Σε έγγραφη σύσταση προς τις εταιρίες ΖΕΝΙΘ Α.Ε. και ΔΕΔΔΗΕ Α.Ε για εσφαλμένη καταγραφή των δεδομένων μέτρησης στην αίτηση- σύμβαση προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας κατά την διαδικασία αλλαγής παρόχου και για άρνηση διόρθωσής τους από τον διαχειριστή δικτύου, προχώρησε ο Συνήγορος του Καταναλωτή και παράλληλα διαβίβασε την Σύσταση στη Ρ.Α.Α.Ε.Υ. για τις δικές της κατά νόμο ενέργειες.
Σύμφωνα με την έγγραφη Σύσταση-Πόρισμα του Συνηγόρου του Καταναλωτή:
α) οι εταιρείες ΔΕΔΔΗΕ Α.Ε. και ΖΕΝΙΘ Α.Ε. ενημερώθηκαν από τον καταναλωτή για τη μη ορθή καταχώρηση των ενδείξεων της υπό κρίση παροχής στην αίτηση- σύμβαση προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας,
β) η εταιρεία ΖΕΝΙΘ Α.Ε. ως νέος Εκπρόσωπος του επίμαχου μετρητή κατά την αλλαγή παρόχων δεν παρουσίασε κανένα στοιχείο από όπου να πιστοποιείται η ένδειξη του μετρητή που υπέβαλε στη Δήλωση Εκπροσώπησης Μετρητή Φορτίου προς την ΔΕΔΔΗΕ Α.Ε. ως το διαχειριστή του δικτύου, ως όφειλε, κατά παράβαση του άρθρου 7 του Εγχειριδίου Εκπροσώπησης Μετρητών και Περιοδικής Εκκαθάριση.
γ) η εταιρεία ΔΕΔΔΗΕ Α.Ε. ως ο διαχειριστής του δικτύου, αναιτιολόγητα δεν προβαίνει σε διόρθωση της λανθασμένης μέτρησης παρά την ύπαρξη φωτογραφικού υλικού από τον καταναλωτή,
δ) η εταιρεία ΖΕΝΙΘ Α.Ε. αξιώνει την ως άνω οφειλή κατανάλωσης που βασίζεται σε λανθασμένα μετρικά δεδομένα που η ίδια απέστειλε και χωρίς να διαθέτει το απαιτούμενο από το ρυθμιστικό πλαίσιο αποδεικτικό υλικό, ενώ δεν έχει προχωρήσει σε σχετικές διορθωτικές ενέργειες.
Με βάση τα παραπάνω, ο Συνήγορος του Καταναλωτή, απεύθυνε Σύσταση προς:
α) την ΔΕΔΔΗΕ Α.Ε. να προχωρήσει στην διόρθωση των επίμαχων μετρήσεων κατά την αλλαγή παρόχου σύμφωνα με το φωτογραφικό υλικό που προσκόμισε ο κ. Χ και
β) την εταιρεία ΖΕΝΙΘ Α.Ε. να προχωρήσει στην έκδοση του σχετικού διορθωτικού λογαριασμού για την παροχή του κ. Χ και να αναμορφώσει τις εσωτερικές της διαδικασίες σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στο Εγχειρίδιο Εκπροσώπησης Μετρητών και Περιοδικής Εκκαθάρισης.