Για διαρκή απαξίωση του μόνιμου προσωπικού της ΔΕΗ και για την ανάγκη άμεσων προσλήψεων έτσι ώστε να αντιμετωπιστούν τα προβλήματα στο Δίκτυο (που δεν έχουν να κάνουν μόνο με την κακοκαιρία) μιλά στη συνέντευξή του στο News24/7 o πρόεδρος της Ένωσης Τεχνικών ΔΕΗ Κώστας Μανιάτης ο οποίος εντοπίζει τις ευθύνες για τις τελευταίες σοβαρές αρρυθμίες στην κυβέρνηση και την πολιτική των μη προσλήψεων.
Δικαιολογούνται τόσο μεγάλες διακοπές ρεύματος από τον καιρό και από τη χιονόπτωση;
Οι πτώσεις δέντρων με τόσο μεγάλη έκταση ζημιών ήταν πρωτοφανείς. Ευμεγέθη κωνοφόρα δένδρα, πεύκα κατά κύριο λόγο, που κατακρατούσαν υπερβολικό βάρος χιονιού με τις ταλαντώσεις που προκαλούσε ο δυνατός άνεμος δημιουργούσαν συνθήκες αποκοπής κλαδιών, ή και πτώση ολόκληρων των δένδρων.
Ο χρόνος αποκατάστασης εξαρτάται από το είδος και το εύρος των βλαβών, ξεκινά απο το πόσο μικρή ή πόσο μεγάλη είναι μια βλάβη, είναι στην Χ.Τ.(Χαμηλή Τάση) επεκτείνεται και στην Μ.Τ(Μέση Τάση) φτάνει μέχρι και την Υ.Τ.(Υψηλή Τάση). Οπότε ο συνδυασμός τους ζημιών είναι ένα ακόμα δισεπίλυτο πρόβλημα
Παρατηρείται επίσης και μία καθυστέρηση στην αποκατάσταση. Γιατί συμβαίνει αυτό;
Ο συνδυασμός των αστάθμητων παραγόντων, οι δύσκολες για οποιαδήποτε εργασία, καιρικές συνθήκες, το λιγοστό προσωπικό του ΔΕΔΔΗΕ που παρόλο που υπερβάλλει εαυτόν δεν αρκεί, πάρα την ενίσχυση του από άλλες περιοχές, οι εκτεταμένες βλάβες, ο συντονισμός για τέτοιου είδους καταστάσεις με τους αρμόδιους φορείς (Δήμοι ,Περιφέρεια, Υοουργείο), όπως η απαραίτητη κοπή των δέντρων, ο εκχιονισμός δρόμων, προηγούνται, ώστε να μπορούμε να επέμβουμε αμεσότερα στις βλάβες και δημιουργούν ανυπέρβλητες καθυστερήσεις.
Το τεχνικό προσωπικό της ΔΕΗ είναι επαρκές για να αντιμετωπίσει έναν τέτοιο φόρτο εργασίας;
Το τεχνικό προσωπικό του Ομίλου ΔΕΗ-ΔΕΔΔΗΕ είναι άριστα εκπαιδευμένο, με εμπειρία, με προθυμία και συναίσθηση του καθήκοντος, δίνει παραπάνω απο το καλύτερο του εαυτού του για να μην μείνει κανένα νοικοκυριό, κανένας συνάνθρωπος μας χωρίς το αγαθό του ηλεκτικού ρεύματος. Δεν μπορούν όμως να εργάζονται 24ωρα ασταμάτητα για την αντιμετώπιση της συγκεκριμένης σύνθετης κατάστασης. Χρειάζονται λοιπόν προσλήψεις, όχι σήμερα, όχι αύριο, αλλά χθές, εάν θέλουμε να λέμε πως έχουμε εύρρυθμη και λειτουργική εταιρεία.
Επαναφέροντας βασικές δραστηριότητες όπως βλάβες, μελέτες και οπτική- θερμική επιθεώρηση δικτύων αποκλειστικά στο μόνιμο προσωπικό, αξιοποιώντας τη μοναδική τεχνογνωσία που διαθέτει, βάζοντας την αξιοπιστία του δικτύου ως πρώτη προτεραιότητα, θα δοθεί οριστικό τέλος στην απαξίωση του.
Εχει ευθύνη κατά τη γνώμη σας η ΔΕΔΔΗΕ και ποια είναι αυτή;
Η μεγαλύτερη ευθύνη είναι της κυβέρνησης και των πολιτικών αποφάσεων, η διοίκηση του ΔΕΔΔΗΕ εχει αναλάβει την υλοποίησή τους, οι προσλήψεις προσωπικού είναι πολιτική απόφαση.
Το υπάρχον προσωπικό δεν αρκεί πολλές φορές ούτε για μια βάρδια με αποτέλεσμα την ανάθεση εργασιών σε εργολαβικές εταιρείες προβλήμα τεραστιο αφού οι τεχνικοί αυτών των εταιρειών δεν έχουν την εξοικείωση, την τεχνογνωσία και την εμπειρία για να ανταπεξέλθουν στις ιδιαιτερότητες του Δικτύου. Με οικονομικό κόστος μεγαλύτερο από αυτό των προσλήψεων και αμφίβολου ποιότητας αποτέλεσμα.
του Νίκου Γιαννόπουλου, news247.gr