασμούς προσώπων που έχουν κάνει… χόμπι τους τη συνωμοσιολογία, μέχρι τοπικούς "πολιτικάντηδες" που επιχειρούν να κεφαλαιοποιήσουν τη "νοσταλγία του λιγνίτη" και ακραίες φωνές που βλέπουν παντού "σχέδια διάλυσης", μια τεχνική διαδικασία απομάκρυνσης παροπλισμένου εξοπλισμού φορτίστηκε με σενάρια που δεν στηρίζονται στα πραγματικά δεδομένα. 

Κάποιοι υποστήριξαν ότι οι εκσκαφείς καταστράφηκαν επίτηδες, ώστε, αν στο μέλλον αποφασιστεί η επιστροφή στον λιγνίτη, να μην υπάρχουν πλέον τα μηχανήματα που θα μπορούσαν να στηρίξουν μια τέτοια επιλογή. Άλλοι προχώρησαν ακόμη περισσότερο, υποστηρίζοντας ότι η κατεδάφιση δεν αφορά μόνο τον εξοπλισμό, αλλά εντάσσεται σε μια προσπάθεια να σβήσει από τη συλλογική μνήμη της Δυτικής Μακεδονίας η ιστορία του λιγνίτη, των ορυχείων και των ανθρώπων που εργάστηκαν σε αυτά.

Τετάρτη 24 Ιουνίου 2026

Ασπασία Κουρουπάκη (ΝΙΚΗ): «Ποιοι αποφάσισαν να ανατινάξουν την ενεργειακή περιουσία της χώρας στη Μαυροπηγή Κοζάνης;»

 


Με μια ιδιαίτερα σοβαρή κοινοβουλευτική παρέμβαση, η βουλευτής Β1΄ Βορείου Τομέα Αθηνών της ΝΙΚΗΣ, Ασπασία Κουρουπάκη, φέρνει στο κέντρο του δημόσιου ελέγχου την ελεγχόμενη ανατίναξη τριών γιγαντιαίων καδοφόρων εκσκαφέων στο ορυχείο της Μαυροπηγής Κοζάνης και ζητά απαντήσεις για ένα ζήτημα που ξεπερνά τα όρια μιας εταιρικής απόφασης της ΔΕΗ.

Η υπόθεση αφορά τη διαχείριση δημόσιας ενεργειακής περιουσίας, την πορεία της απολιγνιτοποίησης, την ασφάλεια τροφοδοσίας της χώρας και το τελικό κόστος που φορτώνεται στην ελληνική κοινωνία. Η ΔΕΗ προχώρησε στις 18 Ιουνίου 2026 σε ελεγχόμενη έκρηξη τριών μεγάλων καδοφόρων εκσκαφέων, μήκους περίπου 100 μέτρων, ύψους περίπου 50 μέτρων και βάρους άνω των 150 τόνων ο καθένας, στο πλαίσιο της παύσης παλαιού εξοπλισμού που, σύμφωνα με τις σχετικές αναφορές, δεν χρησιμοποιείται πλέον στις εξορυκτικές δραστηριότητες.

"Σωριάστηκαν και οι μύθοι της «πράσινης μετάβασης» και της απολιγνιτοποίησης"

 

 (Άρθρο για την έκρηξη στο ορυχείο της Μαυροπηγής στο πρωτοσέλιδο της εφημερίδα Ριζοσπάστης 24/6/2026)

Η έκρηξη στο ορυχείο της Μαυροπηγής Κοζάνης δεν σώριασε μόνο τους απαξιωμένους εκσκαφείς της ΔΕΗ ΑΕ, αλλά και τον μύθο της «πράσινης μετάβασης» και της απολιγνιτοποίησης, που θα εξασφάλιζε τάχα φτηνότερη Ενέργεια και καθαρότερο περιβάλλον στον λαό, αλλά οδήγησε στην απώλεια χιλιάδων θέσεων εργασίας, σε ακριβότερο ρεύμα, αύξηση της ενεργειακής φτώχειας και μαράζωμα της περιοχής.

