Τρίτη 23 Ιουνίου 2026

"Η ενεργειακή μετάβαση απαιτεί επιστημονικό σχεδιασμό, ενεργειακή ασφάλεια και αξιοποίηση της εθνικής τεχνογνωσίας"

 ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ Δ.Ε.Η.

ΚΛΑΔΟΥ ΗΛΕΚΤΡΙΚΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ


Ο Σύλλογος Επιστημονικού Προσωπικού ΔΕΗ-ΚΗΕ εκφράζει τον προβληματισμό του για την αποξήλωση και εγκατάλειψη κρίσιμων ενεργειακών υποδομών της χώρας χωρίς να έχουν προηγηθεί οι απαραίτητες τεχνικές, οικονομικές και ενεργειακές αξιολογήσεις που διασφαλίζουν την αξιοπιστία του ηλεκτρικού συστήματος και την ενεργειακή ασφάλεια της Ελλάδας.

Η ενεργειακή μετάβαση αποτελεί αναγκαία επιλογή, όμως πρέπει να βασίζεται σε επιστημονική τεκμηρίωση, στρατηγικό σχεδιασμό και προστασία του δημοσίου συμφέροντος. Οι ενεργειακές εγκαταστάσεις, οι υποδομές και η τεχνογνωσία που αποκτήθηκαν επί δεκαετίες αποτελούν εθνικό κεφάλαιο και δεν πρέπει να χάνονται χωρίς ολοκληρωμένη αξιολόγηση και σχέδιο αξιοποίησης.

Στάσσης (ΔΕΗ): «Η Ευρώπη επιδοτεί το πρόβλημα αντί να επενδύει στη λύση»


ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ ΑΣΗΜΑΚΟΠΟΥΛΟΥ -  www.energymag.gr

Tην ανάγκη επιτάχυνσης των επενδύσεων στα ηλεκτρικά δίκτυα και τις διασυνοριακές διασυνδέσεις ανέδειξε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΔΕΗ, Γιώργος Στάσσης, μιλώντας στο Growthfund Summit, υπογραμμίζοντας ότι η ενεργειακή μετάβαση, η ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας της ευρωπαϊκής οικονομίας και η ενεργειακή ασφάλεια περνούν πλέον μέσα από ένα πιο ισχυρό και διασυνδεδεμένο ευρωπαϊκό ηλεκτρικό σύστημα. Στη συζήτηση, στην οποία συμμετείχε και ο αντιπρόεδρος της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων (ΕΤΕπ), Γιάννης Τσακίρης, βρέθηκαν στο επίκεντρο οι προκλήσεις της ενεργειακής μετάβασης, οι ανάγκες χρηματοδότησης κρίσιμων υποδομών και οι νέες απαιτήσεις που δημιουργεί η ψηφιακή οικονομία.

ΓΕΝΟΠ/ΔΕΗ-ΚΗΕ: ΟΧΙ στην αποξήλωση των ενεργειακών υποδομών της χώρας

 



Καμία καταστροφή ή αποξήλωση χωρίς ενεργειακή ασφάλεια, εθνικό σχέδιο και σεβασμό στους Έλληνες πολίτες

Η ΓΕΝΟΠ/ΔΕΗ-ΚΗΕ εκφράζει την κατηγορηματική της αντίθεση στην απαξίωση, αποξήλωση και καταστροφή ενεργειακών υποδομών στρατηγικής σημασίας, οι οποίες δημιουργήθηκαν με δημόσιο χρήμα, με τον κόπο των εργαζομένων και τις θυσίες του ελληνικού λαού.

Οι λιγνιτικές μονάδες, οι εγκαταστάσεις, ο εξοπλισμός, τα ορυχεία και οι ενεργειακοί χώροι που υπηρέτησαν επί δεκαετίες την ηλεκτροδότηση, την ανάπτυξη και την ενεργειακή ασφάλεια της χώρας δεν μπορεί να αντιμετωπίζονται ως άχρηστο υλικό προς εκποίηση ή καταστροφή. Αποτελούν μέρος του εθνικού παραγωγικού κεφαλαίου, της βιομηχανικής ιστορίας, της τεχνογνωσίας και της ενεργειακής ασφάλειας της Ελλάδας.

