Την συνάφεια που χαρακτηρίζει τον ενεργειακό κλάδο με την ηλεκτροκίνηση και την κλιματική αλλαγή και παραπέρα με την οικονομική ανάκαμψη της χώρας υπογράμμισε, μεταξύ άλλων, ο νέος Υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Κώστας Σκρέκας, μιλώντας στο συνέδριο του Ecomobility, νωρίτερα σήμερα.
Ειδικότερα, τόνισε στις προτεραιότητες της κυβέρνησης και σε συνέχεια του έργου του προκατόχου του Κωστή Χατζηδάκη, είναι η βιώσιμη ανάπτυξη συνοδευόμενη από καλά αμοιβόμενες θέσεις εργασίας. Σταθερή επιδίωξη και πρόθεση της πολιτικής ηγεσίας του ΥΠΕΝ και της κυβέρνησης, όπως ανέφερε, είναι η ευθυγράμμιση της αναπτυξιακής προοπτικής της χώρας τόσο συνολικά όσο και ειδικότερα στον κλάδο της ενέργειας με τις «κοσμογονικές αλλαγές» που λαμβάνουν χώρα στο κλάδο και επιδρούν συνολικότερα.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η ριζική αλλαγή «συσχετισμών» στο μίγμα παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας της χώρας σε σχέση με 10 χρόνια πριν. Τόσο το μερίδιο της ΔΕΗ όσο και το μερίδιο των ρυπογόνων λιγνιτικών μονάδων μειώνεται και ταυτόχρονα, αυξάνεται σε αξιοσημείωτα επίπεδα το μερίδιο των ανεξάρτητων παραγωγών τόσο σε ότι αφορά το καύσιμο-γέφυρα φυσικό αέριο όσο και τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας.
Αποκωδικοποιώντας τις προτεραιότητες της «ενεργειακής» ατζέντας της κυβέρνησης, ο κύριος Σκρέκας επισήμανε πως από την μία, απασχολεί η μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος στο σύνολο της οικονομίας και από την άλλη, κρίσιμο ζητούμενο παραμένει η επικράτηση ανταγωνιστικών τιμών ενέργειας. Υπό το πρίσμα αυτό, οι δράσεις απανθρακοποίησης και απολιγνιτοποίησης, όπως συνολικά η αναδιάρθρωση του ενεργειακού τομέα στην κατεύθυνση της ενεργειακής μετάβασης θα πρέπει να ιδωθεί ως «μοχλός» ανάπτυξης και για τους υπόλοιπους οικονομικούς κλάδους.
Μια τέτοια προσέγγιση επιτάσσει η αναγκαιότητα αντιμετώπισης της κλιματικής αλλαγής, όπως ανέφερε. «Η προστασία του περιβάλλοντος μπορεί να φέρει και ανάπτυξη και να έχει θετική επίπτωση στην τσέπη των πολιτών, γεγονός που αποτελεί γόνιμο έδαφος για την «συστράτευση» της κοινωνίας στη προσπάθεια ενεργειακής μετάβασης.
Επιπρόσθετα, ανέφερε πως είναι ώριμες πλέον οι συνθήκες να εξετάσουμε την εφαρμογή του κριτηρίου «βιωσιμότητα» στο σύνολο της οικονομίας και όχι μόνο στην ηλεκτροπαραγωγή. Του "λόγου το αληθές" μαρτυρούν τα στοιχεία για την πώληση ηλεκτρικών οχημάτων όπου από 200 το 2017 έφτασαν τα 2.100 το 2019 και η συνέχεια έπεται.
Ο στόχος περιορισμού των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα πρέπει να συμπεριλάβει το σύνολο της οικονομικής δραστηριότητας, διαφορετικά οι προσπάθειες απανθρακοποίησης υστερούν των πραγματικών αναγκών.
Τέλος, ο Υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας δεν παρέλειψε να αναφερθεί στο ζήτημα της ενεργειακής φτώχειας, εξαγγέλλοντας την πρόθεση του Υπουργείου να προχωρήσει στη λήψη συγκεκριμένων μέτρων για την δραστική αντιμετώπιση του φαινομένου.