Η κατάρρευση σε μερικά δευτερόλεπτα των θηριωδών μηχανημάτων, που για χρόνια έσκαβαν τη γη και έβγαζαν τον πολύτιμο λιγνίτη, είναι απόδειξη για το πώς η πολιτική της «απελευθέρωσης» και τα πράσινα κέρδη των μονοπωλίων οδηγούν στη ναρκοθέτηση των παραγωγικών δυνατοτήτων της χώρας και τινάζουν στον αέρα τη λαϊκή ανάγκη για φθηνό ηλεκτρικό ρεύμα.

Εχει προηγηθεί το κλείσιμο ορυχείων και λιγνιτικών μονάδων, ακόμα και σύγχρονων που πλήρωσε από την τσέπη του ο λαός, όπως η Πτολεμαΐδα V. Η ανεργία μπήκε στο σπίτι χιλιάδων πρώην εργαζομένων της ΔΕΗ ΑΕ και αυτοαπασχολούμενων που δούλευαν σε παρεμφερείς τομείς.

Απάντηση Κουκουλόπουλου στην ανακοίνωση της ΔΕΗ: «Η Δυτική Μακεδονία ανήκει στην Ελληνική Δημοκρατία»

 

kozan.gr

Με καθυστέρηση ημερών και στρυμωγμένη στη γωνία από το κύμα έντονων αντιδράσεων της κοινωνίας πανελλαδικά μετά το video των ανατινάξεων στη Μαυροπηγή, η ΔΕΗ εξέδωσε σήμερα Ανακοίνωση 7 σελίδων, σε μια απέλπιδα απόπειρα να αποκαταστήσει το επικοινωνιακό της προφίλ που τσαλακώθηκε.

Γνωρίζετε ότι θα μπορούσα να ανταπαντήσω όχι 7, αλλά 1007 σελίδες για την οικονομική, περιβαλλοντική, εργασιακή και τεχνική κατάρριψη των ισχυρισμών της. Ως Αντιπρόεδρος της Βουλής & Βουλευτής Κοζάνης, όμως, οφείλω να λειτουργώ αποκλειστικά θεσμικά, με σεβασμό  στην κρισιμότητα των στιγμών για τους Δυτικομακεδόνες, στην οποία μόνο επικοινωνιακά παίγνια δεν συνάδουν.

Άλλωστε άμεσα το επόμενο πρωί των ανατινάξεων, στην Ολομέλεια της Βουλής είχα Επίκαιρη Ερώτηση (για πολλοστή φορά) ακριβώς για το θέμα, όπου μέσω εμού ακούστηκε στο Κοινοβούλιο -θεσμικά και επίσημα- η φωνή αγωνίας και αγανάκτησης των Δυτικομακεδόνων προς την πολιτική ηγεσία του αρμόδιου Υπουργείου Περιβάλλοντος & Ενέργειας.

Από τους αποσυρμένους εκσκαφείς στο mega data center της ΔΕΗ: Η αλήθεια για την απολιγνιτοποίηση και το αναπτυξιακό μέλλον της Δυτικής Μακεδονίας


energypress.gr

Με αφορμή τις εργασίες για την αποκατάσταση εδαφών και την απόσυρση παροπλισμένων εκσκαφέων στο ορυχείο της Μαυροπηγής, η ΔΕΗ δημοσιοποίησε ενδιαφέροντα στοιχεία, συνολικά, για την πορεία της μετάβασης στην περιοχή της Δυτικής Μακεδονίας:

Η Αναγκαιότητα της Ενεργειακής Μετάβασης

Για δεκαετίες, ο λιγνίτης αποτέλεσε τη ραχοκοκαλιά του ελληνικού συστήματος ηλεκτροπαραγωγής, προσφέροντας ενεργειακή αυτάρκεια και στηρίζοντας τη βιομηχανική ανάπτυξη της χώρας. Ωστόσο, η επίκληση του λιγνίτη ως «εθνικού καυσίμου» στη σημερινή εποχή αγνοεί τη σκληρή οικονομική  και περιβαλλοντική πραγματικότητα. Η παραγωγή ενέργειας από λιγνίτη έχει καταστεί πλέον εξαιρετικά ασύμφορη, κυρίως λόγω του κόστους των δικαιωμάτων εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα. Το κόστος αυτό δεν αποτελεί μια αυθαίρετη εκτίμηση, αλλά προκύπτει από την τιμή των δικαιωμάτων ρύπων στην Ευρώπη με τον συντελεστή εκπομπών του ελληνικού λιγνίτη. 

