Πρόγραμμα MED Διαγνωστικό /ΠΑΡΟΧΕΣ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΠΕΡΙΘΑΛΨΗΣ DENTAL CARE / EYE CARE / ΦΥΣΙΚΟΘΕΡΑΠΕΙΕΣ

Πρόγραμμα MED Διαγνωστικό /ΠΑΡΟΧΕΣ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΠΕΡΙΘΑΛΨΗΣ DENTAL CARE /  EYE CARE / ΦΥΣΙΚΟΘΕΡΑΠΕΙΕΣ
✅Απορρόφηση 300 € ανά έτος και 10% στα έξοδα νοσηλείας για όλα τα μέλη στο Ομαδικό Υγείας 🩺 ΔΕΗ-ΔΕΔΔΗΕ-ΑΔΜΗΕ 📌με Συμβεβλημένο Δίκτυο 🆙Οδοντιάτρων 🆙Οπτικών 🆙Ψυχολόγων 🆙Φυσικοθεραπευτών.

Πέμπτη 30 Απριλίου 2020

Θωμάς: Μετά το τωρινό νομοσχέδιο, αρχίζουμε τη διαδικασία για απλοποίηση των υπόλοιπων σταδίων αδειοδότησης των ΑΠΕ

“Θέλουμε επενδυτές που να προχωρούν τα έργα και προς τούτο προχωράμε σε αναθεώρηση ορισμένων ρυθμίσεων με το υφιστάμενο νομοσχέδιο του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας”, υπογράμμισε, μεταξύ άλλων, ο Υφυπουργός ΠΕΝ Γεράσιμος Θωμάς, κλείνοντας τη συζήτηση στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής.
Παράλληλα προανήγγειλε νέο νομοσχέδιο που θα ολοκληρώνει την παρέμβαση στην αδειοδότηση των έργων ΑΠΕ επιταχύνοντας και απλοποιώντας τις διαδικασίες στα υπόλοιπα στάδια μέχρι την Άδεια Εγκατάστασης –μετά το πρώτο στάδιο που είναι η Άδεια Παραγωγής.