Οι Δημόσιες συντάξεις από μόνες τους δεν αρκούν στο μέλλον!!! (ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΣΤΟΥΡΝΑΡΑ)

ssdehattikis.gr


ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΣΥΝΤΑΞΙΟΥΧΩΝ ΔΕΗ ΑΤΤΙΚΗΣ

Με την ανανέωση της τρίτης θητείας του, ως Διοικητής της τράπεζας της Ελλάδος, ο κύριος Στουρνάρας ξανακτυπά και ούτε λίγο ούτε πολύ, ως λύση προτείνει τα επαγγελματικά κεφαλαιοποιητικά  ταμεία!!

·       Δηλαδή ο εργαζόμενος να αγοράζει μια συμπληρωματική σύνταξη, αναλαμβάνοντας από μόνος του τον επενδυτικό κίνδυνο των αγορών. Το πραγματικό σχέδιο είναι σαφές: Η σύνταξη να είναι ένα ελάχιστο επίδομα και τα υπόλοιπα να είναι ένα χρηματοπιστωτικό προϊόν που, όμως, δεν γνωρίζει αν θα το λάβει όταν έρθει η ώρα, αφού υπάρχουν πολλά ρίσκα.

«Φρένο» στη ηλεκτροπαραγωγική μονάδα στην Αλεξανδρούπολη βάζει η καθυστέρηση στον αγωγό αερίου


Κώστας Δεληγιάννης - energypress.gr

Εμπόδια στις συνολικές δοκιμές, αλλά και στην απρόσκοπτη λειτουργία της νέας ηλεκτροπαραγωγικής μονάδας στην Αλεξανδρούπολη, θα δημιουργήσει η καθυστέρηση κατά ένα έτος μετάθεση του διπλασιασμού του αγωγού Καρπερή – Κομοτηνή. Αυτό επισημαίνει στην τοποθέτησή της στη διαβούλευση για το Πρόγραμμα Ανάπτυξης 2026-2035 η εταιρεία «Ηλεκτροπαραγωγή Αλεξανδρούπολης», δηλαδή η κοινοπραξία των ΔΕΗ (71%) – ΔΕΠΑ Εμπορίας (29%) που υλοποιεί τον σταθμό.

Όπως επισημαίνεται στην τοποθέτηση, ο διπλασιασμός του συγκεκριμένου τμήματος του ΕΣΜΦΑ αποτελεί προϋπόθεση για την αδιάλειπτη παροχή αερίου στη μονάδα. Ωστόσο, με βάση το νέο Πρόγραμμα Ανάπτυξης, πηγαίνει ένα χρόνο αργότερα τόσο η έναρξη λειτουργίας του έργου όσο και η ένταξή του στο σύστημα. Αξίζει να σημειωθεί ότι η μονάδα προγραμματίζεται να τεθεί σε λειτουργία εντός του 2027.

Σκανάρει επενδυτικές ευκαιρίες και στη Μολδαβία η ΔΕΗ - Τα αιολικά και οι ομοιότητες με τη Ρουμανία


energypress.gr - Γιώργος Φιντικάκης

Ανοίγει την επενδυτική της βεντάλια η ΔΕΗ και “σκανάρει” πλέον ευκαιρίες και στην αγορά της Μολδαβίας, χώρα που προσομοιάζει πολύ με τη γειτονική Ρουμανία, καθώς διαθέτει ισχυρό αιολικό δυναμικό και εξυπηρετεί το στόχο του ομίλου να αυξήσει τη πράσινη παραγωγή σε 24ώρη βάση.

Στο στρατηγικό διάδρομο ηλεκτρικής ενέργειας Νότου - Βορρά, που ξεκινά από την Ελλάδα, συνεχίζει μέσω Βουλγαρίας και φτάνει στη Ρουμανία, η Μολδαβία βρίσκεται στην ανατολική απόληξη, λίγο πριν την Ουκρανία, που διψά για ενέργεια, και ταιριάζει πολύ με το επεκτατικό project της επιχείρησης στη ΝΑ και Κεντρική Ευρώπη.

 Ο αριθμός των χωρών όπου ο όμιλος βλέπει ευκαιρίες ανάπτυξης έχει πλέον αυξηθεί από 9 σε 10, όπως αποτυπώνεται και στη σχετική παρουσίαση. 

Δευτέρα 22 Ιουνίου 2026

Γεμάτοι οι ταμιευτήρες το καλοκαίρι, 22% υψηλότερα τα αποθέματα νερών από πέρυσι - Φθηνότερη πάλι στην ΕΕ η Ελλάδα λόγω ΑΠΕ

 


Γιώργος Φιντικάκης - energypress.gr

Με γεμάτους ταμιευτήρες και μάλιστα σε ποσοστό 22% πάνω από τα περυσινά επίπεδα, ιδανικές καιρικές συνθήκες με μελτέμια και τη χονδρική να κινείται στα επίπεδα του Απρίλη και του Μάη, ετοιμάζεται να υποδεχτεί το ηλεκτρικό σύστημα τον πλέον κρίσιμο για τις τιμές στο ρεύμα καλοκαιρινό μήνα.