Έτσι δρούσε το κύκλωμα με τις ρευματοκλοπές: Οι τρεις κομβικοί ρόλοι, η παγκόσμια «πατέντα» και η ζημιά 10 εκατομμυρίων ευρώ

www.protothema.gr

Έτσι δρούσε το κύκλωμα με τις ρευματοκλοπές: Οι τρεις κομβικοί ρόλοι, η παγκόσμια «πατέντα» και η ζημιά 10 εκατομμυρίων ευρώ

 Ανακοίνωση με λεπτομέρειες για τον τρόπο δράσης του κυκλώματος ρευματοκλοπών που εξαρθρώθηκε εξέδωσε η Ελληνική Αστυνομία.

Όπως αναφέρει, συνολικά έχουν συλληφθεί πέντε άτομα, ενώ παρέχονται πληροφορίες για τον τρόπο δράσης της οργάνωσης, τα μέλη της οποίας διέθεταν σαφώς καθορισμένους και διακριτούς ρόλους.

Σύμφωνα με την ΕΛΑΣ, τα μέλη της οργάνωσης είχαν αναπτύξει και δυνατότητα απομακρυσμένου ελέγχου στοιχείων των παροχών ηλεκτρικής ενέργειας, γεγονός που τους επέτρεπε να παρακολουθούν δεδομένα κατανάλωσης, ενεργοποιήσεις και απενεργοποιήσεις μετρητών, καθώς και λοιπά τεχνικά στοιχεία των παροχών στις οποίες είχαν παρέμβει.
Μέχρι σήμερα έχουν διαπιστωθεί 606 παράνομες παρεμβάσεις σε μετρητές παροχών ηλεκτρικής ενέργειας, που αφορούν 103 περιπτώσεις ρευματοκλοπών, με τη συνολική οικονομική ζημία να ανέρχεται σε 9.163.354 ευρώ.

Από τις ανωτέρω παράνομες δραστηριότητες εκτιμάται ότι η εγκληματική οργάνωση αποκόμισε τουλάχιστον 371.000 ευρώ.

Αναλυτικά η ανακοίνωση της Ελληνικής Αστυνομίας:

Μανουσάκης: Αλλάζει πίστα ο ΑΔΜΗΕ μετά την αύξηση μετοχικού κεφαλαίου

 


energypress.gr

Επισήμανε πως σε ό,τι αφορά τη δημόσια εγγραφή της ΑΔΜΗΕ Συμμετοχών για 262 εκατ. ευρώ, οι  προσφορές που υποβλήθηκαν από τους επενδυτές  άγγιξαν τα 3,5 δισ. ευρώ, εκ των οποίων τα 2,8 δισ. ευρώ προήλθαν από το διεθνές βιβλίο προσφορών και τα υπόλοιπα από το εγχώριο επενδυτικό κοινό. Λόγω της ραγδαίας διείσδυσης ΑΠΕ, εξήγησε πώς έχει αλλάξει ο τρόπος με τον οποίο οι αγορές αντιμετωπίζουν πλέον τους Διαχειριστές, καθώς από «ομόλογα χαμηλής απόδοσης, διαβλέπουν πλέον μεγάλη ανάπτυξη», ειδικά σε ό,τι αφορά την περαιτέρω διασυνδεσιμότητα των ευρωπαϊκών κρατών.

Στην ολοκλήρωση της αύξησης μετοχικού κεφαλαίου του ΑΔΜΗΕ, ύψους 1 δισ. ευρώ, εξέλιξη που συνδέεται άμεσα με την επιτάχυνση του επενδυτικού του προγράμματος, αναφέρθηκε ο  Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του Διαχειριστή κ. Μάνος Μανουσάκης, στο νέο επεισόδιο του podcast «Στην Πρίζα».

