Πρεμιέρα χθες σε όλα τα καταστήματα της ΔΕΗ πανελλαδικά
έκανε το νέο πληροφοριακό σύστημα εξυπηρέτησης καταναλωτών "SAP", ένα ηλεκτρονικό δίκτυ στο οποίο η διοίκηση ποντάρει πολλά για τη βελτίωση της εισπραξιμότητας των ανεξόφλητων λογαριασμών συνολικού ύψους κοντά στα 1,9 δισ. ευρώ.
Διασταυρώνοντας τα τετραγωνικά ενός ακινήτου με τη κατανάλωση σε ρεύμα, το νέο σύστημα θα επιτρέπει στη ΔΕΗ να διαπιστώνει κατά προσέγγιση φυσικά, κατά πόσο αυτοί που χρωστούν πολύ μεγάλα ποσά, δεν πληρώνουν όχι επειδή δεν ..
διαθέτουν τα χρήματα αλλά επειδή είναι εκ συστήματος μπαταχτσήδες.
Πρώτος στόχος όσοι έχουν παλαιές και μεγάλες οφειλές, και όπλο το νέο πληροφοριακό σύστημα που αντικατέστησε το προηγούμενο με την ονομασία "Ερμής", το οποίο και λειτούργησε για πρώτη φορά χθες πανελλαδικά, και από τον Ιούλιο και μετά θα τεθεί σε πλήρη εφαρμογή.
Μέσω του "SAP" η αρμόδια διεύθυνση της ΔΕΗ θα μπορεί να διασταυρώνει ύψος οφειλής με ύψος κατανάλωσης και επιφάνεια τετραγωνικών. Έστω για παράδειγμα ένας πελάτης που διαμένει σε μεγάλο σπίτι, που συνεχίζει να έχει μεγάλη κατανάλωση όπως και προ κρίσης, αλλά τώρα δεν πληρώνει. Ακριβώς επειδή ο πελάτης δεν έχει μειώσει την κατανάλωσή του, δημιουργείται αυτόματα η υπόνοια ότι είναι εκ συστήματος και όχι εξ' ανάγκης κακοπληρωτής.
«Σε αυτές ακριβώς τις περιπτώσεις θα ρίξει το βάρος του με τις διασταυρώσεις το SAP», αναφέρουν στελέχη της ΔΕΗ, που προσδοκούν στο εξάμηνο που απομένει μέχρι το τέλος του έτους να βελτιώσουν σημαντικά με τη βοήθεια της τεχνολογίας την εισπραξιμότητα της επιχείρησης.
Σύμφωνα με τα όσα έχει γράψει το Energypress, το νέο λογισμικό δίνει τη δυνατότητα στη ΔΕΗ να κατηγοριοποιεί τους κακοπληρωτές με δύο κριτήρια που θα λειτουργούν συνδυαστικά, πρώτον με βάση το διάστημα της οφειλής, και δεύτερον με βάση το ύψος της.
1ον. Η πρώτη κατηγορία "χωρίζει" τους κακοπληρωτές σε πέντε κλίμακες ανάλογα με την ωρίμανση της οφειλής τους. Από 0 έως 60 ημέρες, από 61 έως 120 ημέρες, από 121 έως 180 ημέρες, από 181 έως 360 ημέρες, και από το 1 έτος και πάνω.
2ον. Η δεύτερη κατηγορία "σπάει" τους κακοπληρωτές ανάλογα με τα ποσά που χρωστούν. Εδώ θα γίνει διαχωρισμός μεταξύ οικιακών και επαγγελματικών.
3ον. Για τους επαγγελματίες καθιερώνονται πέντε κλίμακες ανάλογα με την οφειλή. Από 0 έως 3.000 ευρώ, από 3.001-10.000 ευρώ, από 10.001-50.000 ευρώ, από 50.001 έως 100.000 ευρώ, και από 100.001 ευρώ και πάνω.
