Ο χρόνος για την αποπεράτωση και ηλέκτριση της διασύνδεσης Κρήτης-Αττικής εκτιμάται σε τρία χρόνια
Μέχρι τα τέλη του Φεβρουαρίου θα έχουν εκδοθεί από το
Υπουργείο Περιβάλλοντος οι Περιβαλλοντικοί Όροι για το ενεργειακό έργο
της "μεγάλης" διασύνδεσης της Κρήτης, εκτίμησε ο Διευθύνων Σύμβουλος του
ΑΔΜΗΕ Μάνος Μανουσάκης, δίνοντας παράλληλα και το χρονοδιάγραμμα
έναρξης της κατασκευαστικής του φάσης.
Παραχωρώντας συνέντευξη στο ypodomes.com ο κ. Μανουσάκης αναφέρθηκε στην εκκρεμότητα της έκδοσης των Περιβαλλοντικών Όρων αλλά και στην ολοκλήρωση της επιλογής των αναδόχων στα τρία καλωδιακά τμήματα του έργου.
Ακόμη, ο κ. Μανουσάκης τόνισε η τεχνική αξιολόγηση για τους μετασχηματιστές οδεύει προς το τέλος της και πιθανότατα και έχει ολοκληρωθεί εντός του Φεβρουαρίου, ενώ θα χρειαστεί περίπου ένας μήνας για να υπογραφούν οι σχετικές συμβάσεις από το Ελεγκτικό Συνέδριο.
"Εκτιμώ" σημείωσε, "ότι οι συμβάσεις για τα καλώδια θα υπογραφούν μέσα στο Μάρτιο και για τους μετασχηματιστές μέσα στον Απρίλιο. Έχοντας πλέον υπογράψει τις συμβάσεις, αναμένεται άμεσα και η εκκίνηση της κατασκευαστικής φάσης.
Ο χρόνος για την αποπεράτωση και ηλέκτριση της διασύνδεσης Κρήτης-Αττικής εκτιμάται σε τρία χρόνια, το οποίο σημαίνει ότι εντός του πρώτου εξαμήνου του 2023 η «μεγάλη» διασύνδεση θα έχει ολοκληρωθεί".
Αναφορικά με τη «μικρή» διασύνδεση της Κρήτης, ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΑΔΜΗΕ τόνισε πως: «Οι εξελίξεις είναι θετικές στα μέτωπα του υπόγειου καλωδίου τόσο στην Κρήτη, όσο και στην Πελοπόννησο όπου έχουμε και την κατασκευή του υποσταθμού, για τα οποία είχαμε επιφυλάξεις αν θα δημιουργηθεί κάποιο θέμα αλλά ευτυχώς υπάρχει απόλυτη συνεργασία με τις Τοπικές Αρχές. Το χερσαίο τμήμα στην Κρήτη αναπτύσσεται κατά μήκος του ΒΟΑΚ, όπου αυτή τη στιγμή μάλιστα έχει κλείσει μία λωρίδα για την κατασκευή».
Στη συνέχεια, συμπλήρωσε ότι: «Παραμένουμε σταθεροί σε αυτό που έχουμε πει, ότι δηλαδή μέσα στο 2020 θα έχουμε ηλεκτρίσει τη «μικρή διασύνδεση» Κρήτης, δεδομένου βέβαια ότι δεν θα προκύψουν απρόοπτα κατά την πόντιση του υποβρύχιου καλωδίου, αυτού του μήκους και σε αυτό το βάθος -που υπερβαίνει τα 1.000 μέτρα- το οποίο επιχειρείται για πρώτη φορά στον κόσμο και συνιστά από μόνο του μία πρόκληση.
Ωστόσο, οι ανάδοχοι του έργου, Prysmian και της Ελληνικά Καλώδια, με μεγάλο ιστορικό συνεργασίας με τον Διαχειριστή, έχουν αποδείξει ότι σε πολύ δύσκολες συνθήκες και σε απαιτητικά έργα είναι σε θέση να ανταποκριθούν. Είμαστε λοιπόν αισιόδοξοι ότι μέχρι το τέλος του 2020 θα έχουμε ηλεκτρίσει».
www.worldenergynews.gr
Παραχωρώντας συνέντευξη στο ypodomes.com ο κ. Μανουσάκης αναφέρθηκε στην εκκρεμότητα της έκδοσης των Περιβαλλοντικών Όρων αλλά και στην ολοκλήρωση της επιλογής των αναδόχων στα τρία καλωδιακά τμήματα του έργου.
Ακόμη, ο κ. Μανουσάκης τόνισε η τεχνική αξιολόγηση για τους μετασχηματιστές οδεύει προς το τέλος της και πιθανότατα και έχει ολοκληρωθεί εντός του Φεβρουαρίου, ενώ θα χρειαστεί περίπου ένας μήνας για να υπογραφούν οι σχετικές συμβάσεις από το Ελεγκτικό Συνέδριο.
"Εκτιμώ" σημείωσε, "ότι οι συμβάσεις για τα καλώδια θα υπογραφούν μέσα στο Μάρτιο και για τους μετασχηματιστές μέσα στον Απρίλιο. Έχοντας πλέον υπογράψει τις συμβάσεις, αναμένεται άμεσα και η εκκίνηση της κατασκευαστικής φάσης.
Ο χρόνος για την αποπεράτωση και ηλέκτριση της διασύνδεσης Κρήτης-Αττικής εκτιμάται σε τρία χρόνια, το οποίο σημαίνει ότι εντός του πρώτου εξαμήνου του 2023 η «μεγάλη» διασύνδεση θα έχει ολοκληρωθεί".
Αναφορικά με τη «μικρή» διασύνδεση της Κρήτης, ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΑΔΜΗΕ τόνισε πως: «Οι εξελίξεις είναι θετικές στα μέτωπα του υπόγειου καλωδίου τόσο στην Κρήτη, όσο και στην Πελοπόννησο όπου έχουμε και την κατασκευή του υποσταθμού, για τα οποία είχαμε επιφυλάξεις αν θα δημιουργηθεί κάποιο θέμα αλλά ευτυχώς υπάρχει απόλυτη συνεργασία με τις Τοπικές Αρχές. Το χερσαίο τμήμα στην Κρήτη αναπτύσσεται κατά μήκος του ΒΟΑΚ, όπου αυτή τη στιγμή μάλιστα έχει κλείσει μία λωρίδα για την κατασκευή».
Στη συνέχεια, συμπλήρωσε ότι: «Παραμένουμε σταθεροί σε αυτό που έχουμε πει, ότι δηλαδή μέσα στο 2020 θα έχουμε ηλεκτρίσει τη «μικρή διασύνδεση» Κρήτης, δεδομένου βέβαια ότι δεν θα προκύψουν απρόοπτα κατά την πόντιση του υποβρύχιου καλωδίου, αυτού του μήκους και σε αυτό το βάθος -που υπερβαίνει τα 1.000 μέτρα- το οποίο επιχειρείται για πρώτη φορά στον κόσμο και συνιστά από μόνο του μία πρόκληση.
Ωστόσο, οι ανάδοχοι του έργου, Prysmian και της Ελληνικά Καλώδια, με μεγάλο ιστορικό συνεργασίας με τον Διαχειριστή, έχουν αποδείξει ότι σε πολύ δύσκολες συνθήκες και σε απαιτητικά έργα είναι σε θέση να ανταποκριθούν. Είμαστε λοιπόν αισιόδοξοι ότι μέχρι το τέλος του 2020 θα έχουμε ηλεκτρίσει».
www.worldenergynews.gr