Ο Δημ. Τσέκερης «σκιώδης» υπουργός» Ενέργειας του Αλ. Τσίπρα με τον μετεωρολόγο Κ. Λαγουβάρδο «σκιώδη υπερ-υπουργό»


www.energymag.gr
O αναλυτής κλιματικής πολιτικής στο Διεθνές Ινστιτούτο Κλιματικής Επιστήμης, ενεργειακός μηχανολόγος μηχανικός Δημήτρης Τσέκερης είναι ο «σκιώδης υπουργός» Ενέργειας της ΕΛΑΣ, του κόμματος του Αλέξη Τσίπρα. Ο Δημ. Τσέκερης εντάσσεται σε ένα σχήμα με «σκιώδη υπερ-υπουργό» Περιβάλλοντος και Ενέργειας τον γνωστό μετεωρολόγο, διευθυντή Ερευνών στο Εθνικό Αστεροσκοπείο Αθηνών (ΕΑΑ) με αντικείμενο τη Δυναμική Μετεωρολογία και τις εφαρμογές της στην πρόγνωση και παρακολούθηση καιρικών φαινομένων Κώστα Λαγουβάρδο. «Σκιώδης υπουργός» περιβάλλοντος ορίζεται η Πένυ Αντωνίου.

Τρίτη 23 Ιουνίου 2026

"Η ενεργειακή μετάβαση απαιτεί επιστημονικό σχεδιασμό, ενεργειακή ασφάλεια και αξιοποίηση της εθνικής τεχνογνωσίας"

 ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ Δ.Ε.Η.

ΚΛΑΔΟΥ ΗΛΕΚΤΡΙΚΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ


Ο Σύλλογος Επιστημονικού Προσωπικού ΔΕΗ-ΚΗΕ εκφράζει τον προβληματισμό του για την αποξήλωση και εγκατάλειψη κρίσιμων ενεργειακών υποδομών της χώρας χωρίς να έχουν προηγηθεί οι απαραίτητες τεχνικές, οικονομικές και ενεργειακές αξιολογήσεις που διασφαλίζουν την αξιοπιστία του ηλεκτρικού συστήματος και την ενεργειακή ασφάλεια της Ελλάδας.

Η ενεργειακή μετάβαση αποτελεί αναγκαία επιλογή, όμως πρέπει να βασίζεται σε επιστημονική τεκμηρίωση, στρατηγικό σχεδιασμό και προστασία του δημοσίου συμφέροντος. Οι ενεργειακές εγκαταστάσεις, οι υποδομές και η τεχνογνωσία που αποκτήθηκαν επί δεκαετίες αποτελούν εθνικό κεφάλαιο και δεν πρέπει να χάνονται χωρίς ολοκληρωμένη αξιολόγηση και σχέδιο αξιοποίησης.

Στάσσης (ΔΕΗ): «Η Ευρώπη επιδοτεί το πρόβλημα αντί να επενδύει στη λύση»


ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ ΑΣΗΜΑΚΟΠΟΥΛΟΥ -  www.energymag.gr

Tην ανάγκη επιτάχυνσης των επενδύσεων στα ηλεκτρικά δίκτυα και τις διασυνοριακές διασυνδέσεις ανέδειξε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΔΕΗ, Γιώργος Στάσσης, μιλώντας στο Growthfund Summit, υπογραμμίζοντας ότι η ενεργειακή μετάβαση, η ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας της ευρωπαϊκής οικονομίας και η ενεργειακή ασφάλεια περνούν πλέον μέσα από ένα πιο ισχυρό και διασυνδεδεμένο ευρωπαϊκό ηλεκτρικό σύστημα. Στη συζήτηση, στην οποία συμμετείχε και ο αντιπρόεδρος της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων (ΕΤΕπ), Γιάννης Τσακίρης, βρέθηκαν στο επίκεντρο οι προκλήσεις της ενεργειακής μετάβασης, οι ανάγκες χρηματοδότησης κρίσιμων υποδομών και οι νέες απαιτήσεις που δημιουργεί η ψηφιακή οικονομία.

