Η ανακοίνωση την περασμένη εβδομάδα της συμφωνίας 'Ηρων - Wind
για στρατηγική συνεργασία στην λιανική αγορά είναι η δεύτερη μέσα σε
πολύ μικρό διάστημα που δημοσιοποιείται από τους εναλλακτικούς παρόχους
ηλεκτρικής ενέργειας μετά από την αντίστοιχη των Protergia - Cosmote και
δείχνει το μέλλον στο οποίο ξεκίνησε ήδη να βαδίζει η ελληνική αγορά.
Μέσα στις επόμενες εβδομάδες θα δουν το φως της δημοσιότητας και νέα
deals σε αυτό το μέτωπο, καθώς ο ανταγωνισμός κορυφώνεται, προσφέροντας
εξαιρετικές ευκαιρίες τόσο για τους παρόχους όσο και το -κυριότερο- για
τους ίδιους τους καταναλωτές.
Η στρατηγική συνεργασία του ομίλου Μυτιληναίος με τον όμιλο ΟΤΕ ανακοινώθηκε στις 30 Ιουνίου και αφορά στη διάθεση των προϊόντων της Protergia μέσα από τα 450 καταστήματα Cosmote και Γερμανός σε όλη την
Ελλάδα. Το μεγάλο αυτό δίκτυο προσφέρει ένα πολύτιμο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα στην Protergia, η οποία ήδη έχει πλασαριστεί στη δεύτερη θέση των εναλλακτικών παρόχων και πλέον στοχεύει στην κορυφή. Σημειώνεται ότι αποκλειστικά για τους πελάτες σταθερής τηλεφωνίας Cosmote η Protergia προσφέρει στα οικιακά τιμολόγια, καθώς και στους εμπορικούς/βιομηχανικούς πελάτες Χαμηλής Τάσης, σταθερή τιμή για 2 χρόνια, χωρίς πάγιο και με επιπλέον έκπτωση 20% στη χρέωση ενέργειας όταν ο λογαριασμός εξοφλείται εμπρόθεσμα. Σε περίπτωση, μάλιστα, που πελάτης διακόψει τη συμβατική του σχέση με την Cosmote, τότε αυτομάτως χάνει το συγκεκριμένο ειδικό τιμολόγιο και εισέρχεται σε άλλη κατηγορία, όπου υπάρχει πάγιο 0,53 ευρώ/μήνα και η έκπτωση στη χρέωση ενέργειας περιορίζεται στο 15%.
Η συμφωνία του ομίλου Ήρων με την Wind, που ανακοινώθηκε μόλις την περασμένη Πέμπτη, προβλέπει τη διάθεση των προϊόντων του μέσα από το δίκτυο καταστημάτων της εταιρείας τηλεπικοινωνιών από το φθινόπωρο. Η Wind διαθέτει πανελλαδικά περισσότερα από 135 καταστήματα, αλλά και και αρκετά άλλα κανάλια πώλησης, ενώ παράλληλα η ισχυρή της παρουσία στην αγορά (ποσοστά της τάξεως του 20% στην κινητή τηλεφωνία) προσφέρει στον Ήρωνα μία μεγάλη «δεξαμενή» δυνητικών πελατών. Το ενδιαφέρον επικεντρώνεται στις λεπτομέρειες της συμφωνίας και ειδικότερα στο αν θα υπάρξουν προσφορές με συνδυαστικά πακέτα ρεύματος - τηλεφωνίας.
