Αντίστροφα μετρά ο χρόνος για την ολοκλήρωση της εξαγοράς από τη ΔΕΗ της Κωτσόβολος, με πρώτο βήμα την επόμενη Τρίτη 21 Νοέμβριου στο Λονδίνο. Στα γραφεία της Currys θα συγκληθεί η γενική συνέλευση των μετόχων του βρετανικού ομίλου, προκειμένου να εγκρίνει την πώληση στην ΔΕΗ της Dixons South East Europe.
Δηλαδή της εταιρείας συμμετοχών υπό την σκέπη της οποίας βρίσκονται οι δραστηριότητες της Κωτσόβολος σε Ελλάδα και Κύπρο, που περνούν στα χέρια της ΔΕΗ, με τίμημα 200 εκατ ευρώ, στο οποίο δεν λαμβάνεται υπόψη ο δανεισμός, τα ταμειακά διαθέσιμα της εταιρείας και οι μισθώσεις.
Και έπειτα από τις συνήθεις για τέτοιες εξαγορές εγκρίσεις από τις ελληνικές και ευρωπαϊκές αρχές, το κλείσιμο της συναλλαγής υπολογίζεται μέχρι τα τέλη του πρώτου τριμήνου του 2024. Επί της ουσίας μέσα στο β’ εξάμηνο του επόμενου έτους θα αρχίσουν να κάνουν την εμφάνιση τους στην ελληνική αγορά τα πρώτα αναβαθμισμένα από τα 95 καταστήματα της αλυσίδας.
Τότε θα αρχίσει και να ξεδιπλώνεται το σχέδιο της ΔΕΗ να εξοικειώσει τους καταναλωτές με αυτή τη νέα, σύνθετη εποχή της ενέργειας, με οτιδήποτε συνδέεται γύρω από το αντικείμενο: Από την εξοικονόμηση που επιτυγχάνουν οι αντλίες θερμότητας και τα φωτοβολταικά στη στέγη, μέχρι τους φορτιστές ηλεκτρικών αυτοκινήτων και οτιδήποτε απαιτεί ένα smart home, μαζί με τραπεζικές συμφωνίες για χρηματοδότηση και τα συναφή ασφαλιστικά προϊόντα, τομέας όπου ο Κωτσόβολος διαθέτει μακρά εμπειρία.
Το retail, μαζί με τις τεράστιες δυνατότητες που δημιουργεί η απόκτηση της Enel Romania αποτελούν ένα βασικό τμήμα από τα στρατηγικά σχέδια της επόμενης 5ετίας 2023-2027 που θα παρουσιάσει ο CEO της ΔΕΗ Γιώργος Στάσσης και η ηγετική της ομάδα, στις 23 Ιανουαρίου 2024 στο Investor Day, στο Λονδίνο.
Για τη ΔΕΗ έχει κλείσει ένας κύκλος και ανοίγει ένας καινούργιος, με επέκταση στο εξωτερικό και μετατροπή της σε ένα πελατοκεντρικό όμιλο στο επίκεντρο του οποίου θα βρίσκεται το retail, δημιουργώντας πάμπολες συνέργειες για τους καταναλωτές. Στα 95 καταστήματα της Κωτσόβολος, εκ των οποίων τα 27 megastores, θα παντρεύονται το νέο μενού προιόντων και υπηρεσιών της ΔΕΗ με το know how της αλυσίδας στις πωλήσεις συναφών με τον ηλεκτρισμό, προιόντων. Το brand name της ΔΕΗ με την πώληση λευκών οικιακών συσκευών, συνδυαστικά με χρηματοδοτικά πακέτα, αφού η Κωτσόβολος είναι ο μεγαλύτερος πάροχος καταναλωτικών δανείων στην Ελλάδα. Αξιοσημείωτο είναι ότι αποτελεί και το κανάλι διανομής με το μεγαλύτερο ποσοστό σε έσοδα από υπηρεσίες μεταξύ των ευρωπαίων ανταγωνιστών της.
Το νέο δυνατό χαρτί της ΔΕΗ στην εσωτερική αγορά, είχε κύκλο εργασιών 733 εκατ. ευρώ στην τελευταία χρήση, παρουσιάζοντας αύξηση 12% σε σχέση με το 2022, EBITDA στα 49 εκατ. ευρώ (στη βάση του IFRS 16) και τραπεζικό δανεισμό σχεδόν μηδενικό. Τα παραπάνω αποτελέσματα που παράχθηκαν στο πλαίσιο του επιτυχημένου management της Κωτσόβολος δημιουργούν θετικές προσδοκίες για τα μεγέθη της επόμενης οικονομικής χρήσης και για την συγκεκριμένη στρατηγική επιλογή της ΔΕΗ.
Μια απόφαση που συνέπεσε με την ανάγκη των Βρετανών της Currys να
αποχωρήσουν από την Ελλάδα και να πουλήσουν την Dixons South East
Europe. Ο βρετανικός όμιλος γνωρίζει πτώση πωλήσεων στις περισσότερες
αγορές όπου δραστηριοποιείται, βλέπει το χρέος του να μεγαλώνει και
έψαχνε καιρό τώρα να αποεπενδύσει από μια σειρά χωρών, μεταξύ των οποίων
και η Ελλάδα, προκειμένου να επικεντρωθεί στις αγορές του Ηνωμένου
Βασιλείου, της Ιρλανδίας και στη Σκανδιναβία.
Οφελημένη από την κίνηση, η ΔΕΗ, γιατί τα 200 εκατ ευρώ που θα καταβάλει στην Currys είναι το διπλάσιο ποσό από εκείνο που ούτως ή άλλως είχε συμπεριλάβει στο επενδυτικό της πλάνο για επέκταση στο retail. Το business plan της προέβλεπε ήδη 100 εκατ. ευρώ για το σκοπό αυτό.
Το τίμημα της κοστίζει πολύ λιγότερα απ’ ότι αν ανέπτυσσε μόνη της ένα κοστοβόρο και χρονοβόρο να στηθεί, στόλο καταστημάτων, logistics, υποδομών και μεταφορών, με άγνωστο και αβέβαιο χρόνο υλοποίησης, αφού θα σκόνταφτε πάνω σε θέματα γης, πολεοδομίας και άλλες ελληνικές παθογένειες.