Την Παρασκευή 3 Νοεμβρίου ανακοινώθηκε η συμφωνία της ΔΕΗ με την Currys plc, για την εξαγορά της Κωτσόβολος, έναντι αντιτίμου που αντιστοιχεί σε αξία επιχείρησης €200 εκατ.
Δεν ήταν λίγοι εκείνοι που δεν κατάλαβαν πώς μια δημόσια επιχείρηση μπορεί να εξαγοράσει μια ιδιωτική αλυσίδα λιανικής πώλησης.
Ήταν όσοι δεν είχαν πρόχειρη μια εξέλιξη.
Εδώ και μια διετία η ΔΕΗ δεν ό,τι αναφέρει το ακρωνύμιο.
Δηλαδή, Δημόσια Επιχείρηση Ηλεκτρισμού.
Από το 2021, όταν η Ελλάδα συντάχθηκε με την ευρωπαϊκή νομοθεσία, προχώρησε σε αύξηση μετοχικού της ΔΕΗ. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα τη μερική ιδιωτικοποίηση της.
Το ποσοστό που ανήκει έκτοτε στο κράτος είναι 34.12%, από 51% που ήταν από το 2000 -όταν εισήχθη η ΔΕΗ στο χρηματιστήριο- έως τότε.
Το υπόλοιπο 65.88% ανήκει σε ιδιώτες.
Άρα η ΔΕΗ είναι ιδιωτική εταιρία.
Και όπως κάθε άλλη ιδιωτική εταιρία που σέβεται τον εαυτό της, άρχισε να ερευνά την προοπτική αγορών που θα μπορούσαν να εξυπηρετήσουν την ανάπτυξη της.
Έτσι κατέληξε στην Κωτσόβολος, με την εξαγορά να προσδιορίζεται από τη διοίκηση της ΔΕΗ ως «στρατηγική κίνηση μετασχηματισμού, σε μια αγορά που αλλάζει σε παγκόσμιο επίπεδο, καθώς η εποχή της ενεργειακής μετάβασης και του νέου εξηλεκτρισμού δημιουργεί έναν ολόκληρο νέο κόσμο λύσεων, για νοικοκυριά και επιχειρήσεις».
Η κίνηση λοιπόν, αυτή ανήκει στο ευρύτερο πλάνο (αξίας 9.000.000.000 ευρώ) που έχει εκπονηθεί, με στόχο να μετασχηματιστεί η ΔΕΗ σε έναν ολοκληρωμένο πάροχο προϊόντων και υπηρεσιών.
Τι σημαίνει «ολοκληρωμένος πάροχος προϊόντων και υπηρεσιών»
Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΔΕΗ, Γεώργιος Στάσσης εξήγησε χαρακτηριστικά πως «με την ολοκλήρωση της συμφωνίας, η ΔΕΗ θα είναι μια άλλη εταιρεία.
Ένας ολοκληρωμένος πελατοκεντρικός πάροχος προϊόντων και υπηρεσιών, σε ψηφιακό και φυσικό επίπεδο.
Η εξαγορά της Κωτσόβολος, ως μέρος του επενδυτικού μας πλάνου ύψους 9 δισεκατομμυρίων ευρώ, επιταχύνει σημαντικά την υλοποίηση του επιχειρησιακού μας σχεδιασμού, ο οποίος βασίζεται σε τρεις πυλώνες: την πράσινη ανάπτυξη, την ψηφιοποίηση όλων των λειτουργιών και την πελατοκεντρικότητα».
Τι σημαίνει η εξαγορά της Κωτσόβολος από τη ΔΕΗ για τους καταναλωτές
Με την ένωση της ΔΕΗ και της Κωτσόβολος, σε έναν κόσμο που αλλάζει ενεργειακά, οι καταναλωτές θα μπορούν να κάνουν τη ζωή τους πιο εύκολη, όπως προσπαθούν να διαχειριστούν πιο αποτελεσματικά και βιώσιμα την ενέργεια που καταναλώνουν.
Οι πληροφορίες αναφέρουν πως η συμφωνία συσχετίζεται με μελλοντικά προγράμματα αντικατάστασης οικιακών ηλεκτρικών συσκευών και εγκατάστασης αντλιών θερμότητας.
Αυτά θα μπορούν να αξιοποιηθούν από τους εκατομμύρια πελάτες της ΔΕΗ συνδυαστικά με άλλες παροχές και φυσικά, την προμήθεια ηλεκτρικού ρεύματος.
Η ΔΕΗ παρέχει ήδη στους πελάτες της προϊόντα και υπηρεσίες, όπως είναι φωτοβολταϊκά συστήματα, αντλίες θερμότητας, φορτιστές ηλεκτρικών αυτοκινήτων, έξυπνες ηλεκτρικές συσκευές, μπαταρίες αποθήκευσης, πράσινα πιστοποιητικά και έξυπνη διαχείριση ενέργειας.
Την ίδια ώρα, η Κωτσόβολος διαθέτει 95 καταστήματα, σε Ελλάδα και Κύπρο, εκ των οποίων τα 27 είναι megastores.
Επιπλέον του εκτεταμένου δικτύου φυσικών καταστημάτων, διαθέτει ένα ολοκληρωμένο, πανελλαδικό δίκτυο, εφοδιαστικής αλυσίδας με δικές της αποθήκες, ιδιόκτητο στόλο οχημάτων και ένα μεγάλο δίκτυο συνεργατών για εγκαταστάσεις των συσκευών.
Διαθέτει ένα πολυκαναλικό (omnichannel) δίκτυο πωλήσεων που, εκτός από τα φυσικά καταστήματα, περιλαμβάνει call center και ένα επιτυχημένο e-shop (kotsovolos.gr).