Χιλιάδες καταναλωτές της ΔΕΗ εμφανίζονται να έχουν χρέη στην επιχείρηση, να χάνουν την έκπτωση έγκαιρης εξόφλησης ή ακόμα και να κινδυνεύουν με διακοπή ρεύματος
Μεγάλη αναστάτωση προκλήθηκε το πρωί της Τρίτης σε πολλά
υποκαταστήματα της ΔΕΗ, καθώς οι πολίτες τρέχουν να ζητήσουν εξηγήσεις
για το σκάνδαλο που έχει προκληθεί με τους λογαριασμούς που ενώ έχουν
πληρωθεί μέσω ΕΛΤΑ από τους πολίτες, εμφανίζονται σαν απλήρωτοι επειδή
τα ταχυδρομεία με το «έτσι θέλω» δεν αποδίδουν τα χρήματα στη ΔΕΗ.
Στο υποκατάστημα της ΔΕΗ στο Παγκράτι, παρά το ότι έχει δημιουργηθεί το αδιαχώρητο τις προηγούμενες ώρες, οι πολίτες έχουν βρεθεί μπροστά από μία
ανεξήγητη συμπεριφορά. Δεν υπάρχουν νούμερα, ώστε να κρατηθεί μία συγκεκριμένη σειρά και παρ' όλα αυτά, οι υπεύθυνοι δηλώνουν ότι θα εξυπηρετηθούν όσοι πρόλαβαν να πάρουν νούμερα από πριν, με αποτέλεσμα οι περισσότεροι να κάθονται στην ουρά μάταια ή απλά περιμένουν απ' έξω. Το χειρότερο της συμπεριφοράς είναι το εξής: Όταν πάει κάποιος να περάσει τα ειδικά προστατευτικά κολονάκια για να κάνει απλά μία ερώτηση (ακόμα και για το αν θα πρέπει να περιμένει στη σειρά για να κάνει τη δουλειά του), η ασφάλεια έχει πάρει διαταγές να τους γυρίζει στην ουρά, για να περιμένουν τη σειρά τους, πιθανώς χωρίς κανένα αντίκρισμα.
Τα νούμερα, μέχρι το 200, όπως λένε οι αγανακτισμένοι πολίτες δίνονται μέχρι τις 10 το πρωί. Χαρακτηριστικό είναι ότι μέχρι τις 2 το μεσημέρι της Τρίτης, στο Παγκράτι, είχαν εξυπηρετηθεί σχεδόν 120 άτομα. Και οι υπάλληλοι, λένε στους πολίτες χωρίς νούμερο: «Αν δεν εξυπηρετηθείτε είναι δική σας ευθύνη».
Τι έχει συμβεί με τα ΕΛΤΑ
Χιλιάδες καταναλωτές της ΔΕΗ εμφανίζονται να έχουν χρέη στην επιχείρηση, να χάνουν την έκπτωση έγκαιρης εξόφλησης ή ακόμα και να κινδυνεύουν με διακοπή ρεύματος.
Αν και οι καταναλωτές λαμβάνουν την απόδειξη πληρωμής των οφειλών τους και, μάλιστα όσοι είναι και εμπρόθεσμοι, αναμένουν και την έκπτωση του 15%, ωστόσο, στον επόμενο λογαριασμό εμφανίζονται τα προηγούμενα ποσά ως καθυστερημένες οφειλές. Οι εν λόγω καταναλωτές εμφανίζονται μάλιστα να έχουν επιβαρυνθεί με τόκους και συνειδητοποιούν ότι όχι μόνο έχουν χάσει την έκπτωση, αλλά και ότι κινδυνεύουν με διακοπή ηλεκτροδότησης.
Ο λόγος έγκειται στο γεγονός ότι τα ΕΛΤΑ, προκειμένου να καλύψουν το δικό τους πρόβλημα ρευστότητας, δεν αποδίδουν τα χρήματα που εισπράττουν για τους λογαριασμούς της ΔΕΗ.