Οι ευκαιρίες και η δύναμη της συνήθειας
Οι συνεργασίες των εταιρειών προμήθειας ηλεκτρικού ρεύματος με τις εταιρείες τηλεπικοινωνιών είναι ένα νέο φαινόμενο για τη χώρα μας και αποτελούν μονόδρομο για την ταχεία διείσδυση των πακέτων υπηρεσιών που προσφέρουν σε ένα αγοραστικό κοινό εκατομμυρίων καταναλωτών, με το μικρότερο δυνατό κόστος. Είναι προφανές ότι ενώ η ανάπτυξη ενός αυτόνομου δικτύου καταστημάτων σε πανελλαδική κλίμακα θα είχε σημαντικό κεφαλαιακό κόστος (capex) αλλά και υψηλές λειτουργικές δαπάνες (opex), με αυτές τις συμφωνίες αξιοποιούν ένα υφιστάμενο δίκτυο με πολύ μεγάλη αναγνωρισιμότητα και σταθερές ροές πελατών, χωρίς να επιβαρύνονται με τα σχετικά έξοδα. Έτσι, εξοικονομούν δαπάνες που μπορούν να κατευθύνουν είτε στην πλέον αποτελεσματική προώθηση των προϊόντων τους είτε στη διεύρυνση του χαρτοφυλακίου τους σε πιο ανταγωνιστικές τιμές. Είναι άλλωστε ενδεικτικό απ' αυτή την άποψη το γεγονός ότι οι εναλλακτικοί πάροχοι δεν ανέπτυξαν δικά τους δίκτυα και ή έχουν ένα μόνο κατάστημα και αυτό μάλλον για ...συμβολικούς λόγους, συνήθως δίπλα σε κάποια μονάδα παραγωγής για όσες εταιρείες είναι θυγατρικές καθετοποιημένων ενεργειακών ομίλων ή στα κεντρικά τους γραφεία για τις υπόλοιπες.
Το στοίχημα για τους εναλλακτικούς παρόχους είναι να καταφέρουν να πείσουν τους καταναλωτές να υπερνικήσουν τη δύναμη της ...συνήθειας και να αρχίσουν συνειδητά πλέον να επιλέγουν και τον προμηθευτή ρεύματος, χωρίς να τον θεωρούν δεδομένο όπως συνέβαινε τα προηγούμενα χρόνια όπου μόνο μία εταιρεία κυριαρχούσε ολοκληρωτικά στην αγορά. Αυτό θα καθορίσει σε μεγάλο βαθμό, σε συνδυασμό με την αξιοπιστία τους και τις ανταγωνιστικές υπηρεσίες σε προσιτές τιμές. την περαιτέρω αύξηση του μεριδίου τους κυρίως στο κομμάτι των νοικοκυριών. Πρόκειται για τη μεγάλη μάζα των καταναλωτών, κυρίως σε μεγαλύτερες ηλικίες, που δεν αναζητά τον κατάλληλο προμηθευτή, ειδικά δε όταν μαθαίνει ότι και η ΔΕΗ προχωρά σε εκπτώσεις στα τιμολόγια της, ακόμα και αν ξέρει πως οι άλλες εταιρείες προσφέρουν καλύτερες τιμές.
Ανάλογα φαινόμενα είχαμε στο παρελθόν και στην αγορά τηλεπικοινωνιών. Σε εκείνη την περίπτωση, όμως, ο παράγοντας που επέφερε μεγάλες αλλαγές στη συνείδηση και τις συνήθειες των καταναλωτών ήταν η αλματώδης ανάπτυξη της κινητής τηλεφωνίας,που σταδιακά κατέστησε αυτονόητη για τη συντριπτική πλειονότητα των πολιτών την επιλογή της κατάλληλης εταιρείας όχι μόνο στην κινητή αλλά και στη σταθερή τηλεφωνία.
Έρχονται και νέα deals
Για τους εναλλακτικούς παρόχους ρεύματος η ανάπτυξη των συνεργασιών με εταιρείες που έχουν εκτεταμένο δίκτυο λιανικής είναι μία από τις απαραίτητες προϋποθέσεις προκειμένου να καταφέρουν να ενισχύουν περαιτέρω το πελατολόγιο τους και να ...ανοίξουν τα φτερά τους, στοχεύοντας μέσα στα επόμενα χρόνια ακόμα και σε διψήφια μερίδια αγοράς. Άλλωστε οι μνημονιακές δεσμεύσεις της χώρας και ανεξάρτητα απ' αυτές το συμφέρον των νοικοκυριών και των επιχειρήσεων προτάσσει τη δημιουργία μίας ανταγωνιστικής αγοράς χωρίς μονοπώλια.