Συνεχίζοντας το σερί των τελευταίων ημερών, η ελληνική αγορά θα έχει και σήμερα τη χαμηλότερη τιμή χονδρικής στην Ευρώπη, πλην φυσικά των σκανδιναβικών χωρών, λόγω ενός συνδυασμού ηλιοφάνειας και μελτεμιών, δηλαδή υπερπαραγωγής φωτοβολταικών και σημαντικής συνεισφοράς των αιολικών το βράδυ, καιρικές συνθήκες που θα διατηρηθούν παρόμοιες, σύμφωνα με τους μετεωρολόγους, μέχρι τα τέλη του μήνα.

Αν και η Δυτική και Κεντρική Ευρώπη θα βιώσουν μέσα στην εβδομάδα ισχυρούς καύσωνες ακόμη και με 40άρια που θα συνοδεύονται από μεγάλες μάζες αφρικανικής σκόνης, η Ελλάδα φαίνεται να γλιτώνει από το επερχόμενο θερμικό κύμα, κρατώντας ένα φυσιολογικό και μάλλον δροσερό καλοκαιρινό σκηνικό.

Στη πράξη αυτό σημαίνει ότι η εικόνα υπερπαραγωγής από ΑΠΕ που συμμετέχουν καθημερινά με 60- 65% στο ενεργειακό μείγμα, περιορίζοντας τις μονάδες φυσικού αερίου κάτω από το 30%, θα διατηρηθεί τουλάχιστον μέχρι και τα τέλη Ιουνίου, που σημαίνει ότι η μέση χονδρική μήνα που σήμερα βρίσκεται στα 88,49 ευρώ / Μεγαβατώρα - οριακά κάτω από την αντίστοιχη του Μαΐου - θα παραμείνει εκτός απροόπτου σ’ αυτά τα επίπεδα.

Στάσσης: ΑΠΕ και data center «οδηγούν» την κερδοφορία της ΔΕΗ την επόμενη πενταετία


Μιχάλης Μαστοράκης - energypress.gr

Επιτάχυνση των επενδύσεων σε Ελλάδα και Ρουμανία, ως βασικές αγορές δραστηριότητας, επέκταση της παρουσίας στις νέες αγορές Πολωνίας, Ουγγαρίας και Σλοβακίας, καθώς και δυναμική είσοδο στον κλάδο των data center συνιστούν τους βασικούς άξονες στρατηγικής για τον Όμιλο ΔΕΗ τα αμέσως επόμενα χρόνια. Τα παραπάνω υπογράμμισε, μεταξύ άλλων, ο Προέδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της ΔΕΗ Γεώργιος Στάσσης κατά την σημερινή Τακτική Γενική Συνέλευση.

Αναλυτικότερα, όπως τόνισε ο Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου, η ΔΕΗ είναι από τους λίγους παίκτες στον «ενεργειακό στίβο» που μπορεί να προχωρήσει στην ανάπτυξη ΑΠΕ μεγάλης κλίμακας, ενώ διαβλέπει αξιόλογες προοπτικές ανάπτυξης στο κλάδο των data center.

ΣΠΑΡΤΑΚΟΣ: Απαξίωση και περιφρόνηση του συνδικάτου, των εργαζομένων και των πολιτών από το Υπουργείο Ενέργειας

 ΠΑΤΗΣΤΕ ΜΕΣΑ στην ΕΙΚΟΝΑ για να διαβάσετε την επιστολή.


"Το πρόβλημα με τον λιγνίτη..."


 
Αναδημοσίευση από John Zolotas (https://www.facebook.com/john.zolotas.1)

Έχω γράψει επανειλημμένως για αυτά τα ζητήματα και για να μην κουράζω θα τα θέσω όσο πιο σύντομα γίνεται:

1. Τα επιφανειακά, «καλά» κοιτάσματα έχουν σχεδόν εξαντληθεί. Η θερμογόνος δύναμη έχει πέσει στις 1000 Mcal ο τόνος. Για σύγκριση ο λιθάνθρακας της Γερμανίας έχει τεσσεράμισι χιλιάδες Mcal ο τόνος.
2. Οι μονάδες ηλεκτροπαραγωγής από λιγνίτη κατασκευάζονται κοντά στο κοίτασμα και μετά το δίκτυο χτίζεται σε μορφή Αστέρα προς όλες τις κατευθύνσεις για να τροφοδοτήσουν τις γύρω περιοχές. Θεωρητικά, όταν ένα κοίτασμα εξαντληθεί πρέπει να χτίσουμε μία νέα μονάδα ηλεκτροπαραγωγής κοντά σε ένα νέο κοίτασμα. Όμως σήμερα υπάρχουν χωριά και πόλεις πάνω σε κοιτάσματα ή κοιτάσματα που είναι αρκετά μακριά. Έτσι παρατηρούμε – το τελευταίο χρονικό διάστημα – εξαγωγή λιγνίτη στα Σκόπια, αντί της μεταφοράς του σε δικές μας μονάδες.
3. Αυτό όμως γίνεται και εξαιτίας μιας άλλης αιτίας που είναι τα ισοδύναμα δικαιωμάτων διοξειδίου του άνθρακα, τα οποία ξεκίνησαν φθηνά αλλά σήμερα έχουν πολύ μεγάλο κόστος και η συγκεκριμένη χώρα στα βόρεια σύνορα μας βρίσκεται εκτός συστήματος καταμέτρησης τους.

Κυριακή 21 Ιουνίου 2026

ΑΔΜΗΕ: Εμβληματική αύξηση μετοχικού κεφαλαίου και οδηγεί σε ενίσχυση της ενεργειακής ασφάλειας, ισχυρά δίκτυα και μειώσεις στις τιμές

Εμβληματική αύξηση μετοχικού κεφαλαίου του ΑΔΜΗΕ οδηγεί σε ενίσχυση της ενεργειακής ασφάλειας, ισχυρά δίκτυα και μειώσεις στις τιμές

 ΑΠΕ-ΜΠΕ

Ψήφο εμπιστοσύνης στην πορεία της ελληνικής οικονομίας και στην ενεργειακή στρατηγική της κυβέρνησης αποτελεί η επιτυχής αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου (ΑΜΚ) του ΑΔΜΗΕ, με τις προσφορές να ξεπερνούν κάθε προσδοκία, και το Δημόσιο να διατηρεί τον έλεγχο του 51%, αναφέρουν πηγές του Διαχειριστή. Η εξασφάλιση της κρατικής συμμετοχής με κεφάλαια από το Ταμείο Ανάκαμψης για την ανάπτυξη των ενεργειακών υποδομών της χώρας, σε συνδυασμό με το φιλόδοξο επενδυτικό πλάνο του Διαχειριστή έδρασαν ως καταλύτες για την προσέλκυση κεφαλαίων από κορυφαία funds του εξωτερικού και του εσωτερικού

Τα κεφάλαια από την ΑΜΚ θα δώσουν την ώθηση για επιτάχυνση του επενδυτικού προγράμματος ύψους 6 δισ. ευρώ για το διάστημα 2026-2029, με υποδομές που θα μετασχηματίσουν το ηλεκτρικό σύστημα της χώρας αλλά και της ευρύτερης περιοχής.

ΔΕΗΑΝ: Βράβευση από ΕΛΕΤΑΕΝ για το πρώτο repowering αιολικού πάρκου στην Ελλάδα

www.powergame.gr

Μια σημαντική διάκριση έλαβε η ΔΕΗ Ανανεώσιμες από την Ελληνική Επιστημονική Ένωση Αιολικής Ενέργειας (ΕΛΕΤΑΕΝ) για την υλοποίηση του πρώτου έργου repowering αιολικού πάρκου στην Ελλάδα. Πιο συγκεκριμένα, της απονεμήθηκε το επιχειρηματικό βραβείο ΑΙΟΛΟΣ 2026, για την αντικατάσταση 104 παλαιών ανεμογεννητριών με 24 νέες ανεμογεννήτριες που παράγουν την ίδια συνολική ποσότητα ενέργειας, αλλά με μικρότερο περιβαλλοντικό κόστος. Το βραβείο για τη ΔΕΗ Ανανεώσιμες παρέλαβε ο Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας, και αναπληρωτής Διευθύνων Σύμβουλος ΑΠΕ του ομίλου ΔΕΗ, Κωνσταντίνος Μαύρος. Σύμφωνα με την ΕΛΕΤΑΕΝ, η ΔΕΗ Ανανεώσιμες είναι η εταιρεία με τις μεγαλύτερες επενδύσεις σε έργα αιολικής ενέργειας στο εξωτερικό τα τελευταία χρόνια.