Σύμφωνα με την εφημερίδα, τον τελευταίο μήνα, καθημερινά στα ανά την επικράτεια καταστήματα της Επιχείρησης καταφθάνουν χιλιάδες καταναλωτές ζητώντας εξηγήσεις και τακτοποίηση των λογαριασμών τους.
«Μείζον πρόβλημα», λέει η ΔΕΗ
H πλευρά της ΔΕΗ αναγνωρίζει ως μείζον το πρόβλημα που δημιουργείται για τους καταναλωτές-πελάτες της.
«Είναι ένα πραγματικά δύσκολο ως προς τη διαχείρισή του θέματος, το οποίο θα το αντιμετωπίσουμε άμεσα», επισημαίνει στην εφημερίδα στέλεχος της Επιχείρησης.
Προς το παρόν η οδηγία που έχει δοθεί στα καταστήματα της ΔΕΗ είναι να εκδίδουν ένα γραμμάτιο είσπραξης με το οποίο ο καταναλωτής καλείται να πληρώσει μόνο το ποσό του τρέχοντος λογαριασμού. Παρόλα αυτά, δεν απαντάει ούτε στο πρόβλημα της απώλειας της έκπτωσης, ούτε επίσης και στις επιβαρύνσεις με τόκους καθυστερήσεων.
Σημειωτέον, ότι αντίστοιχη κατάσταση παρακράτησης χρημάτων από λογαριασμούς ρεύματος από τα ΕΛΤΑ είχε αντιμετωπίσει η ΔΕΗ και τον Μάρτιο του 2017, με το συνολικό ποσό να ανέρχεται τότε στα 19,5 εκατ. ευρώ.
Το ποσό είχε αποπληρωθεί, κατόπιν εξώδικου που απέστειλε η διοίκηση της ΔΕΗ στη διοίκηση των ΕΛΤΑ, μέσω του οποίου απαίτησε την τακτοποίηση της οφειλής υπό την απειλή της προσφυγής στη Δικαιοσύνη. Θα πρέπει να σημειωθεί ότι η ΔΕΗ έχει αναθέσει στα ΕΛΤΑ την εξυπηρέτηση των πελατών της για την πληρωμή λογαριασμών ρεύματος έναντι ετήσιας αμοιβής ύψους 20 εκατ. ευρώ ετησίως.
Η ΔΕΗ συμψηφίζει το ποσό αυτό με τα ποσά που παρακρατούν τα ΕΛΤΑ για τους καταναλωτές, όμως το πρόβλημα παραμένει άλυτο.
Τα ΕΛΤΑ σχεδόν πριν από ένα χρόνο απέδιδαν την παρακράτηση των χρημάτων των καταναλωτών της ΔΕΗ σε πρόβλημα του ηλεκτρονικού συστήματος διατραπεζικών συναλλαγών και στην έλλειψη ρευστότητας.
Αυτό που φαίνεται τελικά είναι ότι έχουν βρει έναν ιδιαίτερα αδόκιμο τρόπο να κλείνουν τις «τρύπες» στα οικονομικά τους, ενώ απαντούν εμμέσως ότι το πρόβλημα ρευστότητας προκύπτει από οφειλές του ευρύτερου δημόσιου τομέα προς τα ΕΛΤΑ.
Ερωτηθείσα η διοίκηση των ΕΛΤΑ από την «Κ» γιατί εξακολουθεί να παρακρατεί τα χρήματα των καταναλωτών της ΔΕΗ, αρνήθηκε να απαντήσει, τονίζοντας μάλιστα ότι δεν μπορεί «η πρόεδρος των ΕΛΤΑ να ανταποκρίνεται σε κάθε απορία που προκύπτει».
Πληροφορίες που επικαλείται η Καθημερινή, επισημαίνουν ότι τα ΕΛΤΑ εξακολουθούν να χρησιμοποιούν ως δικαιολογία τα χρήματα που περιμένουν από το υπουργείο Ψηφιακής Πολιτικής και που αφορούν την αποζημίωση για την παροχή καθολικής υπηρεσίας.