Τα ...χνάρια της Protergia και του Ήρωνα αναμένεται να ακολουθήσουν μέσα στο επόμενο διάστημα και οι άλλοι μεγάλοι παίκτες της εγχώριας αγοράς και ήδη σύμφωνα με πληροφορίες, οι συζητήσεις μεταξύ της Elpedison και της Vodafone φέρεται να βρίσκονται σε προχωρημένο στάδιο.
Σε ότι αφορά τη ΔΕΗ, είναι ανοικτό είναι το σενάριο συνεργασίας με τα ΕΛΤΑ, όπως έχει αφήσει να διαφανεί και ο επικεφαλής της Επιχείρισης, Μανώλης Παναγιωτάκης. Υπενθυμίζεται ότι τα ΕΛΤΑ έχουν λάβει άδεια προμήθειας και ήδη ηλεκτροδοτούν ορισμένα από τα καταστήματα τους.
Τέλος, για τις μικρότερες εταιρείες προμήθειας, τα σενάρια είναι πολλά και προς το παρόν τουλάχιστον «θολά». Αναμφισβήτητα, οι προκλήσεις για τις εταιρείες που δεν αποτελούν τμήμα καθετοποιημένων ενεργειακών ομίλων είναι αρκετές και στο μέλλον, όσο ενισχύεται ο ανταγωνισμός, θα είναι ακόμα περισσότερες. Σε αυτό το μέτωπο, ορισμένοι παράγοντες της αγοράς δεν αποκλείουν να δούμε ίσως στο όχι και τόσο μακρινό μέλλον ανάλογες κινήσεις με αυτές που έγιναν τα προηγούμενα χρόνια στον τομέα των τηλεπικοινωνιών, Δηλαδή, τις μεγαλύτερες εταιρείες να απορροφούν κάποιες από τις μικρότερες που διαθέτουν ποιοτικά χαρτοφυλάκια και τις υπόλοιπες είτε να προχωρούν σε συνενώσεις δυνάμεων είτε εφόσον καταφέρουν να επιβιώσουν να στρέφονται σε περισσότερο εξειδικευμένες κατηγορίες πελατών.
http://energypress.gr/news/reuma
Η στρατηγική συνεργασία του ομίλου Μυτιληναίος με τον όμιλο ΟΤΕ ανακοινώθηκε στις 30 Ιουνίου και αφορά στη διάθεση των προϊόντων της Protergia μέσα από τα 450 καταστήματα Cosmote και Γερμανός σε όλη την
Ελλάδα. Το μεγάλο αυτό δίκτυο προσφέρει ένα πολύτιμο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα στην Protergia, η οποία ήδη έχει πλασαριστεί στη δεύτερη θέση των εναλλακτικών παρόχων και πλέον στοχεύει στην κορυφή. Σημειώνεται ότι αποκλειστικά για τους πελάτες σταθερής τηλεφωνίας Cosmote η Protergia προσφέρει στα οικιακά τιμολόγια, καθώς και στους εμπορικούς/βιομηχανικούς πελάτες Χαμηλής Τάσης, σταθερή τιμή για 2 χρόνια, χωρίς πάγιο και με επιπλέον έκπτωση 20% στη χρέωση ενέργειας όταν ο λογαριασμός εξοφλείται εμπρόθεσμα. Σε περίπτωση, μάλιστα, που πελάτης διακόψει τη συμβατική του σχέση με την Cosmote, τότε αυτομάτως χάνει το συγκεκριμένο ειδικό τιμολόγιο και εισέρχεται σε άλλη κατηγορία, όπου υπάρχει πάγιο 0,53 ευρώ/μήνα και η έκπτωση στη χρέωση ενέργειας περιορίζεται στο 15%.
