Την ίδια στιγμή που ο ΔΕΔΔΗΕ βρίσκεται στο προσκήνιο καθώς η κακοκαιρία για μια ακόμη φορά έχει προκαλέσει σοβαρά προβλήματα στο δίκτυο και χιλιάδες καταναλωτές έμειναν για πολλές ώρες χωρίς ρεύμα, τα προβλήματα για το διαχειριστή επεκτείνονται και στο ρυθμιστικό πεδίο. Μάλιστα η Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας προχώρησε ακόμη και στην επιβολή προστίμου προς το διαχειριστή, θεωρώντας ότι αυτός απέτυχε να συμμορφωθεί στις υποχρεώσεις του.
Ο λόγος; Το πρόσφατο μέτρο της επιδότησης των καταναλωτών από το Ταμείο Ενεργειακής Μετάβασης, ανέδειξε στο προσκήνιο ένα σημαντικό πρόβλημα: τη μη τήρηση επικαιροποιημένου μητρώου πελατών από την πλευρά του ΔΕΔΔΗΕ, με αποτέλεσμα να μην είναι εφικτό να διασταυρωθεί σε ποιον ανήκει κάθε ένας από τους περίπου 7 εκατομμύρια μετρητές που είναι ενεργοί αυτή τη στιγμή. Είναι χαρακτηριστικό ότι σύμφωνα με τον πρόεδρο της ΡΑΕ Θ. Δαγούμα, διαπιστώνεται ότι περίπου 2 εκατομμύρια μετρητές έχουν μη υπαρκτά ή καθόλου ΑΦΜ.
Στο πλαίσιο λοιπόν της προσπάθειας να επιλυθεί το πρόβλημα, έχει δρομολογηθεί η επικαιροποίηση του μητρώου των πελατών, προκειμένου να αντιστοιχηθούν όλοι οι μετρητές με τους πελάτες και με το ΑΦΜ τους. Το όλο εγχείρημα υλοποιείται από το ΔΕΔΔΗΕ σε συνεργασία με την ΑΑΔΕ, το ΥΠΕΝ και το Υπουργείο Οικονομικών.
Μάλιστα, ακριβώς επειδή ο ΔΕΔΔΗΕ δε τηρεί επικαιροποιημένο μητρώο, του επιβλήθηκε από τη ΡΑΕ πρόστιμο, όπως προβλέπεται στο εγχειρίδιο εκπροσώπησης μετρητών και περιοδικής εκκαθάρισης. Το όλο εγχείρημα είναι δύσκολο με δεδομένο τον όγκο των 7 εκατ. μετρητών που θα πρέπει να ελεγχθεί και να διασταυρωθεί, ωστόσο μόλις η επικαιροποίηση ολοκληρωθεί θα υπάρχει μια σαφής και πλήρης εικόνα αντιστοίχησης μετρητών, πελατών.