Μόλις εκταμιευθεί το ποσό, το οποίο κύκλοι των ΕΛΤΑ υποστηρίζουν ότι θα γίνει άμεσα, θα εξοφληθούν και τα χρέη της εταιρείας προς τη ΔΕΗ. Το πρόβλημα ωστόσο φαίνεται ότι διογκώνεται καθώς χρονίζει, ενώ γεννάται η απορία γιατί δεν διακόπτει η ΔΕΗ τη σχετική συνεργασία με τα ΕΛΤΑ, αφού δεν τηρούνται τα συμφωνηθέντα.
Συλλογική αγωγή κατά των ΕΛΤΑ
Δικαστικά θα προσφύγει το Ινστιτούτο Καταναλωτών (ΙΝΚΑ) για το ζήτημα που έχει προκύψει με τους καταναλωτές της ΔΕΗ που αν και πλήρωναν έγκαιρα τους λογαριασμούς ρεύματος μέσω ΕΛΤΑ, αυτοί φαίνονταν απλήρωτοι στη ΔΕΗ.
Το ΙΝΚΑ ανακοίνωσε ότι θα προτίθεται να καταθέσει συλλογική αγωγή «υπέρ των καταναλωτών ρεύματος από την ΔΕΗ που επλήρωσαν τους λογαριασμούς τους έγκαιρα και με την συμφωνία της σχετικής έκπτωσης που συμφωνήθηκε, τα ποσά παρέμειναν στα ΕΛΤΑ μέσω των οποίων έκαμαν τις πληρωμές τους».
Λόγω του προβλήματος, οι καταναλωτές ρεύματος της ΔΕΗ χάνουν την έκπτωση συνέπειας και καλούνται να πληρώσουν τόκους για την εκπρόθεσμη εξόφληση λογαριασμών, που έχουν αποπληρώσει κανονικά.
Ως εκ τούτου, το ΙΝΚΑ υπογραμμίζει ότι αφενός τα ΕΛΤΑ οφείλουν να αποζημιώσουν τους καταναλωτές και αφετέρου, η ΔΕΗ οφείλει αμέσως να ρυθμίσει το υπόλοιπο και να αποδώσει την έκπτωση που συμφωνήθηκε, με βάση ότι έχει λάβει γνώση σχετικά με την πληρωμή από τα ΕΛΤΑ.
Στο υποκατάστημα της ΔΕΗ στο Παγκράτι, παρά το ότι έχει δημιουργηθεί το αδιαχώρητο τις προηγούμενες ώρες, οι πολίτες έχουν βρεθεί μπροστά από μία
ανεξήγητη συμπεριφορά. Δεν υπάρχουν νούμερα, ώστε να κρατηθεί μία συγκεκριμένη σειρά και παρ' όλα αυτά, οι υπεύθυνοι δηλώνουν ότι θα εξυπηρετηθούν όσοι πρόλαβαν να πάρουν νούμερα από πριν, με αποτέλεσμα οι περισσότεροι να κάθονται στην ουρά μάταια ή απλά περιμένουν απ' έξω. Το χειρότερο της συμπεριφοράς είναι το εξής: Όταν πάει κάποιος να περάσει τα ειδικά προστατευτικά κολονάκια για να κάνει απλά μία ερώτηση (ακόμα και για το αν θα πρέπει να περιμένει στη σειρά για να κάνει τη δουλειά του), η ασφάλεια έχει πάρει διαταγές να τους γυρίζει στην ουρά, για να περιμένουν τη σειρά τους, πιθανώς χωρίς κανένα αντίκρισμα.
Τα νούμερα, μέχρι το 200, όπως λένε οι αγανακτισμένοι πολίτες δίνονται μέχρι τις 10 το πρωί. Χαρακτηριστικό είναι ότι μέχρι τις 2 το μεσημέρι της Τρίτης, στο Παγκράτι, είχαν εξυπηρετηθεί σχεδόν 120 άτομα. Και οι υπάλληλοι, λένε στους πολίτες χωρίς νούμερο: «Αν δεν εξυπηρετηθείτε είναι δική σας ευθύνη».
