Η πρωτοφανής κακοκαιρία δοκίμασε τις αντοχές του δικτύου διανομής ηλεκτρισμού και προκάλεσε εκτεταμένες βλάβες που είχαν ως αποτέλεσμα να μείνουν χωρίς ρεύμα, για χρονικό διάστημα που ξεπέρασε ακόμη και τα δύο 24ωρα, περίπου 70 χιλιάδες νοικοκυριά. Κύρια αιτία για τις βλάβες, ήταν οι πτώσεις δέντρων, που υπό το βάρος του χιονιού έπεσαν πάνω σε πυλώνες ρεύματος.
Το ερώτημα που προκύπτει είναι ποιος είχε την ευθύνη να επιβλέπει αυτά τα δέντρα και να φροντίσει ώστε να μην δημιουργηθούν προβλήματα στους πυλώνες που βρίσκονται πλησίον τους.
Βάσει των όσων ισχύουν, ο ΔΕΔΔΗΕ είναι υπεύθυνος να επιθεωρεί το δίκτυο και σε περίπτωση που διαπιστώσει ότι υπάρχει κάποιο κλαδί κοντά σε καλώδιο, τότε φροντίζει αυτό να κλαδευτεί. Μάλιστα η διαδικασία προβλέπει ότι ο ΔΕΔΔΗΕ στέλνει στους δήμους αιτήματα για την κοπή κλαδιών και στη συνέχεια αποστέλλει στα σημεία εργολάβους κηπουρούς, οι οποίοι και πραγματοποιούν τις εργασίες συντήρησης.
Ωστόσο οι βλάβες δεν προκλήθηκαν από κλαδιά που βρίσκονταν πλησίον των καλωδίων, αλλά από δέντρα τα οποία κατέρρευσαν και τα οποία σε πολλές περιπτώσεις ήταν γέρικα και ετοιμόρροπα και θα έπρεπε να έχουν κοπεί. Η ευθύνη για αυτό βαρύνει αποκλειστικά τους δήμους και τις αρμόδιες υπηρεσίες τους, με δεδομένο μάλιστα ότι οι διαδικασίες για την κοπή δέντρων είναι εξαιρετικά αυστηρές: ακόμη και μέσα στον κήπο ενός σπιτιού, δεν επιτρέπεται η κοπή ενός δέντρου και χρειάζεται ειδική άδεια.
Η πιο χαρακτηριστική περίπτωση είναι στο Διόνυσο, όπου προκλήθηκαν σοβαρά προβλήματα και τα δέντρα που κατέρρευσαν ήταν ετοιμόρροπα πριν την χιονόπτωση.
Πρόσβαση
Ένα ακόμη πρόβλημα που σημειώθηκε κατά τη διάρκεια της σφοδρής κακοκαιρίας ήταν η αδυναμία πρόσβασης στα σημεία όπου υπήρχαν βλάβες. Και εδώ η ευθύνη για τη διάνοιξη των δρόμων και την προσβασιμότητα στα σημεία με προβλήματα, ανήκει στους Δήμους και την Πολιτική Προστασία και όχι τον ΔΕΔΔΗΕ, που δεν διαθέτει τον σχετικό εξοπλισμό και οχήματα διάνοιξης δρόμων.
Αποκατάσταση
Σημειώνεται ότι από τις 70 χιλιάδες νοικοκυριά που είχαν μείνει χωρίς ρεύμα, μέχρι χθες το βράδυ είχε επανηλεκτροδοτηθεί το 85%, περίπου 60 χιλιάδες καθώς τα συνεργεία και οι περίπου 440 υπάλληλοι του ΔΕΔΔΗΕ και συνεργαζόμενων εργολάβων βρίσκονταν επί ποδός. Σήμερα αναμένεται να έρθουν στην Αθήνα ακόμη 25 συνεργεία με συνολικά 60 άτομα.
Παλαιό δίκτυο
Βεβαίως, οι εξαιρετικά δύσκολες καιρικές συνθήκες και οι κοπιώδεις προσπάθειες των συνεργείων του ΔΕΔΔΗΕ, δεν αναιρούν το γεγονός ότι το δίκτυο είναι σε μεγάλο βαθμό πεπαλαιωμένο και ότι για μεγάλο χρονικό διάστημα την περίοδο της οικονομικής κρίσης, οι επενδύσεις ακόμη και για τη συντήρηση του δικτύου είχαν περιοριστεί σημαντικά. Τέλος ένα ακόμη πρόβλημα που αντιμετωπίζει ο ΔΕΔΔΗΕ είναι η ανάγκη για ανανέωση στο προσωπικό του καθώς ο μέσος όρος ηλικίας των τεχνικών είναι υψηλός, λόγω της απαγόρευσης που ίσχυε επί χρόνια για νέες προσλήψεις.