Η συμφωνία του ομίλου Ήρων με την Wind, που ανακοινώθηκε μόλις την περασμένη Πέμπτη, προβλέπει τη διάθεση των προϊόντων του μέσα από το δίκτυο καταστημάτων της εταιρείας τηλεπικοινωνιών από το φθινόπωρο. Η Wind διαθέτει πανελλαδικά περισσότερα από 135 καταστήματα, αλλά και και αρκετά άλλα κανάλια πώλησης, ενώ παράλληλα η ισχυρή της παρουσία στην αγορά (ποσοστά της τάξεως του 20% στην κινητή τηλεφωνία) προσφέρει στον Ήρωνα μία μεγάλη «δεξαμενή» δυνητικών πελατών. Το ενδιαφέρον επικεντρώνεται στις λεπτομέρειες της συμφωνίας και ειδικότερα στο αν θα υπάρξουν προσφορές με συνδυαστικά πακέτα ρεύματος - τηλεφωνίας.
Οι ευκαιρίες και η δύναμη της συνήθειας
Οι συνεργασίες των εταιρειών προμήθειας ηλεκτρικού ρεύματος με τις εταιρείες τηλεπικοινωνιών είναι ένα νέο φαινόμενο για τη χώρα μας και αποτελούν μονόδρομο για την ταχεία διείσδυση των πακέτων υπηρεσιών που προσφέρουν σε ένα αγοραστικό κοινό εκατομμυρίων καταναλωτών, με το μικρότερο δυνατό κόστος. Είναι προφανές ότι ενώ η ανάπτυξη ενός αυτόνομου δικτύου καταστημάτων σε πανελλαδική κλίμακα θα είχε σημαντικό κεφαλαιακό κόστος (capex) αλλά και υψηλές λειτουργικές δαπάνες (opex), με αυτές τις συμφωνίες αξιοποιούν ένα υφιστάμενο δίκτυο με πολύ μεγάλη αναγνωρισιμότητα και σταθερές ροές πελατών, χωρίς να επιβαρύνονται με τα σχετικά έξοδα. Έτσι, εξοικονομούν δαπάνες που μπορούν να κατευθύνουν είτε στην πλέον αποτελεσματική προώθηση των προϊόντων τους είτε στη διεύρυνση του χαρτοφυλακίου τους σε πιο ανταγωνιστικές τιμές. Είναι άλλωστε ενδεικτικό απ' αυτή την άποψη το γεγονός ότι οι εναλλακτικοί πάροχοι δεν ανέπτυξαν δικά τους δίκτυα και ή έχουν ένα μόνο κατάστημα και αυτό μάλλον για ...συμβολικούς λόγους, συνήθως δίπλα σε κάποια μονάδα παραγωγής για όσες εταιρείες είναι θυγατρικές καθετοποιημένων ενεργειακών ομίλων ή στα κεντρικά τους γραφεία για τις υπόλοιπες.
Το στοίχημα για τους εναλλακτικούς παρόχους είναι να καταφέρουν να πείσουν τους καταναλωτές να υπερνικήσουν τη δύναμη της ...συνήθειας και να αρχίσουν συνειδητά πλέον να επιλέγουν και τον προμηθευτή ρεύματος, χωρίς να τον θεωρούν δεδομένο όπως συνέβαινε τα προηγούμενα χρόνια όπου μόνο μία εταιρεία κυριαρχούσε ολοκληρωτικά στην αγορά. Αυτό θα καθορίσει σε μεγάλο βαθμό, σε συνδυασμό με την αξιοπιστία τους και τις ανταγωνιστικές υπηρεσίες σε προσιτές τιμές. την περαιτέρω αύξηση του μεριδίου τους κυρίως στο κομμάτι των νοικοκυριών. Πρόκειται για τη μεγάλη μάζα των καταναλωτών, κυρίως σε μεγαλύτερες ηλικίες, που δεν αναζητά τον κατάλληλο προμηθευτή, ειδικά δε όταν μαθαίνει ότι και η ΔΕΗ προχωρά σε εκπτώσεις στα τιμολόγια της, ακόμα και αν ξέρει πως οι άλλες εταιρείες προσφέρουν καλύτερες τιμές.