Στην πράξη, ωρίμανση οφειλής και ύψος ποσού θα λειτουργούν συνδυαστικά. Πρώτοι θα δέχονται προειδοποίηση όσοι χρωστούν τα μεγαλύτερα ποσά και για το μεγαλύτερο χρονικό διάστημα.
4ον. Για τους οικιακούς πελάτες που έχουν αλλά δεν πληρώνουν, η ΔΕΗ θα συνδυάσει επιφάνεια κατοικίας και κατανάλωση ενέργειας. Για παράδειγμα, κάποιος που έχει να πληρώσει 1,5 χρόνο, διαμένει σε σπίτι 400 τ.μ., και καταναλώνει 17-18.000 κιλοβατώρες το τετράμηνο, όταν η μέση κατανάλωση για μια οικογένεια με δύο παιδιά είναι κάτω των 2.000 κιλοβατωρών, θα έχει πρόβλημα.
Κάθε εβδομάδα και μια άλλη Περιφέρεια
Έτσι, κάθε εβδομάδα, και με βάση το παραπάνω μοντέλο, η ΔΕΗ θα επιλέγει σε κάθε Περιφέρεια της χώρας τους οφειλέτες εκείνους με τα υψηλότερα χρέη, και εν συνεχεία θα δίνονται εντολές αποκοπής.
Ταυτόχρονα, αλλάζει και το καθεστώς των διακανονισμών. Μέχρι σήμερα πλήρωνε κάποιος τη προκαταβολή, εντασσόταν σε ρύθμιση, μετά από μία –δύο δόσεις έπαυε να πληρώνει, "έχανε" τη ρύθμιση, αλλά υπέβαλε εκ νέου αίτημα, έμπαινε σε νέα ρύθμιση, κ.ο.κ. Ένας φαύλος κύκλος δηλαδή. Αυτό που από εδώ και πέρα αλλάζει, είναι ότι για να ενταχθεί κάποιος σε ρύθμιση, θα πρέπει πρώτα να ξεχρεώσει τις οφειλές που έχει από τη προηγούμενη. Διαφορετικά νέα ρύθμιση "δεν δίδομεν".
Στο πλαίσιο πάντως του νέου δόγματος "κόβω το ρεύμα στους έχοντες κακοπληρωτές" που ακολουθεί η διοίκηση της επιχείρησης, τον τελευταίο μήνα έχουν γίνει αποκοπές σε δεκάδες βίλες στην Αττική, και σε πάνω από 200 καφετέριες, ξενοδοχεία και μεγάλες επιχειρήσεις, πανελλαδικά.
Παρελθόν οριστικά ο "Ερμής"
Το "SAP" ήρθε για να αντικαταστήσει το προηγούμενο σύστημα "Ερμής" μέσω του οποίου στις 29 Μαΐου έγινε και η τελευταία τιμολόγηση και έκδοση λογαριασμών. Έμεινε σε λειτουργία για πάνω από 20 χρόνια, καθώς το είχε αγοράσει η ΔΕΗ από την αμερικάνικη ηλεκτρική εταιρεία "Stone & Webster" στις αρχές τις δεκαετίας του ’90. Το αρχικό του όνομα ήταν ICS2 (Information Customer Service), αλλά εξελληνίστηκε και μετονομάστηκε σε Ερμής.
Τέθηκε σε λειτουργία το 1994 και στα 20 και πλέον χρόνια που ακολούθησαν έως σήμερα, μέσω του "Ερμή" εκδόθηκαν περίπου 1 δισ. λογαριασμοί ΔΕΗ συνολικής αξίας περίπου 300 δισ. ευρώ, συμπεριλαμβανομένων χρεώσεων Δήμων, ΕΡΤ, Φόρων Τελών, ΕΕΤΗΔΕ και ΕΕΤΑ, ενώ έγιναν πάνω από 1,5 δισ. συναλλαγές με πελάτες.
http://energypress.gr/news/premiera-gia-sap-neo-e-dikty-tis-dei-me-stoho-toys-ehontes-mpatahtsides
έκανε το νέο πληροφοριακό σύστημα εξυπηρέτησης καταναλωτών "SAP", ένα ηλεκτρονικό δίκτυ στο οποίο η διοίκηση ποντάρει πολλά για τη βελτίωση της εισπραξιμότητας των ανεξόφλητων λογαριασμών συνολικού ύψους κοντά στα 1,9 δισ. ευρώ.
