Παρασκευή 29 Ιανουαρίου 2021

Ασπίδα κυβερνοασφάλειας σηκώνει η ΔΕΗ – Ειδική πλατφόρμα για την εκπαίδευση των στελεχών

 

Γιάννα Παπαδημητρίου

Με το ζήτημα της κυβερνοασφάλειας των κρίσιμων υποδομών, όπως είναι οι ενεργειακές, να είναι ψηλά στην ατζέντα του προβληματισμού των αρχών και των διακρατικών οργανισμών, η οχύρωση της ΔΕΗ έναντι τέτοιων απειλών είναι ζήτημα μεγάλης σημασίας στα πλαίσια του ψηφιακού μετασχηματισμού του ενεργειακού κλάδου.

Πρώτιστης σημασίας θέμα είναι η ευαισθητοποίηση των χρηστών της ΔΕΗ σε σχετικά θέματα και η ανάλογη εκπαίδευσή τους.

Για το σκοπό αυτό, η ΔΕΗ σχεδιάζει για την επόμενη τριετία την εκπαίδευση 5.100 χρηστών με τη χρήση κατάλληλης πλατφόρμας (SaaS).

Ο σχετικός διαγωνισμός, με αντικείμενο “Παροχή υπηρεσιών για την χρήση πλατφόρμας για την ευαισθητοποίηση των χρηστών της ΔΕΗ Α.Ε σε θέματα κυβερνοασφάλειας, εκστρατεία προσομοίωσης για ηλεκτρονικό ψάρεμα (phising), παραμετροποίησης και σχεδίασης σχετικού υλικού” προκηρύχθηκε προ ημερών. 

Ο συνολικός προϋπολογισμός, κατά την εκτίμηση της ΔΕΗ ανέρχεται σε 122.250 ευρώ. 

Το πρόγραμμα ευαισθητοποίησης θα διαμορφωθεί σύμφωνα με τις ανάγκες της ΔΕΗ, όπως και η εκστρατεία προσωμοίωσης ηλεκτρονικού ψαρέματος (phising).

Η πλατφόρμα θα έχει την δυνατότητα να παρέχει έτοιμα προγράμματα για την ευαισθητοποίησης των χρηστών σε θέματα κυβερνοασφάλειας. Επιπλέον, θα επιτρέπει την δημιουργία προγραμμάτων ανάλογα με τις ανάγκες συγκεκριμένων ομάδων χρηστών. 

Το περιεχόμενο της πλατφόρμας θα επικαιροποιείται με υλικό που θα καλύπτει τυχόν νέους κανονισμούς, νέες κυβερνοαπειλές και βέλτιστες πρακτικές. 

Η χρήση της πλατφόρμας και το διαθέσιμο υλικό θα προσαρμόζεται ανάλογα με το προφίλ των χρηστών (π.χ. χρήστες HR, IT, υπάλληλοι που διαχειρίζονται προσωπικά δεδομένα, ανώτατη ιεραρχία κ.ά).

Παράλληλα, η πλατφόρμα θα διαθέτει προηγμένες δυνατότητες αξιολόγησης π.χ. τυχαία εμφάνιση ερωταπαντήσεων, αλλαγή του επιπέδου δυσκολίας των quiz ανάλογα με το επίπεδο των χρηστών κ.ά., ενώ θα παρέχει εργαλεία για την αξιολόγηση της εκπαιδευτικής προόδου των χρηστών σε κάθε εκπαιδευτική ενότητα, προσφέροντας και δυνατότητα αποτύπωσης της προόδου των χρηστών π.χ. ποσοστά συμμετοχής και ολοκλήρωσης κύκλων ενημέρωσης κ.ά. , μέσω αναφορών και σχετικών μετρικών

Επίσης, προβλέπονται Πιστοποιητικά Επιτυχούς Παρακολούθησης για τους κύκλους ευαισθητοποίησης των χρηστών.

https://energypress.gr/news/aspida-kyvernoasfaleias-sikonei-i-dei-eidiki-platforma-gia-tin-ekpaideysi-ton-stelehon

Αρχειοθήκη ιστολογίου