Ανάλογα φαινόμενα είχαμε στο παρελθόν και στην αγορά τηλεπικοινωνιών. Σε εκείνη την περίπτωση, όμως, ο παράγοντας που επέφερε μεγάλες αλλαγές στη συνείδηση και τις συνήθειες των καταναλωτών ήταν η αλματώδης ανάπτυξη της κινητής τηλεφωνίας,που σταδιακά κατέστησε αυτονόητη για τη συντριπτική πλειονότητα των πολιτών την επιλογή της κατάλληλης εταιρείας όχι μόνο στην κινητή αλλά και στη σταθερή τηλεφωνία.
Έρχονται και νέα deals
Για τους εναλλακτικούς παρόχους ρεύματος η ανάπτυξη των συνεργασιών με εταιρείες που έχουν εκτεταμένο δίκτυο λιανικής είναι μία από τις απαραίτητες προϋποθέσεις προκειμένου να καταφέρουν να ενισχύουν περαιτέρω το πελατολόγιο τους και να ...ανοίξουν τα φτερά τους, στοχεύοντας μέσα στα επόμενα χρόνια ακόμα και σε διψήφια μερίδια αγοράς. Άλλωστε οι μνημονιακές δεσμεύσεις της χώρας και ανεξάρτητα απ' αυτές το συμφέρον των νοικοκυριών και των επιχειρήσεων προτάσσει τη δημιουργία μίας ανταγωνιστικής αγοράς χωρίς μονοπώλια.
Τα ...χνάρια της Protergia και του Ήρωνα αναμένεται να ακολουθήσουν μέσα στο επόμενο διάστημα και οι άλλοι μεγάλοι παίκτες της εγχώριας αγοράς και ήδη σύμφωνα με πληροφορίες, οι συζητήσεις μεταξύ της Elpedison και της Vodafone φέρεται να βρίσκονται σε προχωρημένο στάδιο.
Σε ότι αφορά τη ΔΕΗ, είναι ανοικτό είναι το σενάριο συνεργασίας με τα ΕΛΤΑ, όπως έχει αφήσει να διαφανεί και ο επικεφαλής της Επιχείρισης, Μανώλης Παναγιωτάκης. Υπενθυμίζεται ότι τα ΕΛΤΑ έχουν λάβει άδεια προμήθειας και ήδη ηλεκτροδοτούν ορισμένα από τα καταστήματα τους.
Τέλος, για τις μικρότερες εταιρείες προμήθειας, τα σενάρια είναι πολλά και προς το παρόν τουλάχιστον «θολά». Αναμφισβήτητα, οι προκλήσεις για τις εταιρείες που δεν αποτελούν τμήμα καθετοποιημένων ενεργειακών ομίλων είναι αρκετές και στο μέλλον, όσο ενισχύεται ο ανταγωνισμός, θα είναι ακόμα περισσότερες. Σε αυτό το μέτωπο, ορισμένοι παράγοντες της αγοράς δεν αποκλείουν να δούμε ίσως στο όχι και τόσο μακρινό μέλλον ανάλογες κινήσεις με αυτές που έγιναν τα προηγούμενα χρόνια στον τομέα των τηλεπικοινωνιών, Δηλαδή, τις μεγαλύτερες εταιρείες να απορροφούν κάποιες από τις μικρότερες που διαθέτουν ποιοτικά χαρτοφυλάκια και τις υπόλοιπες είτε να προχωρούν σε συνενώσεις δυνάμεων είτε εφόσον καταφέρουν να επιβιώσουν να στρέφονται σε περισσότερο εξειδικευμένες κατηγορίες πελατών.
http://energypress.gr/news/reuma