Διασταυρώνοντας τα τετραγωνικά ενός ακινήτου με τη κατανάλωση σε ρεύμα, το νέο σύστημα θα επιτρέπει στη ΔΕΗ να διαπιστώνει κατά προσέγγιση φυσικά, κατά πόσο αυτοί που χρωστούν πολύ μεγάλα ποσά, δεν πληρώνουν όχι επειδή δεν ..
διαθέτουν τα χρήματα αλλά επειδή είναι εκ συστήματος μπαταχτσήδες.
Πρώτος στόχος όσοι έχουν παλαιές και μεγάλες οφειλές, και όπλο το νέο πληροφοριακό σύστημα που αντικατέστησε το προηγούμενο με την ονομασία "Ερμής", το οποίο και λειτούργησε για πρώτη φορά χθες πανελλαδικά, και από τον Ιούλιο και μετά θα τεθεί σε πλήρη εφαρμογή.
Μέσω του "SAP" η αρμόδια διεύθυνση της ΔΕΗ θα μπορεί να διασταυρώνει ύψος οφειλής με ύψος κατανάλωσης και επιφάνεια τετραγωνικών. Έστω για παράδειγμα ένας πελάτης που διαμένει σε μεγάλο σπίτι, που συνεχίζει να έχει μεγάλη κατανάλωση όπως και προ κρίσης, αλλά τώρα δεν πληρώνει. Ακριβώς επειδή ο πελάτης δεν έχει μειώσει την κατανάλωσή του, δημιουργείται αυτόματα η υπόνοια ότι είναι εκ συστήματος και όχι εξ' ανάγκης κακοπληρωτής.
«Σε αυτές ακριβώς τις περιπτώσεις θα ρίξει το βάρος του με τις διασταυρώσεις το SAP», αναφέρουν στελέχη της ΔΕΗ, που προσδοκούν στο εξάμηνο που απομένει μέχρι το τέλος του έτους να βελτιώσουν σημαντικά με τη βοήθεια της τεχνολογίας την εισπραξιμότητα της επιχείρησης.
Σύμφωνα με τα όσα έχει γράψει το Energypress, το νέο λογισμικό δίνει τη δυνατότητα στη ΔΕΗ να κατηγοριοποιεί τους κακοπληρωτές με δύο κριτήρια που θα λειτουργούν συνδυαστικά, πρώτον με βάση το διάστημα της οφειλής, και δεύτερον με βάση το ύψος της.
1ον. Η πρώτη κατηγορία "χωρίζει" τους κακοπληρωτές σε πέντε κλίμακες ανάλογα με την ωρίμανση της οφειλής τους. Από 0 έως 60 ημέρες, από 61 έως 120 ημέρες, από 121 έως 180 ημέρες, από 181 έως 360 ημέρες, και από το 1 έτος και πάνω.
2ον. Η δεύτερη κατηγορία "σπάει" τους κακοπληρωτές ανάλογα με τα ποσά που χρωστούν. Εδώ θα γίνει διαχωρισμός μεταξύ οικιακών και επαγγελματικών.
3ον. Για τους επαγγελματίες καθιερώνονται πέντε κλίμακες ανάλογα με την οφειλή. Από 0 έως 3.000 ευρώ, από 3.001-10.000 ευρώ, από 10.001-50.000 ευρώ, από 50.001 έως 100.000 ευρώ, και από 100.001 ευρώ και πάνω.
