Με Ερώτηση προς τον Υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Σταύρο Παπασταύρου, ο Πρόεδρος της ΝΙΚΗΣ, Δημήτρης Νατσιός, ζητά να εξηγηθεί γιατί η κυβέρνηση επιμένει στην πρόωρη απόσυρση της Πτολεμαΐδας 5, παρότι ο ΑΔΜΗΕ φέρεται να εισηγήθηκε την παραμονή της στο ενεργειακό σύστημα τουλάχιστον έως το 2027, θεωρώντας ότι το κλείσιμό της δημιουργεί σοβαρό ρίσκο για την ασφαλή ηλεκτροδότηση της χώρας.Η υπόθεση αποκτά τεράστιες διαστάσεις, καθώς αφορά την επάρκεια ηλεκτρικής ενέργειας, την ενεργειακή αυτάρκεια, το κόστος για τα νοικοκυριά και τις επιχειρήσεις, καθώς και την ίδια την εθνική ασφάλεια. Ο ΑΔΜΗΕ, επαναξιολογώντας τους κινδύνους για την ασφαλή τροφοδοσία της χώρας, φέρεται να θεωρεί υψηλού ρίσκου την απόσυρση της τελευταίας λιγνιτικής μονάδας της ΔΕΗ, ειδικά σε περιόδους αυξημένης ζήτησης και ενεργειακής αστάθειας.
Η κυβέρνηση, όμως, επιμένει σε μια επιλογή που αφήνει τη χώρα περισσότερο εκτεθειμένη στις εισαγωγές ρεύματος, στην αστάθεια του φυσικού αερίου και στις γεωπολιτικές αναταράξεις που επηρεάζουν άμεσα τις τιμές ενέργειας. Την ίδια ώρα, η ΔΕΗ προχωρά σε κινήσεις που κλείνουν οριστικά την πόρτα σε κάθε μελλοντική επαναξιοποίηση του λιγνιτικού δυναμικού, με χαρακτηριστικό παράδειγμα την ανατίναξη γιγαντιαίων καδοφόρων εκσκαφέων στο λιγνιτωρυχείο της Μαυροπηγής.