Τι έχει συμβεί με τα ΕΛΤΑ
Χιλιάδες καταναλωτές της ΔΕΗ εμφανίζονται να έχουν χρέη στην επιχείρηση, να χάνουν την έκπτωση έγκαιρης εξόφλησης ή ακόμα και να κινδυνεύουν με διακοπή ρεύματος.
Αν και οι καταναλωτές λαμβάνουν την απόδειξη πληρωμής των οφειλών τους και, μάλιστα όσοι είναι και εμπρόθεσμοι, αναμένουν και την έκπτωση του 15%, ωστόσο, στον επόμενο λογαριασμό εμφανίζονται τα προηγούμενα ποσά ως καθυστερημένες οφειλές. Οι εν λόγω καταναλωτές εμφανίζονται μάλιστα να έχουν επιβαρυνθεί με τόκους και συνειδητοποιούν ότι όχι μόνο έχουν χάσει την έκπτωση, αλλά και ότι κινδυνεύουν με διακοπή ηλεκτροδότησης.
Ο λόγος έγκειται στο γεγονός ότι τα ΕΛΤΑ, προκειμένου να καλύψουν το δικό τους πρόβλημα ρευστότητας, δεν αποδίδουν τα χρήματα που εισπράττουν για τους λογαριασμούς της ΔΕΗ.
Σύμφωνα με την εφημερίδα, τον τελευταίο μήνα, καθημερινά στα ανά την επικράτεια καταστήματα της Επιχείρησης καταφθάνουν χιλιάδες καταναλωτές ζητώντας εξηγήσεις και τακτοποίηση των λογαριασμών τους.
«Μείζον πρόβλημα», λέει η ΔΕΗ
H πλευρά της ΔΕΗ αναγνωρίζει ως μείζον το πρόβλημα που δημιουργείται για τους καταναλωτές-πελάτες της.
«Είναι ένα πραγματικά δύσκολο ως προς τη διαχείρισή του θέματος, το οποίο θα το αντιμετωπίσουμε άμεσα», επισημαίνει στην εφημερίδα στέλεχος της Επιχείρησης.
Προς το παρόν η οδηγία που έχει δοθεί στα καταστήματα της ΔΕΗ είναι να εκδίδουν ένα γραμμάτιο είσπραξης με το οποίο ο καταναλωτής καλείται να πληρώσει μόνο το ποσό του τρέχοντος λογαριασμού. Παρόλα αυτά, δεν απαντάει ούτε στο πρόβλημα της απώλειας της έκπτωσης, ούτε επίσης και στις επιβαρύνσεις με τόκους καθυστερήσεων.
Σημειωτέον, ότι αντίστοιχη κατάσταση παρακράτησης χρημάτων από λογαριασμούς ρεύματος από τα ΕΛΤΑ είχε αντιμετωπίσει η ΔΕΗ και τον Μάρτιο του 2017, με το συνολικό ποσό να ανέρχεται τότε στα 19,5 εκατ. ευρώ.
Το ποσό είχε αποπληρωθεί, κατόπιν εξώδικου που απέστειλε η διοίκηση της ΔΕΗ στη διοίκηση των ΕΛΤΑ, μέσω του οποίου απαίτησε την τακτοποίηση της οφειλής υπό την απειλή της προσφυγής στη Δικαιοσύνη. Θα πρέπει να σημειωθεί ότι η ΔΕΗ έχει αναθέσει στα ΕΛΤΑ την εξυπηρέτηση των πελατών της για την πληρωμή λογαριασμών ρεύματος έναντι ετήσιας αμοιβής ύψους 20 εκατ. ευρώ ετησίως.
