Η νέα στρατηγική που εφαρμόζει η ΔΕΗ επεκτείνεται και στην κομβική αγορά της προμήθειας, εκεί όπου τα τελευταία χρόνια η επιχείρηση καλείται να αναπροσαρμόσει πρακτικές αλλά και στοχεύσεις ενόψει του ισχυρού ανταγωνισμού που αντιμετωπίζει. Το ενδιαφέρον σε σχέση με τις κινήσεις της ΔΕΗ το τελευταίο διάστημα από την περίοδο του rebranding έως και σήμερα, είναι ότι η εταιρεία σχεδιάζει τις κινήσεις της, ακόμη και για τον σχεδιασμό των νέων τιμολογίων της αφού προηγουμένως ανιχνεύσει και τις προθέσεις των καταναλωτών, μέσω ερευνών που διενεργούνται σε συγκεκριμένα focus groups.
Από τις έρευνες που έχουν διενεργηθεί, σύμφωνα με αρμόδιες πηγές, έχουν προκύψει αρκετά ενδιαφέροντα στοιχεία που βοηθούν στο σχεδιασμό των επόμενων κινήσεων. Σημειωτέον, ότι η ΔΕΗ έχει έναν διπλό όσο και δύσκολο στόχο να επιτύχει στην αγορά προμήθειας: αφενός μεν να συμμορφωθεί με τους στόχους που έχουν τεθεί για μείωση του συνολικού μεριδίου αγοράς στο πλαίσιο της ενίσχυσης του ανταγωνισμού και του περιορισμού της κυρίαρχης θέσης που η εταιρεία διατηρεί, αφετέρου να διατηρήσει ή ακόμη και να ανακτήσει το ποιοτικό πελατολόγιο, δηλαδή τους καταναλωτές εκείνους που είναι συνεπείς στις πληρωμές τους και εμφανίζουν μεγάλες καταναλώσεις με αξιόλογα περιθώρια κέρδους.
Όπως αναφέρουν αρμόδιες πηγές, μεταξύ των βασικών συμπερασμάτων που προκύπτουν από τα focus groups είναι ότι οι προσδοκίες των καταναλωτών που έφυγαν από τη ΔΕΗ για άλλους παρόχους με το δέλεαρ της σημαντικής μείωσης του ποσού του λογαριασμού δεν επιβεβαιώθηκαν στην πράξη. Όπως προκύπτει από τις ίδιες έρευνες το μέσο ετήσιο όφελος που έχουν διαπιστώσει όσοι έφυγαν από τη ΔΕΗ κινείται μεταξύ 50 και 70 ευρώ.
Μια ακόμη ενδιαφέρουσα πτυχή των ευρημάτων των ερευνών είναι ότι όλοι οι καταναλωτές, ακόμη και εκείνοι που έχουν φύγει από τη ΔΕΗ, αναμένουν το επόμενο διάστημα την απάντηση της εταιρείας, με νέα προϊόντα και ανταγωνιστικά τιμολόγια.
Σε κάθε περίπτωση, πηγές της εταιρείας αναφέρουν ότι η κινητικότητα στο πελατολόγιο της ΔΕΗ είναι αμφίδρομη καθώς εκτός από εκείνους τους πελάτες που αποχωρούν για άλλους παρόχους, υπάρχει σημαντική εισροή πελατών που επιστρέφουν προς την εταιρεία.
Ως προς τις επόμενες κινήσεις της ΔΕΗ, η εταιρεία προχωρά το πλάνο για την πλήρη ανακαίνιση και την αλλαγή της φιλοσοφίας των καταστημάτων της. Μάλιστα το πρώτο νέο κατάστημα που θα αποτυπώνει τη νέα φιλοσοφία και το εντελώς διαφορετικό concept εξυπηρέτησης των πελατών αναμένεται να ξεκινήσει να λειτουργεί εντός του καλοκαιριού στο Μαρούσι. Παράλληλα μέχρι τέλος του έτους αναμένεται να εγκαινιαστούν ακόμη 2 καταστήματα που επίσης θα αποτυπώνουν τη νέα φιλοσοφία της εταιρείας στην σχέση της με τους πελάτες.
Αξίζει να σημειωθεί τέλος ότι ήδη σε 38 καταστήματα της επιχείρησης σε όλη την Ελλάδα, που καλύπτουν το 70% των ενεργών πελατών της εταιρείας, εφαρμόζεται το νέο διευρυμένο ωράριο λειτουργίας και έχει μειωθεί ο χρόνος αναμονής των πελατών.
(του Χάρη Φλουδόπουλου, capital.gr)