Στην Επιτροπή υπερψηφίστηκε επί της αρχής του κατά πλειοψηφία το νομοσχέδιο του Υπουργείου Περιβάλλοντος για τον εκσυγχρονισμό της περιβαλλοντικής νομοθεσίας και την εναρμόνιση της ελληνικής νομοθεσίας στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Υπέρ τάχθηκαν οι βουλευτές της ΝΔ ενώ ΣΥΡΙΖΑ, ΚΙΝΑΛ, ΚΚΕ και ΜέΡΑ25 καταψήφισαν και η Ελληνική Λύση επιφυλάχθηκε για την Ολομέλεια.
Αναφερόμενος στις επιμέρους ρυθμίσεις που περιλαμβάνονται στο νομοσχέδιο του Υπουργείου, ο κ. Θωμάς στάθηκε στο κομμάτι της αδειοδότησης, όπου η ανάγκη επιτάχυνσης των διαδικασίων κρίνεται απαραίτητη τόσο από την αγορά όσο και τις σχετικές οδηγίες της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Ειδικότερα, για τα φωτοβολταϊκά και τα χερσαία αιολικά, η αίτηση της ΑΕΠΟ θα υποβάλεται εντός 6 μηνών και μετά την παρέλευση του παραπάνω διαστήματος και σε ορίζοντα 36 μηνών θα πρέπει να έχει υποβληθεί από την επενδυτή η αίτηση στο Διαχειριστή για την χορήγηση προσφοράς οριστικών όρων σύνδεσης. Σχετική υποχρεώση, μάλιστα, απορρέει και από οδηγία της ΕΕ με χρόνο έναρξης ισχύος τον Ιούνιο του 2021, όπως ανέφερε χαρακτηριστικά ο Υφυπουργός.
Ταυτόχρονα, υπάρχει πρόβλεψη για την επιβολή ενός νέου τέλους που θα έρθει να αντικαταστήσει το τέλος διαχείρισης, τα έσοδα του οποίου θα απορροφούνται από τον Ειδικό Λογαριασμό ΑΠΕ. Η πρόβλεψη του τέλους στόχο έχει να αποτρέψει φαινόμενα πληθώρας αιτήσεων ανάπτυξης έργων ΑΠΕ από μερίδα επενδυτών που δεν έχουν πρόθεση ή καθυστερούν αδικαιολόγητα στην υλοποίηση αυτών.
Έτερο ζήτημα που περιλαμβάνει το νομοσχέδιο και ανέφερε ο κ. Θωμάς έχει να κάνει με την πρόβλεψη προσφυγής από πλευράς ιδιοκτητών γης σε βάρος επενδυτών για περιπτώσεις που κρίνεται ότι υπάρχει προσβολή συμφερόντων από τα υπό ανάπτυξη έργα σε ότι αφορά τις χρησιμοποιούμενες εκτάσεις.
Επιδίωξη, επίσης, του Υπουργείου μέσω του νομοσχεδίου είναι να προχωρήσει στον εξορθολογισμό των τιμών αποζημίωσης σταθμών ΑΠΕ που έχουν εγκατασταθεί από τους αγρότες, ώστε να παύσουν οι δυσανάλογες επιπτώσεις από μια παλιά ρύθμιση.
Τέλος, αναφορικά με το θέμα του ασυμβίβαστου των μελών του ΔΣ του ΔΑΠΕΕΠ και την σχετική ρύθμιση που υπάρχει, ο κ Θωμάς ανέφερε πως πρόκειται για μια ρύθμιση “κληρονομιά” από τον ΛΑΓΗΕ, όταν και η διοίκηση του πρώην ΛΑΓΗΕ διαχειριζόταν ευαίσθητες πληροφορίες για τον Ημερήσιο Ενεργειακό Προγραμματισμό και επομένως σωστά υπήρχε ο όρος του ασυμβίβαστου. 
Με την διάσπαση του ΛΑΓΗΕ σε ΔΑΠΕΕΠ και Χρηματιστήριο Ενέργειας, ο περιορισμός στερείται ουσίας στην περίπτωση του ΔΑΠΕΕΠ, ενώ ταυτόχρονα, μένοντας σε ισχύ, δημιουργεί πρόβλημα στην εξεύρεση ανθρώπων για την στελέχωσή του. Επισήμανε πως τέτοιος περιορισμός θα ήταν περισσότερο ανάγκαίος στην περίπτωση του ΕΧΕ, που όμως δεν έχει νομοθετηθεί σε προηγούμενο χρόνο.
Από το Γραφείο Τύπου του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας εκδόθηκε η ακόλουθη ανακοίνωση:
Νέο νομοσχέδιο που θα ολοκληρώνει την παρέμβαση στην αδειοδότηση των έργων ΑΠΕ επιταχύνοντας και απλοποιώντας τις διαδικασίες στα υπόλοιπα στάδια μέχρι την Άδεια Εγκατάστασης –μετά το πρώτο στάδιο που είναι η Άδεια Παραγωγής προανήγγειλε ο υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας κ. Γεράσιμος Θωμάς.