ΓΕΝΟΠ/ΔΕΗ-ΚΗΕ: ΟΧΙ στην αποξήλωση των ενεργειακών υποδομών της χώρας

 



Καμία καταστροφή ή αποξήλωση χωρίς ενεργειακή ασφάλεια, εθνικό σχέδιο και σεβασμό στους Έλληνες πολίτες

Η ΓΕΝΟΠ/ΔΕΗ-ΚΗΕ εκφράζει την κατηγορηματική της αντίθεση στην απαξίωση, αποξήλωση και καταστροφή ενεργειακών υποδομών στρατηγικής σημασίας, οι οποίες δημιουργήθηκαν με δημόσιο χρήμα, με τον κόπο των εργαζομένων και τις θυσίες του ελληνικού λαού.

Οι λιγνιτικές μονάδες, οι εγκαταστάσεις, ο εξοπλισμός, τα ορυχεία και οι ενεργειακοί χώροι που υπηρέτησαν επί δεκαετίες την ηλεκτροδότηση, την ανάπτυξη και την ενεργειακή ασφάλεια της χώρας δεν μπορεί να αντιμετωπίζονται ως άχρηστο υλικό προς εκποίηση ή καταστροφή. Αποτελούν μέρος του εθνικού παραγωγικού κεφαλαίου, της βιομηχανικής ιστορίας, της τεχνογνωσίας και της ενεργειακής ασφάλειας της Ελλάδας.

Οι Δημόσιες συντάξεις από μόνες τους δεν αρκούν στο μέλλον!!! (ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΣΤΟΥΡΝΑΡΑ)

ssdehattikis.gr


ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΣΥΝΤΑΞΙΟΥΧΩΝ ΔΕΗ ΑΤΤΙΚΗΣ

Με την ανανέωση της τρίτης θητείας του, ως Διοικητής της τράπεζας της Ελλάδος, ο κύριος Στουρνάρας ξανακτυπά και ούτε λίγο ούτε πολύ, ως λύση προτείνει τα επαγγελματικά κεφαλαιοποιητικά  ταμεία!!

·       Δηλαδή ο εργαζόμενος να αγοράζει μια συμπληρωματική σύνταξη, αναλαμβάνοντας από μόνος του τον επενδυτικό κίνδυνο των αγορών. Το πραγματικό σχέδιο είναι σαφές: Η σύνταξη να είναι ένα ελάχιστο επίδομα και τα υπόλοιπα να είναι ένα χρηματοπιστωτικό προϊόν που, όμως, δεν γνωρίζει αν θα το λάβει όταν έρθει η ώρα, αφού υπάρχουν πολλά ρίσκα.

«Φρένο» στη ηλεκτροπαραγωγική μονάδα στην Αλεξανδρούπολη βάζει η καθυστέρηση στον αγωγό αερίου


Κώστας Δεληγιάννης - energypress.gr

Εμπόδια στις συνολικές δοκιμές, αλλά και στην απρόσκοπτη λειτουργία της νέας ηλεκτροπαραγωγικής μονάδας στην Αλεξανδρούπολη, θα δημιουργήσει η καθυστέρηση κατά ένα έτος μετάθεση του διπλασιασμού του αγωγού Καρπερή – Κομοτηνή. Αυτό επισημαίνει στην τοποθέτησή της στη διαβούλευση για το Πρόγραμμα Ανάπτυξης 2026-2035 η εταιρεία «Ηλεκτροπαραγωγή Αλεξανδρούπολης», δηλαδή η κοινοπραξία των ΔΕΗ (71%) – ΔΕΠΑ Εμπορίας (29%) που υλοποιεί τον σταθμό.

Όπως επισημαίνεται στην τοποθέτηση, ο διπλασιασμός του συγκεκριμένου τμήματος του ΕΣΜΦΑ αποτελεί προϋπόθεση για την αδιάλειπτη παροχή αερίου στη μονάδα. Ωστόσο, με βάση το νέο Πρόγραμμα Ανάπτυξης, πηγαίνει ένα χρόνο αργότερα τόσο η έναρξη λειτουργίας του έργου όσο και η ένταξή του στο σύστημα. Αξίζει να σημειωθεί ότι η μονάδα προγραμματίζεται να τεθεί σε λειτουργία εντός του 2027.

Αρχειοθήκη ιστολογίου