Πρόγραμμα MED Διαγνωστικό / ΠΑΡΟΧΕΣ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΠΕΡΙΘΑΛΨΗΣ DENTAL CARE / EYE CARE / ΦΥΣΙΚΟΘΕΡΑΠΕΙΕΣ / ΨΥΧΟΛΟΓΙΚΗ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ - www.genop.gr

Δευτέρα 16 Μαΐου 2022

Η... Καθολική Υπηρεσία κέρδισε τα περισσότερα «ρολόγια» ρεύματος τον Απρίλιο – Αυξήθηκαν οι απώλειες της ΔΕΗ λόγω αύξησης στα σταθερά τιμολόγια

 

 

Σε ένα ολοένα διογκούμενο πρόβλημα για το σύνολο του κλάδου προμήθειας εξελίσσεται η Καθολική Υπηρεσία, με τον αριθμό των καταναλωτών που εντάσσεται σε αυτήν να αυξάνεται σταθερά, και σε υπολογίσιμους αριθμούς, μήνα με τον μήνα.

Είναι ενδεικτικό ότι, σύμφωνα με ανεπίσημα στοιχεία που περιήλθαν

σε γνώση του energypress, οι νέες εντάξεις στην Καθολική Υπηρεσία έφτασαν τον Απρίλιο τα 5.000 «ρολόγια» στο διασυνδεδεμένο σύστημα. Έτσι, «κέρδισε» τον μεγαλύτερο αριθμό μετρητών τον περασμένο μήνα – και μάλιστα με διαφορά, καθώς η μεγαλύτερη ενίσχυση του χαρτοφυλακίου προμηθευτή έφτασε στα 2.500 «ρολόγια» περίπου, τα οποία απέσπασε η ZeniΘ.

Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, συνυπολογίζοντας τις παραπάνω καινούριες εντάξεις, πλέον στην Καθολική Υπηρεσία έχουν περιέλθει 167.000 μετρητές. Με βάση τα επίσημα στοιχεία του ΔΕΔΔΗΕ, στο τέλος του επόμενου έτους το νούμερο αυτό ανερχόταν σε 148.000, κάτι που σημαίνει ότι μόνο το τελευταίο 4μηνο έπαυσαν να εκπροσωπούνται από τον τελευταίο προμηθευτή τους, χωρίς να διακοπεί η ηλεκτροδότησή τους, επιπλέον 19.000 παροχές στο διασυνδεδεμένο σύστημα.

Όπως είναι γνωστό, στην Καθολική Υπηρεσία εντάσσονται νοικοκυριά και μικρές επιχειρήσεις με ισχύ παροχής μέχρι 25 KVA, οι οποίοι προμηθεύονται ηλεκτρική ενέργεια από τους 5 μεγαλύτερους παρόχους σε μερίδιο φορτίου εκπροσώπησης (ΔΕΗ, Protergia, Elpedison, ΗΡΩΝ, NRG). Οι πάροχοι ανέλαβαν τη σχετική υποχρέωση, όπως προβλέπεται από το πλαίσιο που θεσπίσθηκε το 2020, όταν κηρύχθηκε άγονος ο διαγωνισμός που διενεργήθηκε την ίδια χρονιά.

Αν και κανονικά η Καθολική Υπηρεσία προορίζεται για τη συνέχιση της ηλεκτροδότησης καταναλωτών στους οποίους έχει καταγγελθεί η σύμβαση, για το μεταβατικό διάστημα μέχρι να συνάψουν συμβόλαια με νέο πάροχο, στην πράξη χρησιμοποιείται από στρατηγικούς κακοπληρωτές ώστε να συνεχίσουν να ηλεκτροδοτούνται για αόριστο χρόνο, συνεχίζονταν να συσσωρεύουν οφειλές. Σε αυτό το πλαίσιο, καταργείται το αντικίνητρο των υψηλών χρεώσεων, δημιουργώντας μία διαρκώς αυξανόμενη οικονομική «τρύπα» για τις εταιρείες που προσφέρουν την υπηρεσία.

Αύξηση απωλειών για ΔΕΗ

Όσον αφορά τα ανεπίσημα στοιχεία για τον Απρίλιο στο διασυνδεμένο σύστημα, αξιοσημείωτη εξέλιξη αποτελεί η αύξηση των απωλειών της ΔΕΗ έναντι του Μαρτίου, η οποία έφτασε τα «καθαρά» (έξοδος μείον είσοδος πελατών) 5.000 «ρολόγια», από τα μόλις 1.400 που έχασε τον αμέσως προηγούμενο μήνα, όπως έχει γράψει το energypress. Πέρα από τη ZeniΘ, η ενίσχυση του πελατολογίου της οποίας αποδίδεται σε σημαντικό βαθμό και σε διοικητικές αλλαγές που υπήρξαν πρόσφατα στην εταιρεία, πολύ καλή επίδοση είχε τον Απρίλιο και η NRG, ενώ ακολούθησε η Elpedison.

Οι επιμέρους αυξομειώσεις της καταναλωτικής βάσης των ιδιωτών, πάντως, δεν μετέβαλαν τη μεταξύ τους κατάταξη, σε σχέση με τον Μάρτιο. Έτσι, η πρώτη 6άδα διαμορφώνεται για έναν ακόμη μήνα από τους τρεις καθετοποιημένους παρόχους (Protergia, Elpedison, ΗΡΩΝ), τη ZeniΘ, τη Watt+Volt και την NRG να ακολουθεί σε μικρή απόσταση.

Σύμφωνα με παράγοντες του κλάδου, η αύξηση των απωλειών της ΔΕΗ θα πρέπει να αποδοθεί στη νέα εμπορική πολιτική της επιχείρησης στα σταθερά τιμολόγια. Όπως προσθέτουν πάντως τα ίδια στελέχη, με δεδομένη την πρόθεση της κυβέρνησης να προχωρήσει σε διπλή παρέμβαση στην αγορά ρεύματος από την 1η Ιουλίου, μεγαλύτερη σημασία έχει πλέον το νέο «τοπίο» που διαμορφωθεί από τα εν λόγω μέτρα για τους επόμενους 6 με 12 μήνες, παρά οι όποιες αυξομειώσεις του χαρτοφυλακίου του δεσπόζοντος προμηθευτή έως τον μεθεπόμενο μήνα.

 

Κώστας Δεληγιάννης 

energypress.gr

Αρχειοθήκη ιστολογίου