Στην πράξη, ωρίμανση οφειλής και ύψος ποσού θα λειτουργούν συνδυαστικά. Πρώτοι θα δέχονται προειδοποίηση όσοι χρωστούν τα μεγαλύτερα ποσά και για το μεγαλύτερο χρονικό διάστημα.
4ον. Για τους οικιακούς πελάτες που έχουν αλλά δεν πληρώνουν, η ΔΕΗ θα συνδυάσει επιφάνεια κατοικίας και κατανάλωση ενέργειας. Για παράδειγμα, κάποιος που έχει να πληρώσει 1,5 χρόνο, διαμένει σε σπίτι 400 τ.μ., και καταναλώνει 17-18.000 κιλοβατώρες το τετράμηνο, όταν η μέση κατανάλωση για μια οικογένεια με δύο παιδιά είναι κάτω των 2.000 κιλοβατωρών, θα έχει πρόβλημα.
Κάθε εβδομάδα και μια άλλη Περιφέρεια
Έτσι, κάθε εβδομάδα, και με βάση το παραπάνω μοντέλο, η ΔΕΗ θα επιλέγει σε κάθε Περιφέρεια της χώρας τους οφειλέτες εκείνους με τα υψηλότερα χρέη, και εν συνεχεία θα δίνονται εντολές αποκοπής.
Ταυτόχρονα, αλλάζει και το καθεστώς των διακανονισμών. Μέχρι σήμερα πλήρωνε κάποιος τη προκαταβολή, εντασσόταν σε ρύθμιση, μετά από μία –δύο δόσεις έπαυε να πληρώνει, "έχανε" τη ρύθμιση, αλλά υπέβαλε εκ νέου αίτημα, έμπαινε σε νέα ρύθμιση, κ.ο.κ. Ένας φαύλος κύκλος δηλαδή. Αυτό που από εδώ και πέρα αλλάζει, είναι ότι για να ενταχθεί κάποιος σε ρύθμιση, θα πρέπει πρώτα να ξεχρεώσει τις οφειλές που έχει από τη προηγούμενη. Διαφορετικά νέα ρύθμιση "δεν δίδομεν".
Στο πλαίσιο πάντως του νέου δόγματος "κόβω το ρεύμα στους έχοντες κακοπληρωτές" που ακολουθεί η διοίκηση της επιχείρησης, τον τελευταίο μήνα έχουν γίνει αποκοπές σε δεκάδες βίλες στην Αττική, και σε πάνω από 200 καφετέριες, ξενοδοχεία και μεγάλες επιχειρήσεις, πανελλαδικά.
Παρελθόν οριστικά ο "Ερμής"
Το "SAP" ήρθε για να αντικαταστήσει το προηγούμενο σύστημα "Ερμής" μέσω του οποίου στις 29 Μαΐου έγινε και η τελευταία τιμολόγηση και έκδοση λογαριασμών. Έμεινε σε λειτουργία για πάνω από 20 χρόνια, καθώς το είχε αγοράσει η ΔΕΗ από την αμερικάνικη ηλεκτρική εταιρεία "Stone & Webster" στις αρχές τις δεκαετίας του ’90. Το αρχικό του όνομα ήταν ICS2 (Information Customer Service), αλλά εξελληνίστηκε και μετονομάστηκε σε Ερμής.
Τέθηκε σε λειτουργία το 1994 και στα 20 και πλέον χρόνια που ακολούθησαν έως σήμερα, μέσω του "Ερμή" εκδόθηκαν περίπου 1 δισ. λογαριασμοί ΔΕΗ συνολικής αξίας περίπου 300 δισ. ευρώ, συμπεριλαμβανομένων χρεώσεων Δήμων, ΕΡΤ, Φόρων Τελών, ΕΕΤΗΔΕ και ΕΕΤΑ, ενώ έγιναν πάνω από 1,5 δισ. συναλλαγές με πελάτες.
http://energypress.gr/news/premiera-gia-sap-neo-e-dikty-tis-dei-me-stoho-toys-ehontes-mpatahtsides