Κατά την παρέμβασή του στη σημερινή συζήτηση του νομοσχεδίου για τον εκσυγχρονισμό της περιβαλλοντικής νομοθεσίας στην Επιτροπή Παραγωγή και Εμπορίου της Βουλής, ο κ. Θωμάς ανέλυσε τα βασικά σημεία του νέου πλαισίου για την πρώτη φάση της αδειοδότησης των ΑΠΕ, που συνίσταται από την αντικατάσταση της Άδειας Παραγωγής  με μια Βεβαίωση Παραγωγού που θα προκύπτει πολύ πιο γρήγορα, μέσα  από μια απλούστερη και σε μεγάλο βαθμό αυτοματοποιημένη διαδικασία. Όπως είπε,  η διευκόλυνση των επενδύσεων σε έργα ΑΠΕ –σε συνδυασμό με τα έργα βελτίωσης της ενεργειακής αποδοτικότητας- θα αποτελέσουν πυλώνες για την επανεκκίνηση της ευρωπαϊκής –και ελληνικής- οικονομίας την επόμενη ημέρα της κρίσης του κορωνοϊού, κάτι που επιβεβαιώθηκε και στη χθεσινή συνεδρίαση των υπουργών  Ενέργειας της ΕΕ, στην οποία η Ελλάδα εκπροσωπήθηκε από τον κ. Θωμά.
Με τις προωθούμενες ρυθμίσεις, στόχος είναι να ξεμπλοκαριστούν οι 1.800 αιτήσεις για Άδεια Παραγωγής που εκκρεμούν να εκδίδονται γρήγορα οι νέες. «Μέχρι τώρα παρατηρούνταν το φαινόμενο πολλά στοιχεία να εξετάζονται και στην αρχή και σε μεταγενέστερα στάδια της διαδικασίας αδειοδότησης, κάτι που δεν ήταν παραγωγικό. Αυτό δεν θα συμβαίνει πλέον. Παράλληλα, θέτουμε συγκεκριμένα ορόσημα για την πορεία των έργων, γιατί θέλουμε σοβαρούς επενδυτές και όχι επενδυτές που δεσμεύουν τη γη και δεν προχωρούν τις επενδύσεις» , υπογράμμισε. Στόχος είναι έως τον Ιούνιο του 2021 η Ελλάδα να έχει ευθυγραμμιστεί με την ευρωπαϊκή οδηγία που επιτάσσει ολοκλήρωση της αδειοδότησης των ΑΠΕ σε δυο χρόνια για τα περισσότερα έργα και τρία χρόνια για εξαιρετικές περιπτώσεις.  Το πρώτο μεγάλο βήμα προς την κατεύθυνση αυτή συντελείται τώρα και θα ολοκληρωθεί με το επόμενο νομοσχέδιο, στο οποίο θα ληφθούν υπόψη οι προτάσεις των φορέων της αγοράς ΑΠΕ που κατατέθηκαν κατά τη διαβούλευση του παρόντος νομοσχεδίου.
Ο κ. Θωμάς εξήγησε ότι τα άρθρα για την ενεργειακή αποδοτικότητα– που ενσωματώνουν κοινοτική οδηγία- θα επιταχύνουν τους ρυθμούς ανακαίνισης των κτιρίων και συμβάλλουν στη στήριξη του κατασκευαστικού κλάδου που λειτουργεί με εγχώρια υλικά και ανθρώπινο δυναμικό. Αναφέρθηκε επίσης στις σημαντικότερες από τις λοιπές ενεργειακές ρυθμίσεις του νομοσχεδίου, τονίζοντας –μεταξύ άλλων- την θέσπιση προμηθευτή τελευταίου καταφυγίου στην αγορά φυσικού αερίου, τον εξορθολογισμό των τιμών αποζημίωσης των σταθμών ΑΠΕ για τους κατ’ επάγγελμα αγρότες, την παράταση των συμβάσεων γεωθερμίας της ΔΕΗΑΝ που συμβάλλει στην ανάπτυξη μιας ακόμη πηγής καθαρής ενέργειας, καθώς και τον χαρακτηρισμό του αγωγού φυσικού αερίου East Med ως έργου εθνικής σημασίας.
Απαντώντας τέλος σε ερωτήματα βουλευτών της αντιπολίτευσης για την άρση ασυμβιβάστων για τα μέλη του ΔΣ του Διαχειριστή ΑΠΕ και Εγγυήσεων Προέλευσης (ΔΑΠΕΕΠ), ανέφερε ότι τα ασυμβίβαστα αυτά χρονολογούνταν από την εποχή που ο «προκάτοχος» του ΔΑΠΕΕΠ, ο ΛΑΓΗΕ (Λειτουργός Αγοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας) διαχειριζόταν ευαίσθητες πληροφορίες που αφορούσαν στην αγορά ενέργειας, αρμοδιότητες που έχουν πλέον περάσει στο Ελληνικό Χρηματιστήριο Ενέργειας (ΕΧΕ).  Υπογράμμισε δε ότι «δεν θα έπρεπε να προξενεί σε κανέναν έκπληξη»  η ρύθμιση για τη μείωση του ποσοστού του Δημοσίου στον ΑΔΜΗΕ κάτω από το 51%, η οποία ανοίγει το δρόμο για την περαιτέρω ιδιωτικοποίηση του Διαχειριστή Μεταφοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας που ήταν προγραμματική δέσμευση της κυβέρνησης. «Αυτή στη στιγμή, με την ιδιωτικοποίηση που έκανε η προηγούμενη κυβέρνηση, το Δημόσιο έχει την πλειοψηφία των μετοχών αλλά περιορισμένη αυτονομία στις στρατηγικές αποφάσεις που απαιτούν σύμφωνη γνώμη του επενδυτή μειοψηφίας», κατέληξε ο κ. Θωμάς.

Αρχειοθήκη ιστολογίου