Η ΔΕΗ συμψηφίζει το ποσό αυτό με τα ποσά που παρακρατούν τα ΕΛΤΑ για τους καταναλωτές, όμως το πρόβλημα παραμένει άλυτο.
Τα ΕΛΤΑ σχεδόν πριν από ένα χρόνο απέδιδαν την παρακράτηση των χρημάτων των καταναλωτών της ΔΕΗ σε πρόβλημα του ηλεκτρονικού συστήματος διατραπεζικών συναλλαγών και στην έλλειψη ρευστότητας.
Αυτό που φαίνεται τελικά είναι ότι έχουν βρει έναν ιδιαίτερα αδόκιμο τρόπο να κλείνουν τις «τρύπες» στα οικονομικά τους, ενώ απαντούν εμμέσως ότι το πρόβλημα ρευστότητας προκύπτει από οφειλές του ευρύτερου δημόσιου τομέα προς τα ΕΛΤΑ.
Ερωτηθείσα η διοίκηση των ΕΛΤΑ από την «Κ» γιατί εξακολουθεί να παρακρατεί τα χρήματα των καταναλωτών της ΔΕΗ, αρνήθηκε να απαντήσει, τονίζοντας μάλιστα ότι δεν μπορεί «η πρόεδρος των ΕΛΤΑ να ανταποκρίνεται σε κάθε απορία που προκύπτει».
Πληροφορίες που επικαλείται η Καθημερινή, επισημαίνουν ότι τα ΕΛΤΑ εξακολουθούν να χρησιμοποιούν ως δικαιολογία τα χρήματα που περιμένουν από το υπουργείο Ψηφιακής Πολιτικής και που αφορούν την αποζημίωση για την παροχή καθολικής υπηρεσίας.
Μόλις εκταμιευθεί το ποσό, το οποίο κύκλοι των ΕΛΤΑ υποστηρίζουν ότι θα γίνει άμεσα, θα εξοφληθούν και τα χρέη της εταιρείας προς τη ΔΕΗ. Το πρόβλημα ωστόσο φαίνεται ότι διογκώνεται καθώς χρονίζει, ενώ γεννάται η απορία γιατί δεν διακόπτει η ΔΕΗ τη σχετική συνεργασία με τα ΕΛΤΑ, αφού δεν τηρούνται τα συμφωνηθέντα.
Συλλογική αγωγή κατά των ΕΛΤΑ
Δικαστικά θα προσφύγει το Ινστιτούτο Καταναλωτών (ΙΝΚΑ) για το ζήτημα που έχει προκύψει με τους καταναλωτές της ΔΕΗ που αν και πλήρωναν έγκαιρα τους λογαριασμούς ρεύματος μέσω ΕΛΤΑ, αυτοί φαίνονταν απλήρωτοι στη ΔΕΗ.
Το ΙΝΚΑ ανακοίνωσε ότι θα προτίθεται να καταθέσει συλλογική αγωγή «υπέρ των καταναλωτών ρεύματος από την ΔΕΗ που επλήρωσαν τους λογαριασμούς τους έγκαιρα και με την συμφωνία της σχετικής έκπτωσης που συμφωνήθηκε, τα ποσά παρέμειναν στα ΕΛΤΑ μέσω των οποίων έκαμαν τις πληρωμές τους».
Λόγω του προβλήματος, οι καταναλωτές ρεύματος της ΔΕΗ χάνουν την έκπτωση συνέπειας και καλούνται να πληρώσουν τόκους για την εκπρόθεσμη εξόφληση λογαριασμών, που έχουν αποπληρώσει κανονικά.
Ως εκ τούτου, το ΙΝΚΑ υπογραμμίζει ότι αφενός τα ΕΛΤΑ οφείλουν να αποζημιώσουν τους καταναλωτές και αφετέρου, η ΔΕΗ οφείλει αμέσως να ρυθμίσει το υπόλοιπο και να αποδώσει την έκπτωση που συμφωνήθηκε, με βάση ότι έχει λάβει γνώση σχετικά με την πληρωμή από τα ΕΛΤΑ.