Vodafone Ελλάδας - Αχιλλέας Κανάρης: "Η δημιουργία κοινής εταιρείας με τη ΔΕΗ αποτελεί στρατηγική επένδυση"

 

www.capital.gr

Με μεγάλες, στρατηγικές επενδύσεις σε ψηφιακές υποδομές και το δίκτυο καταστημάτων της απαντά η Vodafone Ελλάδας στον έντονο ανταγωνισμό και τις αυξανόμενες ανάγκες των πελατών. Η εταιρεία υλοποιεί απαρέγκλιτα τον στρατηγικό της σχεδιασμό, που επικεντρώνεται στην ανάπτυξη, την βελτίωση της εμπειρίας πελάτη και τον λειτουργικό της μετασχηματισμό.

Βασικός πυλώνας της στρατηγικής της Vodafone Ελλάδας αποτελεί η εμπειρία συνδεσιμότητας και εξυπηρέτησης που απολαμβάνει ο πελάτης. Τον τελευταίο χρόνο, οι επενδύσεις σε δίκτυα νέας γενιάς ξεπέρασαν τα 250 εκατ. ευρώ, ενισχύοντας σημαντικά την κάλυψη και τις επιδόσεις σε σταθερή και κινητή τηλεφωνία.

Δικογραφία σε βάρος 42χρονου για απειλητικό e-mail περί βόμβας στον ΔΕΔΔΗΕ


www.in.gr

Δικογραφία σε βάρος 42χρονου ημεδαπού σχηματίστηκε από το Τμήμα Δίωξης και Εξιχνίασης Εγκλημάτων Λευκού Πύργου, για υπόθεση αποστολής απειλητικού ηλεκτρονικού μηνύματος σχετικά με τοποθέτηση εκρηκτικού μηχανισμού στο κτήριο του ΔΕΔΔΗΕ στη Δυτική Θεσσαλονίκη.

Σύμφωνα με την αστυνομική έρευνα, ο 42χρονος φέρεται να απέστειλε τον Μάιο του τρέχοντος έτους μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (e-mail), με το οποίο απειλούσε για την ύπαρξη εκρηκτικού μηχανισμού στις εγκαταστάσεις της εταιρείας.

Ύστερα από τις έρευνες και τη συλλογή στοιχείων από τις αρμόδιες αστυνομικές αρχές, ταυτοποιήθηκε ο φερόμενος ως δράστης και σε βάρος του σχηματίστηκε η σχετική δικογραφία.

 Η υπόθεση βρίσκεται πλέον στη δικαιοσύνη, ενώ οι έρευνες των αρχών ολοκληρώθηκαν με τον σχηματισμό της δικογραφίας για τις προβλεπόμενες από τον νόμο παραβάσεις.


Σάββατο 20 Ιουνίου 2026

"Τι πετύχαμε ως κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ για τη διατήρηση της Δημόσιας ΔΕΗ, απέναντι στις πιέσεις εγχώριων και ξένων συμφερόντων"


 Γράφει ο Τάσος Πολτίδης
Από την αποτροπή της «Μικρής ΔΕΗ» και τη διατήρηση του δημόσιου χαρακτήρα της ΔΕΗ και των δικτύων, στο πάρτι των μετόχων και των golden boys με θύμα την ελληνική κοινωνία
Η σημερινή θλιβερή εικόνα της ανατίναξης των υποδομών της άλλοτε Δημόσιας Επιχείρησης Ηλεκτρισμού από τους σημερινούς σφετεριστές της ανασύρει μνήμες από την περίοδο της διακυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ και τους αγώνες που δώσαμε απέναντι σε «θεούς και δαίμονες» για τη διατήρηση του δημόσιου και κοινωνικού χαρακτήρα της, την περίοδο 2015-2019.
Θυμάμαι, ως Γραμματέας τότε της Ν.Ε. ΣΥΡΙΖΑ ΠΕ Κοζάνης, τις αμέτρητες επισκέψεις του Αλέξη Τσίπρα στην περιοχή, αλλά και κυβερνητικών κλιμακίων. Θυμάμαι, επίσης, τις εικόνες απερίγραπτης γελοιότητας, με εκπροσώπους συνδικάτων να πετούν κομμάτια κάρβουνου έξω από τις αίθουσες όπου κυβερνητικά στελέχη διαβουλεύονταν με φορείς και πολίτες για τη διάσωση του δημόσιου και κοινωνικού χαρακτήρα της επιχείρησης.

Αρχειοθήκη ιστολογίου