Για στήριξη των νοικοκυριών και των μικρομεσαίων επιχειρήσεων όσο διαρκεί η ενεργειακή κρίση δεσμεύθηκε μέσω του ΣΚΑΪ ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Κώστας Σκρέκας. Στη σκιά της ανακοίνωσης της ΡΑΕ για φαινόμενα παραπλανητικών αναφορών – διαφημίσεων από προμηθευτές ο κ. Σκρέκας προειδοποίησε ότι ο πέλεκυς της Πολιτείας θα είναι βαρύς σε φαινόμενα αθέμιτων πρακτικών.
«Ανακοινώσαμε μόνο για τον Αύγουστο επιδοτήσεις που φθάνουν το 1,136 δισεκ. ευρώ ακριβώς για τη στήριξη των νοικοκυριών και των μικρομεσαίων επιχειρήσεων. Αυτό θα συνεχιστεί για όσο διαρκέσει η ενεργειακή κρίση» ανέφερε χαρακτηριστικά ο υπουργός.
«Βασική μας προτεραιότητα είναι να διατηρήσουμε τους λογαριασμούς σε προσιτά επίπεδα μέσα από το μηχανισμό επιβολής πλαφόν στην αποζημίωση των εταιρειών ηλεκτροπαραγωγής και ένα έμμεσο πλαφόν στη λιανική, όπου απορροφούμε το 90% των ανατιμήσεων» εξήγησε.
«Η ενεργειακή κρίση είναι η χειρότερη ενεργειακή κρίση από το ’70 και μετά, χειρότερη κι από τις πετρελαϊκές κρίσεις του ’70, που περιορίζονταν μόνο στην τιμή του πετρελαίου, η σημερινή είναι μια πιο πολύ πιο δύσκολη κρίση με υψηλές τιμές σε πετρέλαιο, φυσικό αέριο, ενέργεια» εξήγησε ο κ. Σκρέκας.
Όπως διεμήνυσε, «δεν πρόκειται να επιτρέψουμε φαινόμενα αθέμιτων εμπορικών πρακτικών και καταστρατήγησης του νομοθετικού πλαισίου που ψηφίσαμε για την προστασία των καταναλωτών».
«Είδαμε από λίγους προμηθευτές να μεταβάλλουν τις πάγιες χρεώσεις, και να τις αυξάνουν δυσθεώρητα, περάσαμε διάταξη με πλαφόν μέχρι 5 ευρώ το μήνα για τις πάγιες χρεώσεις. Δεν θα επιτρέψουμε φαινόμενα αισχροκέρδειας και παραπλάνησης των καταναλωτών, θα προστατέψουμε τους καταναλωτές, δεν θα ανεχθούμε καταχρηστικές συμπεριφορές από κανέναν, ο πέλεκυς θα είναι βαρύς». Οι προμηθευτές, σημείωσε, θα πρέπει να ενημερώνουν τους καταναλωτές τους ξεκάθαρα για την τιμή της ηλεκτρικής ενέργειας που πουλάνε, και εμείς ανακοινώνουμε κάθε μήνα τις επιδοτήσεις... ο καταναλωτής θα ξέρει πόσο αγοράζει ρεύμα.
Ο Κώστας Σκρέκας υπενθύμισε ότι «περάσαμε διάταξη νόμου που επιτρέπει στον καταναλωτή την αλλαγή παρόχου αζημίως χωρίς πέναλτι, χωρίς κάποια αποζημίωση, θα πρέπει να εξοφλήσει βέβαια τον προηγούμενο λογαριασμό του».
Υπενθύμισε ακόμα ότι καταργείται για ένα έτος τουλάχιστον η ρήτρα αναπροσαρμογές για ένα έτος τουλάχιστον και οι προμηθευτές θα πρέπει να ενημερώνουν υποχρεωτικά τους καταναλωτές τους για τις τιμές του επόμενου μήνα. «Γίνεται ήδη μέσω της ιστοσελίδας της ΡΑΕ και ο καταναλωτής μπορεί να συγκρίνει τιμές και να επιλέξει ποιος είναι προμηθευτής είναι ο πιο ανταγωνιστικός» σημείωσε ο κ. Σκρέκας.